در فتنه ۸۸ برخی از مسئولان قانون شکنی را ترویج دادند/ ۱۰۰۰ روز گذشت؛ وعده‌های ۱۰۰ روزه دولت عملی نشد‌/ بالاترین معضل در کشور بیکاری است

به گزارش سادس:

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قول ۱۰۰ روز می‌دهند و یک هزار روز شده اما هنوز بالاترین معضل در کشور بیکاری است.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: ۹ دی ماه روز بصیرت، آگاهی و باطل و سرکردن دسیسه‌های است که علیه انقلاب اسلامی می‌شود که با حضور مردم رقم خورد و این روز باید پاس داشته شود و همواره قدر منزلت مردم و رهبری را بدانیم.

وی افزود: نقش مردم در انقلاب اسلامی نقش ویژه و ممتازی است همانگونه که نقش مکتب در انقلاب اسلامی نقشی ویژه و والای است و در کنار این دو پیوستگی و رهبری حضرت امام (ره) یک دستاورد بزرگ برای ما به همراه داشت که قابل مقایسه با انقلاب‌های سایر کشورها نیست.

انقلاب اسلامی به هیچ وجه قابل پذیرش نظام سلطه نبود

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تاریخ معاصر و گذشته انقلاب‌های جهانی داشته‌ایم مانند انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه، انقلاب ۱۹۱۹ روسیه که پیام‌شان پیام جهانی داشته اما انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی بود که آزادی و مساوات را به درستی تعبیر و بیان می‌کرد و فراتر از آن معنویت و حضور دین در عرصه اجتماع را به ملتها نوید می‌داد که به طبع این جنس انقلاب به هیچ وجه قابل پذیرش نظام سلطه نبود.

وی افزود: انقلاب اسلامی به برکت اسلام، به برکت رهبری امام(ره) و حضور آگاهانه مردم با حداقل صدمات و ایثار و فداکاری نسبت به ابعاد انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و هر کجا که این انقلاب نیاز داشت حضور مردم حضور آگاهانه بود که باعث عبور انقلاب از موانع شد.

زاکانی تصریح کرد: حقانیت این انقلاب و اراده الهی برای کمک و مدد به مردمی که قیامی کردن و هوشیارانه و دغدغه‌مندان آرمان‌های خود را دنبال کردن سبب شد که این انقلاب یکی پس از دیگری با حضور مردم تحت حمایت و رهبری امام (ره) و خلف صالحشان تا امروز بتواند گام‌های بلندی را بردارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در دفاع مقدس نیز حضور آگاهانه مردم سبب شد که ما شکست نخوریم وگرنه اگر می خواستیم به روش داشته‌های خودمان و تجارب نظامی گذشته تکیه کنیم شکست خورده بودیم و از ایران و انقلاب اسلامی چیزی باقی نمانده بود.

در فتنه ۸۸ شیوه جدیدی انتخاب شد که مردم در مقابل مردم قرار بگیرند

زاکانی تصریح کرد: همین گونه مسیر انقلاب ادامه پیدا کرد و در فتنه سال ۸۸ شیوه مواجه با انقلاب اسلامی تغییر کرد و مواجه شدیم با یک تهاجم و شبیخون و یا در دوره دوم خرداد ایجاد انتخابی یا انتصابی کردن مسئولان و دوگانه‌سازی بین مسئولان و امید را برای غیرمسئولان در خارج از کشور بر انگیخت و در فتنه ۸۸ شیوه جدیدی انتخاب شد که مردم در مقابل مردم قرار بگیرند.

وی بیان کرد: لذا وقتی واکاوی می‌کنیم می‌بینیم که فتنه ۸۸ ابعاد آن جهانی است و در چند کشور تجربه شده و این مدل عملیات موفق جواب داده مانند گرجستان، قزاقستان، اوکراین و کشورهای مختلف هرکجا این عملیات را اجرا کردن موفق شدند و این بار خواستند تمام این تجارب را در ایران اسلامی پیاده‌سازی کنند و حداقل نزدیک به ۱۰ سال سرمایه‌گذاری کردند تا بتوانند فتنه ۸۸ را راه بیندازند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌های فتنه ۸۸ گفت: این حادثه  حداقل ۵ آسیب و جنایت را در داخل کشور ایجاد کرد که یکی از این آسیب‌ها ایجاد شکاف درون جامعه و بین مردم بود که در این زمینه امام (ره) فرمودند انگیزه الهی و غایت حکومت اسلامی در درجه اول و در درجه بعد وحدت کلمه برای رسیدن به غایت رمز پیروزی و بقاء انقلاب اسلامی است که فتنه ۸۸ هر دو اینها که شامل انگیزه الهی و وحدت کلمه مردم را نشانه گرفته بود.

در فتنه ۸۸ برخی از مسئولان کشور قانون شکنی و لجاجت را در کشور ترویج دادند

وی تصریح کرد: نکته سوم این بود که برخی از مسئولان کشور قانون شکنی و لجاجت را در کشور ترویج دادند و نکته چهارم در این فتنه ۴۰ میلیون رای ملت که می‌توانست از موانع مختلف جامعه را عبور دهد را به آتش کشیدن و این ظرفیت بزرگ حضور ۸۵ درصدی مردم و ۴۰ میلیون رای مردم که رأی ارزشمند بود را خراب کردند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته آخر در فتنه ۸۸ این بود که با لجاجت و قانون‌شکنی اسباب تخریب و آسیب جانی، مالی و روانی را در جامعه ترویج کردند و اینها جرائم کمی نیست و هر کدام از این جرائم خودش یک سر فصلی از دادخوست علیه مجرمین می‌تواند رقم بزند.

زاکانی با اشاره به اینکه امروز در کشوری هستیم که انقلاب اسلامی پرچم رقابت و مقابله با آمریکا را سر دست گرفته و نظام اسلامی با نظام سلطه پنجه در پنجه هم نهاده است، بیان کرد: ایران اسلامی امروز تبدیل به یک الگو شده و مردم‌سالاری دینی ایران در دنیا یک الگو در مقابل دمکراسی دروغی غربی ارائه کرده ‌که این الگو را با مهره تقلب در فتنه ۸۸ در اذهان جهانی بدنام کردند و آبرو نظام اسلامی را بردند و نظام مردمی را به جرم، جنایت و تقلب متهم کردند.

وی اظهار داشت: دشمن ناامیدی که اوباما در سال ۸۷ پیغام داد حاضر است، با ما مسالحه کند و از موضع شیطنتش دست بردارد و بنشیند رودر‌رو مذاکره کند امیدوار کردند.

آمریکا می‌خواهد همه جهان را برده خود قرار دهد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برجام هم یک نوع مذاکره بود که یک معامله صورت گرفت و آمریکا امروز در موضع ضعف و فروپاشی قرار دارد و اینکه ترامپ را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کنند یکی از پیام‌های آن این است که آمریکایی که از دهه هفتاد رویکرد جهانی و برون‌گرایی به دست گرفته بود امروز باید برگردد به خانه خودش و اگر می‌توانستند یکپارچه‌سازی کنند آمریکایی‌ها و آنچه که بوش پدر در سال ۱۳۷۰ وعده داده بود که نسل نوین جهانی وعده داده بود آن را محقق کنند یعنی همه جهان را برده خود قرار دهند اما اینگونه نشد و مانع اصلی ایران اسلامی و انقلاب اسلامی بود.

زاکانی بیان کرد: در فتنه ۸۸ وقتی دیدن حریف مردم نمی‌شوند و مردم دست از جریان سبز برداشته‌اند در روز عاشورا علیه مردم نه بلکه دین مذهب و فراتر از آن قیام کردند و مسجد، حسینیه و غیره آتش زدند.

وی عنوان کرد: در فتنه ۸۸ یک کار بدتری کردند و آمدند به آمریکا نامه زدند که ایران را تحریم کنید ملت ایران مستحق تحریم هستند و در اینجا مردم آمدن و دست رد زدند به آنانی که می‌خواستند حقوق مردم را زیر پا بگذارند و از اسلامیت نظام و جمهوریت نظام عبور کنند که باز یک نمونه و الگو شد که این قابل تکرار است و این دست غیبی و عنایت عظیم الهی که از آستین و درون ملت بیرون می‌آید و همیشه مدد کار این انقلاب اسلامی بوده است و تا باشد انقلاب اسلامی ضربه نمی‌خورد.

بالاترین معضل در کشور بیکاری است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دو نگاه امروز دربین مسئولان نظام است گروه اول می‌گویند چیکار کنیم باید رفت و با آمریکا ساخت و نگاه مکتب اثر ندارد و می‌گویند انقلاب خاتمه پیدا کرده و دیگر نمی‌شود به آرمان‌های اسلامی پایبند بود و با مخالفت با آمریکا مشکلات داخلی حل نمی‌شود و قول ۱۰۰ روز می‌دهند و هزار روز شده اما هنوز بالاترین معضل در کشور بیکاری است و گروه دوم نگاه بر باورهای حضرت امام (ره) دارند که نگاه همدلی، انگیزه‌ای، اسلام ناب و نگاه اجتهادی است.

زاکانی تصریح کرد: در این زمینه با نگاه در استان خراسان جنوبی که قطب طلایی معادن و دیگر سرآمدهاست می‌تواند دید که وضع این استان به لحاظ استفاده و بیکاری چگونه است.

۲۴ درصد نارضایتی مردم به دلیل این است که مسئولان کار بلد و دلسوز نیستند

وی افزود: براساس نظرسنجی‌ها در بین مردم ۲۴ درصد نارضایتی مردم به دلیل این بود که مسئولان کار بلد و دلسوز نیستند و این نظر به خاطر این است که مسئولان این گروه اول باور به مکتب امام (ره) ندارند و می‌گویند نمی‌شود باور به این مکتب داشت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امام (ره) نگاه “ما می‌توانیم” را آموزش داد و باور کردیم که ما می‌توانیم و سر پای خود ایستاده‌ایم و حرکت کردیم و نصرت خدا شامل حال ما شد اما در مقابل عده‌ای می‌گویند “ما نمی‌توانیم” و تمام تجربه‌های ۳۸ سال گذشته خلاف این را ثابت کرده است چون در این ۳۸ سال هر جا ورود کرده‌ایم توانسته‌ایم و اگر نتوانسته‌ایم به دلیل این نگاه بود است.

زاکانی بیان کرد: در جنگ تحمیلی بعد از فرار بنی‌صدر و بعد از آن با توجه به ابداعات، توانایی‌ها، ابتکار رزمندگان خودمان سبب شد جهانیان متحیر مدل دفاعی ما بشود و به مدل دفاعی برتر جهان تبدیل شود.

وی افزود: امروز جامعه نیاز به اصلاح، قیام و احیای حقوق ملت دارد و امروز ما نیاز به قیام مردمی برای احیاء حقوق مردم داریم که پرچمداران رهبری معظم انقلاب اسلامی است که نگاه اصلی است و این نگاه باید در جامعه حاکم شود که امام (ره) فرمودند باید خادم مردم ملت باشیم و رهبر معظم انقلاب فرمودند من نوکر ملت هستم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *