بازداشت خانگی قانونگذار فلسطینی توسط اسرائیل

به گزارش سادس:

باسل غطاس، عضو ائتلاف سیاسی متشکل از چهار حزب عرب در اسرائیل به اتهام حمایت از زندانیان فلسطینی، به بازداشت خانگی محکوم شد.

 به گزارش مشرق، دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی یک عضو فلسطینی کنست (مجلس اسرائیل) را که به دادن تلفن همراه و سیم‌کارت به زندانیان فلسطینی متهم شده، به بازداشت خانگی محکوم کرده است.

بر اساس حکم دادگاه شهر ریشون لتسیون، باسل غطاس، عضو ائتلاف سیاسی متشکل از چهار حزب عرب در اسرائیل از روز سه‌شنبه به مدت ۱۰ روز در بازداشت خانگی قرار گرفته است.

موشه مِزراچی، قاضی دادگاه، همچنین قرار وثیقه‌ای به ارزش ۵۰ هزار شِکِل اسرائیل (حدود ۱۳ هزار دلار) برای وی در نظر گرفته است.

به گزارش پرس‌تی‌وی، غطاس به «توطئه، فریبکاری و سوءاستفاده از اعتماد» به دلیل ارائۀ تلفن‌های همراه و سیم‌کارت به دو زندانی فلسطینی متهم شده بود.

پلیس رژیم صهیونیستی برای این عضو فلسطینی کنست، بازداشت خانگی ۴۵ روزه درخواست کرده بود.

به گفتۀ میکی روزنفلد، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی، غطاس در طول بازداشت «محدودیت‌های خاصی» خواهد داشت و تا تصمیم نهایی دربارۀ تحقیقات در این زمینه، اجازۀ ترک سرزمین‌های اشغالی را ندارد.

غطاس چند روز پیش در پی لغو مصونیت پارلمانی‌اش دستگیر شد. پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر و خانۀ وی یورش برده و آن‌ها را مورد تجسس قرار داده است.

در پی اعلام این حکم، ده‌ها معترض عصر دوشنبه در حمایت از غطاس در مقابل دادگاه شهر ریشون لتسیون تجمع کردند.

معترضان تصاویری از این قانون‌گذار و همچنین پوسترهایی در انتقاد از رژیم تل‌آویو در دست داشتند که بر روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود: «باسل غطاس را آزاد کنید»، «پیگرد با انگیزۀ سیاسی ممنوع».

بازداشت خانگی قانونگذار فلسطینی توسط اسرائیل 

گزارش‌ها حاکی است بیش از ۶۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند. صدها تن از آنان تحت بازداشت بدون محاکمه قرار دارند.

گفته‌شده برخی زندانیان فلسطینی تا یازده سال در بازداشت بدون محاکمه به سر برده‌اند.

زندانیان فلسطینی بارها در اعتراض به بازداشت بدون محاکمه و شرایط سخت در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *