جهان‌بینی فعالان سیاسی و اجتماعی، عملکرد آنان را مشخص می‌کند

آیت الله مصباح یزدی در سخنرانی خود در جمع مردم تهران، گفت: افرادی هستند که در مقابل مسائل سیاسی و اجتماعی احساس مسئولیت دارند و البته منشأ این نوع احساس در انسان‌های مسئولیت پذیر، به حس نوع دوستی آنان، معرفت و شناخت از مسائل و جهان بینی آنان مربوط می‌شود.

به گزارش سادس به نقل از حوزه در تهران، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، عصر امروز (پنج شنبه ۹دیماه۹۵) در مراسم گرامیداشت ۹دی که با عنوان همایش «رویش جوانه‌های بصیرت» با حضور اقشار مختلف مردم و روحانیون در مسجد امام صادق(ع) تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یوم الله ۹دی اظهار داشت: منشأحرکت‌های انسانی حس نوع دوستی و شناخت انسان‌ها از مسائل و موضوعات است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم افزود: انسان‌ها از این منظر که به مسائل اجتماعی اهمیت دهند یا بی‌تفاوت باشند، به دو دسته تقسیم می‌شوند، در همین خصوص افرادی هستند که در مقابل مسائل سیاسی و اجتماعی احساس مسئولیت دارند و البته منشأ این نوع احساس در انسان‌های مسئولیت پذیر، حس نوع دوستی آنان است.

وی افزود: البته چگونگی رفتار انسان‌هایی که در برابر مسائل اجتماعی و سیاسی احساس مسئولیت می‌کنند، به معرفت و شناخت آنان از مسائل و جهان بینی آنان مربوط می‌شود؛ کما این که ممکن است دو انسان که هر دو آنان نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی احساس مسئولیت می‌کنند، با یکدیگر اختلافات شدید دارند.

آیت الله مصباح یزدی، خاطرنشان کرد: این نوع اختلافات از ابتدای تاریخ و در زمان پیامبر اسلام(ص) نیز وجود دشاته و در تاریخ می‌بینیم که گاهی برخی از اصحاب پیامبر(ص)، دچار سوءبرداشت‌هایی از فرمایشات رسول الله(ص) می‌شدند که این امر به دلیل تفاوت در روحیات آن افراد است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *