عرضه کتاب بانوی تراز در نمایشگاه بین المللی کتاب

کتاب بانوی تراز در گفتمان امام خمینی (ره)  و امام خامنه ای که به کوشش حجت الاسلام سعید صلح میرزایی و با مقدمه سردار حسین اشتری توسط موسسه فرهنگی هنری زاد منتشر شده است در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه شد.

به گزارش گروه فرهنگی “سادس“، کتاب بانوی تراز در گفتمان امام خمینی (ره)  و امام خامنه ای به کوشش حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزایی و با مقدمه سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کاری از موسسه فرهنگی هنری زاد در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی و عرضه شد.

شنیده های خبرنگار سادس حاکی از آن است که با توجه به استقبال مخاطبین چاپ اول این کتاب رو به اتمام است.

 

photo_2016-05-08_10-47-16

 

در مقدمه این کتاب آمده است:

مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أوْ اُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاهً طَیِّبَهً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُون‏( سوره‎ی نحل، آیه‎ی۹۷)

خداوند عزیز انسان را از دو جنس آفرید مرد و زن. و این دو، هزاران سال است که با هم زیست می‎کنند. از همان ابتدا برای این دو شئونی را قرار داد که در حیطه‎ی خود ببالند. برای زن وظیفه‎ی مادری و خواهری و دختری را در عرصه‎ی خانواده و وظیفه‎ی زنانگی را برای اجتماع و برای مرد نیز شئونی دیگر.
تا آنجا که انسانها سرسپرده‎ی پرودگارشان بودند هر کدام در حیطه‎ی خود به تعالی می‎رسیدند.
با دور شدن جوامع از آیین و فرامین الهی، زیبایی‎های ظاهری و روحی زن از یک سو و قدرت و تفوق طبیعی مرد او را بر آن داشت که زن را همچون کالا و ابزاری برای برطرف کردن نیازها و شهوات خود بداند. این ستم در همه‎ی تمدن‎های غیر دینی در همه جای زمین اتفاق افتاد. وقتی در عرصه‎های تمدنی این چنین بوده‎است، چگونه است در سرزمینهای دور از تمدنی همچون جزیره العرب؟در مکانی که زن به ارث می‎رسید و صرفا وسیله‎ای و ظرفی برای تولید نسل و تمشیت امور مردان بود.
در اینجا بود که رحمت الهی باریدن گرفت و آیین اسلام به وسیله‎ی بهترین مخلوق الهی بر مردم عرضه شد و این خط بطلانی بود بر دوران ستمگری بر ریحانه‎ی آفرینش.
زن مطبخ نشین بی‎ارزش به عرصه‎های تعالی قدم گذاشت و مراحل ترقّی را طی کرد که فاطمه زهراسلام الله علیها قله‎نشین آن است و از پی او بانوان بزرگوار دیگری آمدند که بسیاری از آنان یا در رتبه‎ی مردان موفق عالم قرار گرفتند و یا از بسیاری از مردان پیشی گرفتند.
در فرهنگ اسلامی خبری از رقابت کودکانه‎ی بین دو جنس یافت نمی‎شد و این دو به عنوان دو صنف جامعه هر کدام شأنی و وظیفه‎ای را برعهده گرفتند.
وقتی که جهان اسلام در این فرهیختگی خود می‎بالید دنیای غرب که نشخوارگر فرهنگ منحط یونانی بود باز در ورطه‎ی نگاه ابزاری به زن غرق می‎شد. و حتی انقلابهای صنعتی و فکری اروپا نیز مشکلی را حل نکرد و مقام زن را به افول بیشتری کشاند و او بیش از پیش به ابزار شهوترانی تبدیل شد. نهضت حمایت از حقوق زنان نیز کار را سخت‎تر کرد رابطه‎ی بین زن و مرد را به رابطه‎ی دو جنگجو تبدیل کرد که در این جنگ پیروزی وجود نداشت. از بین رفتن خانواده، قاچاق زنان، کودکان بی سرپرست و… همه از نتایج اقدامات تفریطی و افراطی غرب نسبت به زن بود و هست.
در ایران قبل از انقلاب نیز شاهان مستبد با تقلید کورکورانه از غرب و مظاهر آن، برخی از زنان را از مبانی اسلامی دور کردند و اگر نبود که این مسیر با انقلاب اسلامی و بیداری ملت به راه اسلام بازگشت معلوم نبود چه بر سر زنان و خانواده‎های ایرانی می‎آمد.
انقلاب اسلامی با دم مسیحایی امام خمینی رحمه‎الله زنان را به جایگاه آرمانی خود بازگرداند و افق آینده‎ی مترقی همراه با معنویت و علم را در برابر آنان گشود.
پس از او نیز خلف صالحش امام خامنه‎ای دام‎ظله به تبیین نظری مقام زن در اسلام پرداخت و در عرصه‎ی عمل نیز قوای نظام را به انجام اقدامات عملی در راستای رسیدن زن به کرامت حقیقی خود ملزم نمود.
زن ایرانی مسلمان با الگو گرفتن از فاطمه‎ی زهرا و زینب کبری سلام‎الله علیهما خود را به جایی رساند که قلل مرتفع را در عرصه‎های مختلف معنوی، علمی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و… به زیر پا نهاد و خود به الگوی زنان آزاده‎ی جهان تبدیل شد و عملا بر همگان اثبات کرد که آموزه‎های اسلام بهترین راهکار برای رسیدن زن به خوشبختی واقعی خود است.
در این فضا هم جایگاه مرد معلوم است و هم جایگاه زن. خانواده تحکیم یافت و امنیت روانی اقشار جامعه تامین گردید. و البته هر چه که جامعه به اسلام نزدیکتر شد شیرینی بیشتری از خوشبختی و آرامش را در خود یافت.

از آنجا که طی این طریق جز با رهبری خضر حاصل نشود لازم است که همگان اعم از زنان و مردان گوش به سخنان ایشان بسپارند و نقشه‎ی راه را از ایشان اخذ کنند. اثر زیر به منظور سهولت یافتن کار علاقمندان به بهره‎مندی از بیانات ایشان تدوین شده‎است و تلاش شده‎است که با دسته‎بندی روان و قابل استفاده برای همگان، راه رسیدن به اهداف عالی این نهضت در ایران و جهان فراهم گردد.
این اثر در نوع خود بی¬نظیر است زیرا که با در کنار هم قرار دادن فرمایشات حضرت امام خمینی رحمه الله و حضرت امام خامنه¬ای أدام الله ظله الوارف، مجموعه کاملی را از توصیه¬های این بزرگواران در اختیار مخاطب می¬گذارد.
این کتاب، شامل نه بخش است که در ادامه به معرفی اجمالی این بخشها پرداخت خواهد شد.
بخش اول این کتاب به کلیاتی درباره زن و نقش آن در جامعه اختصاص یافته است. و بخش دوم با معرفی الگوهایی چون فاطمه‎ی زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها و بانوان بزرگوار دیگر، زن تراز جامعه اسلامی را در برابر دیدگان همگان و به ویژه زنان گرانقدر این سامان قرار می¬دهد.
در بخش سوم، زن در اسلام مورد بررسی قرار گرفته است و از سه فصل کرامت زن در اسلام، عرصه‎های فعالیت زن در اسلام و حجاب و عفاف تشکیل یافته است.
عناوین بخشهای چهارم تا هفتم عبارتند از: زن در غرب، جنایات طاغوت به زنان، تاثیر انقلاب اسلامی بر زنان و نقش زنان در انقلاب اسلامی.
بخش هشتم که رسالتها و وظایف زنان را در دستور کار خود قرار داده است از هفت فصل تشکیل یافته است: وظایف معنوی، وظایف علمی، وظایف انقلابی، وظایف اجتماعی، همسرداری و حفظ خانواده، رسالت مادری و دیگر وظایف.
کتاب با بخش نهم به پایان می¬رسد که اختصاص به مسئولیتهای مسئولان و اقشار مختلف در برابر زنان دارد.
امیدواریم تا با عمل به نسخه شفابخش این دو رهبر عزیز، زن مسلمان در جامعه اسلامی و جهانی در جایگاه شایسته خود قرار گیرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *