واشنگتن تحریمهای جدیدی علیه روسیه وضع کرد

[ad_1]

به گزارش سادس:

رئیس جمهور آمریکا چندین شخصیت حقیقی و حقوقی روسیه را که به هک نهادهای آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر متهم هستند، به فهرست تحریمهای واشنگتن افزود.

به نقل از راشاتودی، «باراک اوباما» تحریمهای جدیدی را علیه اشخاص و شرکتهای روسی که به هک نهادهای آمریکایی پیش از انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر متهم هستند،‌ وضع کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا بعدازظهر پنج شنبه تحریمهای جدید وضع شده علیه پنج شخصیت حقوقی و چهار شخصیت حقیقی روسیه را اعلام کرد.

گفتنی است در فرمان اجرایی که اوباما چهارشنبه شب به امضاء رساند،‌ اعلام شد که رئیس جمهور «گامهای اضافی را برای رسیدگی به یک وضعیت فوق العاده در سطح ملی در خصوص فعالیتهای مخرب سایبری» بر می دارد؛ «به ویژه با توجه به گسترش این گونه فعالیتها که هدف از آنها تضعیف روندها یا نهادهای دموکراتیک است».

پنج نهاد روسیه که مورد تحریم قرار گرفتند عبارتند از: «انجمن حرفه ای طراحان سیستمهای پردازش داده ها»، یک سازمان مستقل غیرتجاری، «خدمات امنیت فدرال»، «دفتر مرکزی اطلاعات» و «مرکز تکنولوژی خاص».

 چهار شخصیت حقیقی روسی که به فهرست تحریمهای آمریکا افزوده شده اند، عبارتند از:  «ولادیمیر استپانوویچ آلکسیف» معاون اول دفتر مرکزی اطلاعات،  «ایگور کوروبوف» رئیس دفتر مرکزی اطلاعات،‌ «ایگور کاستیوکوف» معاون اول دفتر مرکزی اطلاعات، «آلکسی اویچ بلان» و «اوگنی میخائیلوویچ بوگاچف».

این در حالی است که مقامات واشنگتن در واکنش به آزار و ایذاء دیپلماتهای آمریکایی در مسکو، ۳۵ تن از دیپلماتهای روسیه را از خاک خود اِخراج کردند و به آنها ۷۲ ساعت مهلت دادند تا این کشور را ترک نمایند.

قرار است دولت اوباما گزارشی پیرامون «تلاشهای روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا و همچنین فعالیتهای مخرب سایبری در چرخه انتخاباتی آمریکا» به کنگره ارائه کند.

شایان ذکر است که روسیه بطور مکرر هرگونه اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *