ماجرای وارد کردن تلفن‌های ماهواره‌ای در ایام فتنه

به گزارش سادس:

نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: چرا رفتند تلفن‌های ثریا وارد کردند با سیم‌کارت های ثریا که ماهواره‌ای است که اگر جمهوری اسلامی بخواهد موبایل‎ها را قطع کند، این‌ها فعال باشد، دست چه کسانی دادند؟ دست سرشبکه‌های آنها باشد؟ و آیا پس از انتخابات وارد کردند یا اینکه طراحی‎های قبل از انتخابات بود؟

به گزارش مشرق،  الیاس نادران عصر امروز در همایشی که به‌مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در حسینیه قتلگاه بهشهر برگزار شد، با طرح این سؤال که اگر در سال ۵۸ به ما می‌گفتند ۱۰ میلیارد تومان بدهید تا آدمی مثل صدام در عراق حکومت نکند، آیا این پول را پرداخت می‎کردیم یا نه اظهار کرد: اگر رزمندگان در جبهه‌های مختلف در لبنان بیخ گوش اسرائیل نجنگند، صهیونیست‌ها در مرزهای کردستان با ما خواهند جنگید.

وی افزود: این پول‌هایی که دارد خرج می‌شود، عمق استراتژی جمهوری اسلامی ایران را از مرزهای خود به عمق مرزهای دشمن برده است.

نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با اشاره به حماسه ۹ دی، آن را یک حماسه مردمی تمام‌عیار نامید که تعلق به یک جناح و جریان نداشت و سازماندهی شده از طرف یک جریان خاص نبود و هیچ‌کدام از آقایان سیاسی و مجموعه جریانات سیاسی کشور دخیل در خلق آن نبودند.

نادران بیان کرد: باید بدانیم فتنه ۸۸ چه بود تا قدر ۹ دی را بدانیم، همه موظفیم در مراسم این‌چنینی و جنبش‌های مردمی که برای پاسداشت ۹ دی است، شرکت کنیم.

وی ادامه داد: آنهایی که وقتی ادعای ولایت‌مداری می‌کنند و دائم برای افکار عمومی خود را ولایت‌مدار جلوه می‌دهند، ولایت‌مداری به این است که باید درصف اول ملت باشند، پس کجا هستند؟ با این ملت نیستند؟ مگر ۹ دی روز بصیرت نیست؟ روز ۹ دی مگر مثل روز ۲۲ بهمن، قدس و تمام ایام‌الله‎های کشور نیست؟ پس این آقایان کجا هستند؟ اگر کسی تابع ولایت است باید در یک مراسم ملی که هیچ جناحی درون آن دخیل نیست و هیچ فردی نمی‌تواند از آن بهره‎برداری سیاسی کند، پس آنها که مدعی ولایت‎مداری و دلسوز نظام هستند، اکنون باید پای میدان انقلاب و خیمه و پرچم انقلاب باشند.

* خطای مالی از هرکسی باشد، باید به اشد مجازات برسد

نادران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلاس‎هایی که در کشور رسانه‎ای شده است، گفت: هر کسی هر خطای مالی وابسته به هر جریان و جناح سیاسی داشته باشد، باید مؤاخذه و به اشد مجازات برسد، ما با هیچ احدی تعارف نداریم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی‎ها سؤال داشتند که چرا پس از اتمام رأی بلافاصله رهبری به احمدی‌نژاد تبریک گفتند، خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ در ذهن بسیاری از مردم نسبت به سلامت نظام و نسبت به صلاحیت و امانت‎دار رأی سؤال ایجاد کرد و این سؤال ایجاد شد که ۶ سال پس از ۸۸ هنوز موضوعیت نباید می‌داشت، پس معلوم است که هنوز این فتنه کالبدشکافی نشده است، هنوز برای مردم و جوانان جلسات متعدد نگذاشتیم تا این مسائل را برای آنها توضیح بدهیم.

وی با بازگشت به موضوع قبلی و اینکه برای برخی‌ها سؤال بود که چرا رهبری پیروزی احمدی‎نژاد را تبریک گفتند در حالی‌که هنوز شورای نگهبان آن را تأیید نکرده بود، خاطرنشان کرد: چرا در سال ۷۶ که پس از هاشمی رفسنجانی دولت عوض شد و ناطق رأی نیاورد، صبح روز شنبه همین نامه و تبریک را رهبری نوشتند و آیا آن زمان این طرح سؤال نبود که هنوز شورای نگهبان انتخابات را تأیید نکرده است و موعد اعتراض کاندیداها تمام نشده چرا تبریک گفتند، فقط سال ۸۸ سؤال شد؟ چرا آن زمان نپرسیدیم چون آن فردی که انتخاب شده از ما بود و ۸۸ از ما نبود و این سؤال ایجاد شد.

نادران ادامه داد: آنچه که در ۸۸ اتفاق افتاد، به بهانه این نامه و غیر این نامه نبود، بلکه طراحی یک کودتای تمام‌عیار بود که شیطان شکست خورد و بدانید به‌دست مردم نیز شکست خورد.

* آمریکایی‌ها در فتنه ۸۸ نشان دادن که با اصل نظام مشکل دارند

عضو مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته با اشاره به نکاتی درباره فتنه ۸۸ و پیامدهایی که در کشور دارد، اظهار کرد: در سال ۸۴ که انتخابات کلید خورد، قرار بر این بود که هاشمی رئیس جمهور شود و همه شرایط را نیز فراهم کردند و دوستان ستاد او برخلاف نظرسنجی‌ها به دروغ رفتند و گفتند که شما ۷۰ الی ۸۰ درصد رأی دارید و باورشان شد که هاشمی می‎خواهد رأی بیاورد و تمام مجموعه‌های غیرانقلابی کشور را نیز با خود همراه کرده بودند و از دخترهای بزک‌کرده که نوارهای هاشمی ۲۰۵ به خود چسبانده بودند و سوار اسکیت از میدان تجریش تا راه آهن رفتند تا آنهایی که در تجمع‌های مختلف نشان می‌دادند که ارتباطی ندارند.

این فعال سیاسی بیان کرد: اوج این فعالیت‌ها در نشست هاشمی با جوانان بود که دختر عطریان‌فرد در جلسه از آقای هاشمی می‌پرسد شما کاری کردید که خجالت بکشید و الآن به مردم بگویید؟ یک روحانی برجسته در دید مردم و امام جمعه انقلابی است و رئیس مجلس و جنگ است برای چه می‌پرسد؟ جواب هاشمی این بود که بالاخره یک‎سری مسائلی انجام می‌شود، فقط خدا مقدر کرد اتفاقاتی بیفتد که هاشمی رئیس جمهور نشود و هاشمی از آن زمان کینه انقلاب گرفت و نه پنهانی بلکه در جلسات علنی گفت، پس از آن ابراهیم یزدی با مقامات امنیتی اطلاعاتی آمریکا گره می‌خورد و کد انتخابات ۸۸ می‌شود «تقلب».

وی ادامه داد: آنهایی که با جامع‎شناسی و با سرخط کردن گروه‎های خود (سلطنت‎طلب، مجاهدین خلق و فدائیان خلق) همه آمدند و گفتند که مسئله امروز این نیست که بین یکدیگر اختلاف داشته باشیم بلکه باید جلوی جمهوری اسلامی را بگیریم، آمریکایی‌ها در ۳۰ سال و اندی به آن هدف خود نرسیدند اما در فتنه ۸۸ به آن رسیدند و ثابت کردند در واقع با اصل نظام مشکل دارند.

* در عاشورای ۸۸ آن جسارت‌ها را می‌کنند بعد ما باورکنیم که این آقایان نفهمیدند!

وی ادامه داد: اگر در عاشورای ۸۸ آن جسارت‌ها را می‌کنند؛ شعار «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» این شعار از کجا آمد؟ خواب‎نما شدند؟ این شعارها در کجا طراحی شدند و به دست مردم دادند و بعضی‌ها به خیابان‎ها آمدند؟ بعد ما باور کنیم که این آقایان نفهمیدند! سه‌شنبه قبل از انتخابات ۸۸ و قبل از ۲۲ خرداد، هاشمی رفسنجانی نامه می‌نویسد برای حضرت آقا بدون «بسم‌الله» و بعد می‌گوید فتنه‌ای در راه است و من دودش را می‌بینم! چه‌طور فتنه را بخوابانیم؟ چه‌طور دود این فتنه را خاموش کنیم؟ شما چه‌کار می‌کنید، چه کمکی می‌کنید.

این فعال سیاسی افزود: او می‌رود در نماز جمعه و رمز عملیات اغتشاش‌گرانه انتخابات ۸۸ «مبادا در انتخابات تقلب شود» کلید زده می‌شود، این‌طوری آیا فتنه را می‌خوابانند؟ شما که دلسوز انقلاب بودید شما چه‌طور می‎خواهید فتنه را بخوابانی؟! واقع‌بینانه باید ببینیم که کشور به لحاظ سیاسی دوقطبی شد، دوقطبی سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب نشد، دوقطبی موسوی و احمدی‌نژاد شد و جماعتی که پای کار این دو بودند ممکن بود که در بسیاری از آنها هیچ گرایش سیاسی خاصی هم نبود.

* در انتخابات ۸۸ چرا تلفن‌های ماهواره‌ای ثریا وارد کردند؟

عضو سابق مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که چرا موسوی به صحنه آمد، اظهار کرد: موسوی در سال ۷۶ و ۸۴ نیز استعداد آمدن در صحنه را داشت اما بهمن ۸۸ خاتمی اعلامیه می‌دهد که من برای انتخابات آمده‌ام تا آخر هم ایستاده‌ام، اسفند ۸۸ موسوی بیانیه می‌دهد که من به جمع‌بندی رسیدم که بیایم انتخابات، چه کسی آقای موسوی را به این جمع‌بندی رساند که باید بیاید و چه کسی آقای خاتمی را منصرف کرد که تو باید بروی کنار؟ آیا خودشان خواب‌نما شدند، زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی از مریدان و مرتبطین پیمان بود که از ملی‌مذهبی‌هایی بود که ابراهیم یزدی آنها را مدیریت می‌کرد، چرا موسوی را انتخاب کردند؟ چون براساس ارزیابی‌ها و نظرسنجی‎ها صحنه را باخته می‌دیدند و دنبال یک آدمی بودند که پس از انتخابات کار نظام را تا ساقط کردن پیش ببرد.

وی ادامه داد: خاتمی این ظرفیت را نداشت، اهل این کارها نبود، چنپن جسارتی را نداشت و سابقه مدیریت قبلی او نشان داد که نمی‌تواند ولی موسوی اهل این کارها بود و اما کروبی، از غلامحسین کرباسچی از حزب کارگزاران اطلاعیه دادند که ما می‌خواهیم به موسوی رأی بدهیم، می‌شود رئیس ستاد کروبی برای اینکه کروبی را پیروز کند، برای اینکه رأی برای کروبی جمع کند، برای اینکه کروبی بشود رئیس جمهور این کشور، پس چرا در آن روز رأی داد، برگه رأی خود را نشان داد که من به موسوی رأی دادم.

نادران بیان کرد: طراحی‌ها مربوط به پس از ۲۲ خرداد نیست، از ماه‌ها قبل مانده به انتخاب کسانی که باید در این صحنه بمانند طراحی شده بودند، بعد شما ببینید کروبی را همین افراد نگه می‌دارند کنار آقای موسوی تا تنها نباشد، اینها می‌آیند در صحنه و انتخابات کلید می‌خورد و احمدی‌نژاد در مناظره با موسوی مطالبی را می‌گوید، فردا صبح رهبری می‌گوید در مناظره بداخلاقی شد ولی بدانیم آنچه پس از انتخابات رخ داد مربوط به این بداخلاقی‎ها نبود، به‎دلیل عمیق‌کردن شکاف‌هایی بود که شکل گرفته بود.

وی ادامه داد: موسوی نه حرف قابل دفاع و نه طرحی برای مدیریت دولتش نداشت و نه عقیده روشنی داشت که اگر حکومت را به‌دست گرفت باید چه‌طور عمل کند، او یک آدمی بود که سابقه مدیریتی‎اش چپ بود و پنهان که نمی‎کنیم چون هشت سال نخست وزیر این کشور بود، آیا واقعاً ظرفیت اداره کشور را داشت؟ رأی‌گیری شد، چرا رفتند تلویزیون ماهواره‌ای ایجاد کردند؟ آیا قانون به آنها اجازه می‎داد؟ چرا رفتند تلفن‌های ثریا وارد کردند با سیم‌کارت های ثریا که ماهواره‌ای است که اگر جمهوری اسلامی بخواهد موبایل‎ها را قطع کند، این‌ها فعال باشد، دست چه کسانی دادند؟ دست سرشبکه‌های آنها باشد؟ و آیا پس از انتخابات وارد کردند یا اینکه طراحی‎های قبل از انتخابات بود؟

* آقایان زنگنه و آخوندی در زمان فتنه نامه زدند تا انتخابات را باطل کنید

این فعال سیاسی با بیان اینکه وقتی در مجلس نهم دولت روحانی خواست رأی بگیرد، اعتراض کردیم به آقایان زنگنه و آخوندی که شما چرا پس از خطبه ۲۹ خرداد ۸۸ به مقام معظم رهبری نامه نوشتید و آن حرف‌ها را زدید، محوری‎ترین حرف آن نامه این بود که انتخابات را باطل کنید تا مردم آرام بگیرند!

عضو سابق مجلس شورای اسلامی گفت: من برای مخالفت با آقای صالحی‎امیری که رفتم صحبت کردم و می‌خواست وزیر ورزش و جوانان شود، گفتم شما چرا نامه معاونان و مدیران وزارت اطلاعات را امضا کردید که در آن به رهبری و نظام توهین شده بود و خط انحرافی را القا می‌کرد؟ عین مفاد نامه زنگنه و آخوندی را این دوستان نوشتند که انتخابات را باطل کنید تا مردم آرام بگیرند، تا کجا فتنه و نفوذ پیش رفت، کسانی که فتنه‌انگیزی کردند و کسانی که از کیان این نظام باید حراست می‎کردند.

این فعال سیاسی بیان کرد: انتخابات انجام شد، موسوی ۱۱ شب که هنوز انتخابات تمام نشده، هنوز صندوق‌ها باز نشده، آمد و گفت: براساس برآوردهایی که ما از شهرستان داریم بنده پیروز قطعی انتخاباتم و اگر غیر این باشد ما واکنش نشان می‌دهیم!

* ۵۰ تومان به ما دادند که به احمدی‌نژاد رأی بدهیم

وی بیان کرد: چه کسی این پیروزی را به موسوی القاء کرد؟ چون بالاخره ایشان که تنها نبودند و یک کمیته‌ای بود به‌نام «صیانت از آرا» که ابراهیم یزدی اول کلید زد که ناظران بین‌المللی اول بیایند در این انتخابات نظارت کنند، یعنی مقبولیت و مشروعیت و سرمایه انسانی نظام را همه ببرد زیر سؤال و می‎گویند مردم ما به برگزارکنندگان انتخابات خود اعتماد ندارند و شما بیایید مواظبت کنید تا این‌ها دزدی نکنند! خیلی وقیحانه بود، کمیته صیانت از آرا درست کردند و بیانیه کمیته صیانت از آرا پس از انتخابات و صحبت‌های موسوی منوط بر اینکه در انتخابات یک تقلب بزرگ صورت گرفته است، خب چه شده؟ احمدی‌نژاد در بهمن ۸۷ سود سهام عدالت را ریخته به حساب‌های مردم، آیا این تقلب محسوب می‌شد؟ مگر پس از انتخابات احمدی‌نژاد این کار را کرد! شما ندیده بودید و اگر این به‌عنوان معیار تقلب محسوب می‌شود چرا شما در اعتراض به این تقلب نرفتید ثبت‎نام کنید و گفتید ما ثبت‎نام نمی‌کنیم چون انتخابات باطل است، احمدی‎نژاد پول داده به مردم تا رأی جمع کند و چرا صبر کردید تا پس از ۲۲ خرداد؟

نادران ادامه داد: می‌گفتند احمدی‌نژاد سیب زمینی توزیع کرده تا مردم به او رأی دهند و از همه این‌ها وقیحانه‌تر این بود که آقای هاشمی گفت: آقای استخرچی معاون آقای ری‌شهری گفته است که «من ۱۵ خرداد رفتم به روستای خودمون، در یکی از روستاهای اراک که دیده‌ام انگشت بابام جوهری است و گفتم بابا چرا انگشت شما جوهری هست، گفت: ۵۰ تومان به ما دادند که به احمدی‌نژاد رأی بدهیم»! برای شما خنده‌دار است این کلام هاشمی، در چند نفر افراد سیاسی اثر می‌گذارد، این حرف امام جمعه تهران، رئیس تشخیص مصلحت نظام بود.

وی بیان کرد: چرا این داستان ساختگی را درست کردند، وقتی با آقای ری‌شهری روبه‌رو شدند، ری‌شهری گفت: «آقای هاشمی! من کی این حرف را به شما گفتم؟ گفتند: حتماً از کسی دیگر شنیدم و فراموش کردم» و زد زیر آن، چون به همه این حرف را زده بود، میرحسین موسوی ۳۵ هزار ناظر سر صندوق‎های کل کشور داشت، چه‎طور این ۳۵ هزار تا حتی یک نفر را ندیدند، چنین چیزی را فقط آقای استخرچی دید و انتقال داد به شما و شما هم در همه کشور پخش کردید؟! بعد گفتید ۱۱ میلیون رأی تقلبی است و به این شکل تقلب که گفته شد.

نادران ادامه داد: اصل مسئله را مخدوش و اصل سلامت انتخابات را خواستند زیر سؤال ببرند، نه اینکه ما ببینیم در شمارش اشکالی پیدا شده یا نه! آیا یک نفر دوبار رأی داده که برویم کد ملی او را ببینیم؟ اصلاً بحث این‌ها نیست، اصلاً ملت را بردند در ۱۵ خرداد و از آنها رأی گرفتند و ۲۲ خرداد بردند و ریختند در صندوق‌ها واقعاً حرف آقایان خنده‌دار است، کروبی می‌گفت من در سال ۸۴، ۳ میلیون رأی داشتم و چه‌طور شد ۶۰۰ هزار تا، پس تقلب شده است! ما هم به او گفتیم که مسؤول ستاد شما رفت و نشان داد که من به موسوی رأی دادم، شما چه‌طور می‎خواستید ملت به شما رأی بدهند، اصلاً ستاد برای شما کار نمی‌کرد برای یک فرد دیگر کار می‎کرد، گفت: نه! ستاد انتخابات وزارت کشور رفت و از روسیه یک صندوق‌هایی را آورده که دوجداره بودند، پیش از انتخابات در جدار بیرونی‎اش نوشتند احمدی‎نژاد و دادند به دست ملت و گفتند رأی بدهید و وقتی ملت رأی دادند، ریختند در جدار اولی و انتخابات که تمام شد، اینها خود به خودی در اثر فعل و انفعالات شیمیایی همه کاغذهای درون خود را خورد و بعد صندوق را باز کردند دیدند همه هست.

وی گفت: آنها این موارد را باور کرده بودند، نه اینکه قصه ببافند و به کروبی هم این‌طور بفهماندند که رأی تو را هم خوردند، برای تک‌تک افراد فتنه‌گر تیم داشتند که چه‌طور آنها را مدیریت کنند، پس از آن رهبری جلسه می‌گذارد، نماینده‎های کاندیداها را خواست و باور کنید که پذیرفتند نتیجه انتخابات غیر از این نخواهد شد.

عضو سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه ۸۸ بحث اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نیست، بیان کرد: بلکه بحث یک جماعتی بود که کمر بسته بودند و می خواستند اصل انقلاب را ریشه کن و فاتحه نظام را بخوانند.

وی افزود: تعداد جاسوس‌های آمریکایی که امروز دارند در کشور عملیات می‌کنند ۲۰ درصد بیشتر از زمان شاه شده است، آمریکا هیچ‌وقت خیرخواه و دوست واقعی ما نخواهد شد.

نادران در پایان گفت: همه فتنه‌گران بابت ظلمی که به این نظام داشتند چوبش را خواهند خورد و اراده الهی باعث حفظ نظام شده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *