دانش بنياني و دانش محوري اصل مهم پليس حرفه اي/ جايگاه برتر ناجا در طبقه بندي علمي کشور

فرمانده نيروي انتظامي در سومين گردهمايي روساي دانشگاه ها با پليس استان، دانش بنياني و دانش محوري را اصلي مهم براي رسيدن به پليس حرفه اي عنوان کرد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “حسين اشتري” در سومين گردهمايي روساي دانشگاه ها با پليس اصفهان با گرامي داشت ياد و خاطره حماسه نهم دي ماه، گفت:کار تحقيق و پژوهش و ارتباط با مراکز علمي يکي از اقدامات بسيار خوب نيروي انتظامي است که هر سال نيز اين اقدامات تقويت مي شود؛ اين نيرو توانسته در عمليات ها و ماموريت هايش از ارتباط با اساتيد حوزه و دانشگاه بهره هاي مفيد و لازم را ببرد.

وي با بيان اينکه مراکز علمي، ذخيره هاي کشور هستند، به نقش تاثيرگذار دانشگاه ها در پيشرفت کشور اشاره کرد و گفت: همه مراکز علمي و دانشگاهي براي نيروي انتظامي از جايگاه خاصي برخوردار هستند، با افتخار اعلام مي کنيم که اگر ناجا موفقيت هايي در انجام ماموريت هايش به دست مي آورد با همکاري و تعامل اين مراکز بوده است.

فرمانده ناجا، ارتباط و تعامل با مراکز علمي، اساتيد دانشگاهي و نخبگان جامعه را يکي از اهداف راه اندازي دفاتر تحقيقات کاربردي در فرماندهي انتظامي استان ها، معاونت ها و پليس هاي تخصصي عنوان کرد و افزود: ماموريت اصلي اين دفاتر اين است که نيازمندهاي ناجا را با همکاري اين مراکز برآورده کنند.

سردار اشتري، دانش بنياني و دانش محوري را اصلي مهم براي رسيدن به پليس حرفه اي عنوان و تصريح کرد: چشم انداز نيروي انتظامي در افق 1404، اين است تا در پايان اين سال به پليس اول منطقه تبديل شود که در اين زمينه نيازمند همکاري دانشگاه ها هستيم.

اين مقام ارشد نيروي انتظامي کشور به جايگاه برتر علمي اين نيرو در سطح کشور اشاره کرد و عنوان داشت: امروز نيروي انتظامي در زمينه توليد مقاله، پايان نامه، ترجمه و تاليف کتاب و انتشار فصلنامه فعاليت هاي قابل توجهي انجام داده که در طبقه بندي علمي کشور يک امتياز محسوب مي شود.

وي با انتقاد از نحوه تهيه پايان نامه هاي دانشجويي، گفت:بايد اساتيد دانشگاهي سعي کنند تا پايان نامه هاي دانشجويي کاربردي باشد و بتواند به نيروي انتظامي در انجام ماموريت ها و عمليات هايش کمک کند.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه امروز کشور ما از نعمت بزرگ امنيت برخوردار است، گفت: براي ايجاد امنيت در کشور نيروهاي زيادي تلاش مي کنند اما بايد به مرحله اي برسيم که مردم هيچ گونه نگراني نداشته و امنيت را با تمام وجود احساس کنند.

وي، نيروي انتظامي را مظهر حاکميت جمهوري اسلامي و اقتدار کشور عنوان کرد و گفت: البته اين اقتدار بايد همراه رافت، عدالت و مهرباني براي مردم باشد.

سردار اشتري بر ايجاد امنيت براي همه مردم ايران تاکيد کرد و اظهار داشت: پليس، امنيت را براي همه مردمي که طبق قانون به عنوان شهروند کشور محسوب مي شوند با هر دين، مذهب و آييني که داشته باشند، ايجاد مي کند و هيچ تفاوتي براي افراد و گروه ها قائل نيست.

وي افزود: پليس با کساني که از قانون تخلف کرده، به حقوق مردم تعرض و شهرها، روستاها و مرزها را ناامن کنند با اقتدار و در سريع ترين زمان ممکن برخورد مي کند.

فرمانده ناجا با بيان اينکه رقم خلافکاران نسبت به جمعيت کشور اندک است، گفت: ما معتقديم پليس بايد با 98 درصد مردم از طريق عطوفت و مهرباني برخورد کند و حتي در صورت تخلف رانندگي نيز حق توهين و بي احترامي به آنان را ندارد.

سردار اشتري با بيان اينکه کاهش جرايم در کشور اولويت اول نيروي انتظامي است، تصريح کرد: البته پليس در اين زمينه کمترين سهم را دارد و دستگاه ها، وزارتخانه ها، مراکز علمي و رسانه ها و صدا و سيما بايد به صورت جدي وارد ميدان شوند.

فرمانده ناجا، آگاه سازي مردم را بهترين راه براي کاهش آسيب ها و جرايم عنوان کرد و گفت: با اقدامات آگاهي بخش که توسط پليس راهور و همکاري صدا و سيما صورت گرفت امسال 1300 نفر کمتر از سال گذشته در اثر حوادث رانندگي کشته شدند که مي توانيم از همين الگو در تمام آسيب ها و جرايم استفاده کنيم و قطعاً با يک کار علمي نتيجه خوبي نيز به دست خواهيم آورد.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: اميدواريم با ارتباط خوبي که با مراکز علمي و دانشگاهي داريم بتوانيم ميزان آسيب هاي اجتماعي و جرايم را کاهش دهيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *