پیام حماسه 9 دی نمایش قدرت ولایی و عاشورایی مردم ایران در برابر مستکبران جهان بود

[ad_1]

به گزارش سادس:


سلیمی‌ نمین در تبیین حماسه بزرگ 9 دی ضمن شرح وقایع و پس‌ زمینه‌هایی که منجر به آغاز فتنه 88 شد، گفت : برخی صاحب‌نظران اتفاقات سال 88 را نقطه اوج یک تحرک می پندارند برخی هم مثل من نقطه آغاز، نقطه اوج می پندارند؛ از آن جهت که تحرکات غربی ها و نیروهای همراه با غرب در داخل کشور قبل از فتنه 88 همه این حوادث را به هم مرتبط می‌کنند و آنها را به عنوان تحرکاتی تاکتیکی که حین  انتخابات صورت گرفته نقطه اوج می پندارند.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه، حضــور خواص بی‌بصیرت و معترضان به انتخابات 88 در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 است که خود گویای این واقعیت است که علی‌رغم تمام هیاهوها آنان خود به صحــت و سلامت ساختار انتخاباتی جمهوری اسلامی اذعان دارند.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: غربی ها در اتفاقات 88 نتوانستند عدم توفیق خود را بپذیرند زیرا در صورت پذیرفتن، یک شکست فاحش برای آنها بود و پیام حماسه 9 دی نمایش قدرت ولایی و عاشورایی مردم ایران در برابر مستکبران جهان و آنانی است که به خیال باطل خود می‌پنداشتند مردم از آرمان‌های انقلاب رویگردان شده‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی در سال 88 رقابت درانتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، زمینه سوء استفاده برای دشمنان به وجود آمد، اظهار داشت: وقتی سطح منازعات به رهبری رسید آنها به جمع‌بندی رسیدند که از فرصت پیدا شده استفاده کنند؛ چراکه اگر غرب برنامه‌ریزی هم داشت، در سطح ریاست جمهوری بود.

این پژوهشگر سیاسی با طرح این سوال که چرا قیام 88 را فتنه نامیدند و دهه 50 را انقلاب ، گفت: در آن زمان مردم ایران در تحرک برای مبارزه با نظام سلطه پهلوی و بیگانه بود و این یک انقلاب بود اما امروز حرکتی که اسرائیلی ها و آمریکائیها ازآن حمایت می کنند یک انقلاب نیست.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *