اعلام حمایت اقشار و گروه‌های مختلف مردمی از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»

[ad_1]

به گزارش سادس:

*حمایت 7 رئیس کمیسیون تخصصی مجلس از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»

از سوی دیگر همزمان با اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، 52 تن از نمایندگان فعلی مجلس با امضای بیانیه ای، از تشکیل آن حمایت کردند.

از جملۀ این افراد هفت نفر از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس هستند:‌

محمدرضا پورابراهیمی (رئیس کمیسیون اقتصادی)

فریدون حسنوند (رئیس کمیسیون انرژی)

محمدرضا رضایی‌کوچی (رئیس کمیسیون عمران)

محمدمهدی زاهدی (رئیس کمیسیون آموزش)

علی‌محمد شاعری (رئیس کمیسیون کشاورزی)

محمدجواد کولیوند (رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی)

الهیار ملکشاهی (رئیس کمیسیون حقوقی و امور قضایی)

*حمایت 52 نفر از نمایندگان مجلس و 27 نفر از نمایندگان ادوار از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»

همچنین 52 نفر از نمایندگان مجلس و 27 نفر از نمایندگان ادوار بیانیه اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را امضا کردند. این افراد عبارتند از:

1. ابوالفضل ابوترابی
2. سیدعلی ادیانی
3. داریوش اسماعیلی
4. ضیاالله اعزازی‌ملکی
5. احمد امیرآبادی‌فراهانی
6. احد آزادی‌خواه
7. حسن بهرام‌نیا
8. محمود بهمنی
9. محمدرضا پورابراهیمی
10. فرهاد تجری
11. سیدقاسم جاسمی
12. حسینعلی حاجی‌دلیگانی
13. ابوالفضل حسن‌بیگی
14. فریدون حسنوند
15. سیدحسن حسینی‌شاهرودی
16. سیدجواد حسینی‌کیا
17. امیر خجسته
18. محمد دهقان
19. حبیب‌ا … دهمرده
20. مجتبی ذوالنور
21. محمدابراهیم رضایی
22. محمدرضا رضایی‌کوچی
23. اکبر رنجبرزاده
24. محمدمهدی زاهدی
25. قاسم ساعدی
26. احمد سالک
27. محمداسماعیل سعیدی
28. حسن سلیمانی
29. علیرضا سلیمی
30. علی‌محمد شاعری
31. حسین‌علی شهریاری
32. رضا شیران‌خراسانی
33. سیدصادق طباطبایی‌نژاد
34. سیدمحمدباقر عبادی
35. اسد … عباسی
36. احمد علیرضابیگی
37. محمدحسین فرهنگی
38. حمیدرضا فولادگر
39. سیدامیرحسین قاضی‌زاده
40. علی‌اکبر کریمی
41. جبار کوچکی نژاد
42. محمد جواد کولیوند
43. عباس گودرزی
44. سهراب گیلانی
45. عبدالرضا مصری
46. محمدمهدی مفتح
47. الهیار ملکشاهی
48. مجید ناصری‌نژاد
49. سیدحسین نقوی‌حسینی
50. حسن نوروزی
51. ذبیح نیکفرلیالستانی
52. حسین هاشمی‌تختی‌نژاد،

در ادامه نیز اسامی 27 نفر از نمایندگان ادوار به شرح زیر است:

1. سید محمدحسن ابوترابی فرد
2. لاله افتخاری
3. شهروز افخمی
4. زهره الهیان
5. محمدرضا امیری کهنوج
6. حسین آذین
7. احمد آریایی نژاد
8. رضا آشتیانی عراقی
9. محمدحسن آصفری
10. مهرداد بذرپاش
11. ابوالقاسم جراره
12. قاسم جعفری
13. محمدصالح جوکار
14. غلامعلی حداد عادل
15. علیرضا خسروی
16. محمد خوش چهره
17. مجتبی رحمان‌دوست
18. محمدتقی رهبر
19. فاطمه رهبر
20. علیرضا زاکانی
21. عطا ا… سلطانی صبور
22. سیدعلی طاهری
23. شاهین محمدصادقی
24. سید شکرخدا موسوی
25. الیاس نادران
26. حسین نجابت
27. بیژن نوباوه وطن

*حمایت جمعی از اصحاب رسانهاز «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»

همچنین پس از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جمعی از اصحاب رسانه از جمله مدیران عامل خبرگزاری‌ها، مدیران مسئول و فعالان رسانه‌ای با امضای بیانیه از اعلام موجودیت این جبهه مردمی حمایت کردند که اسامی آنها نیز بدین شرح است:

1.محمدسعید احدیان
2. صالح اسکندری
3. عباس توانگر
4. امین توکلی‌زاده
5. پیام تیرانداز
6. سیدیاسر جبرائیلی
7. مرتضی خلفی‌زاده
8. رضا داوری
9. جعفر درونه
10. قدرت‌الله رحمانی
11. مالک شریعتی
12. علی عسگری
13. مهدی فضائلی
14. رضا مقدسی
15. بیژن مقدم
16ّّ.فرشاد مهدی‌پور

*9 نفر از اعضای شورای شهر تهران از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» حمایت کردند

9 نفر از اعضای شورای شهر تهران با اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با امضای بیانیه اعلام موجودیت این جبهه از آن حمایت کردند.

ابوالفضل قناعتی، عبدالمقیم ناصحی، رضا تقی پور، معصومه آباد، اقبال شاکری، مجتبی شاکری، محسن پیرهادی، عباس شیبانی و الهه راستگو به عنوان اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بیانیه حمایت از این جبهه را امضا کردند.

* محمدتقی رهبر: معیشت، عدالت و منافع ملی دغدغه «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»

محمدتقی رهبر یکی از حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه این جبهه به منظور پیگیری فرمایشات رهبر انقلاب تشکیل شده است، گفت: نظام اسلامی باید از هجمه دشمنان صیانت شود.

وی افزود: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران علیه اسلام و امام خمینی (ره) هجمه های بسیاری را انجام می دهند و در این بین برخی عناصر داخلی نقش ستون پنجم دشمن را بازی کرده و با ارتباط با رسانه های غربی محکمات انقلاب و فرمایشات امام خمینی (ره) را زیر سوال می برند.

این چهره سیاسی اصول گرا ادامه داد: دشمن در آن سوی مرزهای کشور جریان ضدانقلاب را هدایت کرده و برخی عوامل داخلی نیز برای به استحاله کشاندن انقلاب اسلامی به ارزش های این انقلاب هجمه می کنند.

رهبر با اشاره به اینکه اگر از انقلاب اسلامی صیانت نشود، آرام آرام توسط دشمنان دچار تحریک خواهد شد، تصریح کرد: همان سال های اولیه بعد از پیامبر فرمایشات ایشان را تحریف کردند و اگر مجاهدت های اهل بیت نبود از خط اصیل اسلام چیزی باقی نمی ماند.

این حامی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیشرفت انقلاب اسلامی در دنیا و رویکردی که در جهان نسبت به اسلام به وجود آمده از یک سو و نیز پیروزی های جبهه مقاومت در برابر جبهه تروریسم دشمنان اسلام را بسیج کرده تا انقلاب و اهداف امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب را تحریف کنند.

وی با بیان اینکه فریب خوردگان داخلی آب به آسیاب دشمن می ریزند، یادآور شد: دردمندان اسلام که میلیون ها نفر را شامل می شوند در چنین وضعی تحمل می کنند و نه خواستار جنگ و درگیری هستند از این رو «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با هدف صیانت از اهداف امام و مواضع رهبری ایجاد شده است تا ضمن حراست از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع از مظلومان در جهت حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و معیشتی مردم گام موثری بردارند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز بسیاری از جوانان ما در معرض آسیب های فکری هستند و بیم آن می روند که نگاه به انقلاب اسلامی تغییر کند. از این رو دغدغه مندان انقلاب با تشکیل این جبهه به دنبال آن هستند تا با دفاع از منافع ملی و اقتصاد مقاومتی مشکل اشتغال، معیشت، صنعت و عدالت اجتماعی را برطرف کرده و با توطئه هایی که علیه این نظام صورت می گیرد مبارزه کنند.

رهبر با بیان اینکه به طور حتم این جبهه نسبت به انتخابات پیش رو نیز بی تفاوت نخواهد بود، تصریح کرد: انتخابات یک بخش از وظایف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که تلاش خواهد کرد آنچه حق و به مصلحت مردم است را به عنوان موضع خود مطرح کند.

مرندی: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» فراجناحی و فراحزبی است

علیرضا مرندی عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گویی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه نیروهای جریان انقلابی باید فرا‌حزبی و فرا‌جناحی عمل کرده و به جبهه انقلاب اسلامی بپیوندند.

وی با بیان اینکه «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» مجموعه‌ای فراجناحی و فراحزبی است، ادامه داد: اگر به‌دنبال اتحاد بوده و خواستار حضور مردم هستیم باید سعه‌صدر داشته باشیم چراکه تا مادامی که همه اقشار در این جبهه حضور جدی دارند، توفیق بیشتری برای انقلاب اسلامی حاصل می‌شود.

عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نیروهای انقلابی دلسوز مردم بوده و علاقه‌‌‌مند به نظام هستند، خاطرنشان کرد: جریان انقلابی نباید در راستای وحدت دچار اختلاف شود و امیدوارم این جبهه بتواند زمینه‌ای را ایجاد کند تا همه بتوانند به‌راحتی به آن بپیوندند.

آل‌اسحاق: گروه‌های انقلابی برای مقابله با وضعیت کنونی دعوت “جبهه مردمی” را بپذیرند

بحیی آل‌اسحاق عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برآمده از تمام گروه‌ها و جریان‌های وفادار به انقلاب اسلامی است، گفت: این جبهه به هیچ عنوان مشمول یک جناح نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه جبهه مردمی انقلاب اسلامی خواهان وحدت حداکثری تمام نیروها و مدیران انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: یکی از مهمترین ضرورت‌ها و اولویت‌ها که برای تشکیل جبهه مردمی انقلاب اسلامی احساس می‌شد مباحث معیشتی و اقتصادی مردم بود؛ این جبهه می‌خواهد تمام مدیران و اقتصاددانان کشور را برای رفع مشکلات اقتصادی و مشکلات تولید کشور دور هم جمع و متحد کند.

این اقتصاددان تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که همه گروه‌ها و نیروهای انقلاب اسلامی برای دفاع از حقوق مردم و مقابله با وضعیت کنونی دعوت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را بپذیرند، چرا که ما منتقد وضع موجود بوده و هستیم.

*کریمی: دورنمای «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تحقق منویات رهبری و امام است/ وادادگی دولتمردان باید جبران شود

سهیل کریمی فعال فرهنگی و مستندساز و از حامیان «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اظهار داشت: هر قدمی که به نفع انقلاب و مشارکت مردم برداشته شود، ما به عنوان نیروهایی که ادعا داریم برای انقلاب تلاش می‌کنیم، از این حرکت حمایت خواهیم کرد.

کریمی ادامه داد: اینکه دشمن برای ما خط‌ و نشان بکشد و کسانی هم به‌دنبال براندازی و فشل کردن نیروهای انقلابی باشند، ما با آن مقابله می‌کنیم و بنده به‌عنوان نیرویی که سعی دارم اهداف متعالی نظام و انقلاب را عملیاتی کنیم طبیعتاً از هر حرکت و جبهه‌ای که در این راستا فعالیت کند، حمایت خواهم کرد.

این فعال فرهنگی و مستندساز تأکید کرد: ما طبیعتاً با افرادی که با پلاکارد موجه و سابقه روشن در این جبهه حضور دارند همراهی و از این جبهه اعلام حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش این جبهه مردمی در همراهی توده‌های مردم تصریح کرد: وقتی که مردم از جریانات و جناح‌های حاکم که قدرت دست‌شان بوده ناامید شدند و در عین حال سازوکار جدیدی با افراد مشخص به آنها ارائه شد، مردم اقبال نشان داده‌اند.

کریمی اظهار داشت:‌ شما شاهد بوده‌اید که در انتخابات و دوره‌های مختلف از جمله انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و مجلس، مردم از این نوع حرکت‌ها حمایت کرده و با رأی خود در هر مقطعی حمایت‌شان را اعلام کرده‌اند.

این فعال فرهنگی و مستندساز افزود: در این برهه نیز همین‌طور است و ما ان‌شاءالله شاهد حمایت مردمی خواهیم بود؛ چراکه ما با هیچ کسی تعارف نداریم و از اول هم مشخص بود که دولت یازدهم شعارهای توخالی می‌دهد و با توجه به اتفاقات چند سال اخیر که تحت‌عنوان برجام و مذاکره پیش آمد، ما شاهد وادادگی آنها بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ناخدای این کشتی در این قضایا به‌نفع جناح خود کار کرد و مردم را مشغول کردند تا این چهارسال بگذرد و بتوانند برای چهارسال بعد جای‌پای خود را باز کنند، لذا در این برهه کسانی که داعیه خادمی انقلاب را دارند باید با برنامه مشخص پا پیش بگذارند.

کریمی با تأکید بر اینکه دورنما و هدف کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بر اساس منویات رهبری و امام(ره) مشخص می‌شود، تصریح کرد: ما در این مسیر شاهد وادادگی دولتمردان بوده‌ایم که این امر منجر به یأس در مردم شده است که این موضوع باید از بین برود.

*شاکری: کار جبهه‌ای در شرایط فعلی ضروری است/ چینش افراد در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای مردم اطمینان‌بخش است

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به شکل‌گیری «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اظهار داشت: مسائل اجتماعی و اندیشه تغییر در وضع موجود در مقطع فعلی بسیار بین مردم در جریان است از این رو وجود جبهه‌ای از این دست جزو ضروریات به نظر می‌رسد.

شاکری با بیان اینکه مردم در قاب این جبهه 210 نفری را از فعالان سیاسی و فرهنگی می‌بینند که البته این تعداد با اضافه شدن فعالان استانی در حال افزایش است، گفت: امروز ظرفیت‌های جامعه برای انتخابات و تغییر در وضع موجود آماده‌ است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نوع چینش افراد در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای مردم اطمینان‌بخش است، یادآور شد: مردم با تعداد زیادی از این چهره‌ها آشنا هستند و می‌توانند به آنها اطمینان کنند که درواقع تصمیمی که این مجموعه می‌گیرد برای جامعه مفید است.

وی درباره اهداف و شعارهای این جبهه با بیان اینکه قوه مجریه باید بتواند اصول امام و فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق کند خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد وعده‌های به ثمر نرسیده و وعده 100 روز بی‌حاصل هستیم در حالی که هزینه‌های زندگی مردم را تحت فشار قرار داده و رکود در تولید و سونامی فروپاشی کارخانه‌ها در حال افزایش است.

شاکری با اشاره به فروش نفتی که دلارهایش وارد کشور نمی‌شود و توافقات کاغذی بی‌اثر برای مردم، گفت: مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و می‌خواهند از این شرایط آسیب‌زا در انتخابات برای تغییر اقدام کنند.

سالک: مقابله با فساد و رسیدگی به معیشت مردم از اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب است/ با روحیه انقلابی حرکت بزرگی ایجاد خواهد شد

حجت‌الاسلام احمد سالک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به تشکیل«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به‌ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان تشکیل شده و اعضای آن آقایان یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی هستند. اظهار داشت: ان‌شاءالله این جبهه بتواند شعارها و مطالبی را که مطرح کرده است، عملیاتی کند.

سالک تصریح کرد: مقابله با فساد، رسیدگی به معیشت و اقتصاد مردم و توجه به مسائل اساسی جامعه از اهداف این جبهه است که امیدواریم با روحیه انقلابی و انقلابی‌گری بتواند حرکت بزرگی را ایجاد کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این حرکت امید زیادی را در جامعه ایجاد کرده است و نقش اساسی خواهد داشت.

وی با اشاره به همگرایی نیروهای انقلاب به تشکیل این جبهه اشاره کرد و گفت: بی‌تردید این جبهه در همگرایی نیروهای انقلاب مؤثر خواهد بود؛ چراکه یکی از اهداف این جبهه این است که نیروهای انقلاب را جمع کند.

سالک یادآور شد: برای رسیدن به جزئیات و نکات بیشتر اولین جلسه مجمع عمومی آن باید تشکیل شود تا به جمع‌بندی بیشتری برسیم.

افتخاری: برای حل مشکلات اقتصادی مردم نیازمند تصمیم‌گیری واحد نیروهای انقلاب هستیم

 لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز  با تأکید بر لزوم تشکیل جبهه‌ای دغدغه‌مند برای رسیدگی به مشکلات مردم اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که درنهایت برای مدیریت کشور، رفع مشکلات و رسیدگی به مطالبات مردم نیازمند تصمیم‌گیری واحد نیروهای انقلاب هستیم.

وی تأکید کرد: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» در راستای تحقق این مطالبات و منویات رهبر انقلاب قدم خواهد برداشت و به همین دلیل از آن حمایت می‌کنیم.

آصفری: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» فراجناحی است/ انتقاد از گرانی افسار گسیخته در کشور

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با بیان اینکه شرایط کنونی کشور در حوزه اقتصادی و بین‌الملل مطلوب نیست، اظهار داشت: مردم در انتخابات 92 با شعارهایی که آقای روحانی در حوزه اقتصاد و بین‌الملل دادند به وی اعتماد و این امید را داشتند که مشکلات اقتصادی‌شان حل شود که در نهایت شاهدیم امروز شرایط بسیار بدتر از پیش از سال 92 شده است.

وی افزود: امروز شاهد تعطیلی یا تعطیل شدن بیش از 60 درصد صنایع هستیم؛ شرایط اقتصادی بسیار ملتهب و رکود و گرانی افسارگسیخته بر کشور سایه افکنده است.

آصفری با انتقاد از ضعف دولت یازدهم در پیشبرد ارتقای سطح بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در حوزه بین‌الملل هم برخلاف شعارهای روحانی تنزل یافته‌ایم، ارزش پاسپورت ایرانی کاهش پیداکرده و این در حالی است که امروز برخی کشورهای کوچک نیز برای ما رجزخوانی می‌کنند.

این نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه جمیع این عوامل نیروهای انقلاب را بر آن داشت تا جبهه‌ای متشکل از نیروهای انقلاب و به‌دور از جناح و حزبی خاص در حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ، امنیت و … تشکیل دهند، گفت: با توجه به تهدیدات حاصل از ناکارآمدی دولت در بخش‌هایی چون اشتغال و نگاه بسته حزبی حاکم در آن، جبهه‌ای با عنوان«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به شکل فراجناحی برای پیگیری مشکلات اساسی مردم با توجه به منویات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب شکل‌گرفته است.

حاجی‌دلیگانی: تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب در مقطع فعلی ضروری است/ مردم می‌خواهند وضع موجود را اصلاح کنند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اظهار داشت: انقلاب ما از ابتدا یک انقلاب کاملا مردمی بود و پایه‌های این انقلاب از ابتدا بر دوش مردم نهاده شده است، از این رو زحمت انقلاب همواره برای آنها بوده است.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر برخی جریانات سیاسی خیلی پررنگ‌تر از گذشته ورود کرده‌اند به نحوی که برخی احساس می‌کنند کل انقلاب متعلق به این جریانات سیاسی است، افزود‌: در واقع اینچنین نیست و این انقلاب ریشه در بین مردم دارد و از ابتدا با انقلاب بوده و هستند و همواره پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه برخی انقلاب را منحصر به خود می‌دانند، ادامه داد: بر اساس این تفکر تعدادی از نیروهای مردمی دلسوز انقلاب دور یکدیگر جمع شده و یک جبهه مردمی ایجاد کردند تا بتوانند از آرمان‌های امام و انقلاب و دیدگاه‌های متعالی رهبری پاسداری کنند و انقلاب اسلامی بتواند مسیر خود را با عزت طی کند.

وی تصریح کرد: برخی جریانات در این مقطع عملکردشان نشان داده که هیچ نتیجه‌ای برای مردم نداشته‌اند و از این رو ملت به دنبال راهکاری هستند که اهداف انقلاب را تحقق بخشند، لذا به صحنه آمده‌اند تا با جریانی که می‌خواهد انقلاب را استحاله و به انحراف بکشاند مقابله کنند و آن را به مسیر اصلی خود بازگردانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: اگر مسئولان اشتباه کنند مردم با عزم و اراده خود آن را اصلاح خواهند کرد از این رو به نظر می‌رسد وضع موجود زیبنده نظام ما نیست و باید به معیشت و اقتصاد مردم توجه بیشتری شود.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *