ظرفیت مراکز ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر افزایش می یابد/ آغاز فعالیت ۱۸ دستگاه اجرایی در حوزه طلاق

معاون مرکز اجتماعی وزارت کشور گفت: ظرفیت مراکز ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر باید افزایش پیدا کند و در این رابطه مذاکراتی را با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته ایم.

به گزارش سادس به نقل از قدس آنلاین ، رضا محبوبی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: به منظور جمع آوری معتادان متجاهر و ساماندهی به این افراد در فصل سرما مذاکراتی را با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته ایم.

وی افزود: در تلاش هستیم تا ظرفیت مراکز ماده ۱۶ که وظیفه نگهداری از معتادان متجاهر را برعهده دارند، افزایش پیدا کند.

معاون مرکز اجتماعی وزارت کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از اعتیاد اظهارکرد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف جامعه، اقدامات مشترکی را با مسئولان آموزش و پرورش و آموزش عالی داشته ایم و اکنون از سوی این دو وزارتخانه یعنی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم اقداماتی در دست انجام است.

محبوبی از آغاز برنامه های دستگاه های اجرایی در حوزه طلاق از ابتدای دی ماه خبرداد و خاطرنشان کرد: ۱۸ دستگاه متولی آسیب های اجتماعی، از ابتدای دی ماه اقداماتی را در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی داشته اند و در فاز اول تنها در حوزه طلاق متمرکز شده ایم.

وی با ارائه آماری از تعداد مراکز مشاوره که در حوزه مشاوره طلاق فعالیت می کنند تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ مرکز وابسته به وزارت بهداشت در حوزه طلاق در سراسر کشور، خدمات مشاوره به شهروندان ارائه می کنند ضمن اینکه سازمان بهزیستی کشور نیز در این حوزه ورود پیدا کرده و مراکز این سازمان نیز خدمات را ارائه می کنند.

معاون مرکز اجتماعی وزارت کشور مسئول مستقیم معضل اعتیاد را ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: مسئولیت مستقیم مقوله اعتیاد در کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر است و سایر دستگاه های فعال در حوزه مسئولیت های اجتماعی به عنوان معین، در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *