پدیده نفوذ در پیدایی فتنه ۸۸ هم مؤلفه موثر بود/عده‌ای در تحلیل فتنه ۸۸ آدرس غلط دادند

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه با اشاره به پدیده نفوذ در فتنه ۸۸ گفت: در تحقق فتنه ۸۸ سه شکل از انواع نفوذ بروز و ظهور پیدا کرد.

به گزارش سادس به نقل ازخبرگزاری تسنیم از ارومیه، حمیدرضا مقدم‌فر در اجتماع بزرگ اساتید دانشگاه‌های استان آذربایجان غربی در دانشگاه ارومیه به مناسبت گرامیداشت حماسه 9 دی طی سخنانی با تشریح ماهیت و ریشه‌های خارجی فتنه 88 گفت: نظام سلطه با 3 بازوی فکری، رسانه‌ای و عملیاتی با برنامه‌ریزی از مدت‌ها قبل توانست فتنه عظیمی را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بزند.

وی افزود: تمام توان دشمن در حوزه‌های اطلاعاتی و شبکه‌های نفوذ، همچنین تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای آنان در این برنامه‌ریزی به کار گرفته شد.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه با تشریح نقش نیابتی سفارت انگلیس از سوی آمریکا در تهران به عنوان قرارگاه عملیاتی فتنه به مصادیقی از اقدامات میدانی و اجرایی این قرارگاه اشاره کرد.

مقدم‌فر به بازخوانی اعترافات دکتر رسام مسئول تحلیل سفارت انگلیس در دادگاه فتنه 88 اشاره کرد و گفت: رسام در دادگاه توضیح داد که چگونه سفیر انگلیس از مدت‌ها قبل برای شبکه 130 نفره‌ای از نخبگان کشور که او به سفارت وصل کرده بود، چه مأموریت‌ها و وظایفی را معین کرده بودند.

وی با اشاره به پدیده نفوذ در فتنه 88 گفت: در تحقق فتنه 88 سه شکل از انواع نفوذ بروز و ظهور پیدا کرد. اول نفوذ شیطان در سران فتنه که توانست آنان را وادار کند تا برای عدم دستیابی و نرسیدن به قدرت و ریاستی که تصور می‌کردند باید به آن دست می‌یافتند بزرگترین خسارتی را به نظام وارد کند و با جبهه بزرگ جنگ احزاب دشمن همدست و هم‌پیمان شوند. شکل دوم نفوذ عوامل و عناصری بود که از جانب سرویس‌های اطلاعاتی مأموریت داشتند در ستادهای انتخاباتی و در کنار سران فتنه حضور یافته و تصمیم‌سازی و گاهی تصمیم‌گیری کنند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه افزود: نفوذ سوم نفوذ جریانی بود؛ جریانی که تلاش می‌کرد تمامی نخبگان و بخشی از مردم را با خود همراه کرده و در ادراک آنها تهمت تقلب را جای داده و نسبت به نظام اسلامی مسئله‌دار کند.

مقدم‌فر با تأکید بر اینکه عده‌ای با تحلیل غلط از جریان فتنه 88 تلاش می‌کنند نقش خارجی فتنه را کم‌رنگ کرده و آن را در حد دعوای میان میرحسین موسوی و احمدی‌نژاد و چالش و دو قطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا فرو کاهند، گفت: این تحلیل علاوه بر اینکه یک آدرس غلط است برای جریان اصلاح‌طلب که انصافاً بخشی از آن به فتنه آلوده نشده و همان زمان نسبت به مواضع عملکرد کروبی و موسوی ترس داشتند و آن را انحراف از مسیر انقلاب و مکتب امام می‌دانستند ظلم فاحشی است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *