تشدید تدابیر امنیتی در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم

به گزارش سادس:

چند روز مانده به برگزاری جلسه محاکمه رهبر شیعیان بحرین، نظامیان رژیم آل خلیفه تدابیر امنیتی را در حومه منزل ایشان تشدید و ۲۵ خودرو نظامی جدید را به الدراز اعزام کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از مراه البحرین،‌ نظامیان رژیم آل خلیفه همچنان به اقدامات سرکوبگرانه خود علیه رهبر شیعیان بحرین ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش،‌ نظامیان رژیم آل خلیفه در راستای تدابیر سرکوبگرانه خود ۲۵ خودرو نظامی و زرهی را به سوی منطقه الدراز محل سکونت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین اعزام کردند.

این در حالی است که شب گذشته نیز یک خودرو وابسته به نظامیان وزارت کشور بحرین با حضور در این منطقه اقداماتی تحریک آمیز را در برابر افرادی که در برابر منزل شیخ عیسی تحصن کرده اند، انجام داد تا واکنش آنها را بسنجد.

نظامیان رژیم آل خلیفه در حومه منطقه سکونت شیخ عیسی قاسم به حالت آماده باش گسترده درآمده اند و اقدامات و تحرکاتی مشکوک را انجام می دهند.

این صد و نود و دومین روز از تحصن مردم بحرین در برابر منزل رهبرشان از زمان سلب تابعیت وی است.

نیروهای آل خلیفه یک هفته پیش از این نیز به متحصنین در الدراز یورش بردند و در صدد ورود به منزل آیت الله عیسی قاسم بودند که به وقوع درگیری های شدید بین آنها و اهالی منجر گردید.

در همین حال، در روزهای گذشته رسانه ها اعلام کردند که پس از اینکه مقامات امنیتی رژیم آل خلیفه از ورود تانکرهای آب شیرین به روستای «الدراز» محل سکونت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین جلوگیری کردند، اهالی این روستا برای تهیه آب شرب خود به مناطق مجاور از جمله روستای «بنی جمره» رجوع می کنند.

پیش از این شهروندان بحرینی در بیانیه ای تاکید کرده بودند: بیش از ۱۸ هزار نفر از مردم و ساکنان الدراز به دلیل محاصره این منطقه توسط نظامیان آل خلیفه، از رفت و آمد و ورود و خروج به این منطقه و دیدار با خانواده و نزدیکان خود محروم هستند.

رژیم آل خلیفه حدود بیش از ۷ ماه پیش تابعیت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین را لغو و محل سکونت ایشان در الدراز را محاصره کرد؛ مردم و شیعیان بحرین برای دفاع از رهبر خود در برابر منزل ایشان تحصن کردند و مانع از تعرض نظامیان آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم شده اند.

پیشتر نیز «جلال فیروز» عضو ارشد جمعیت الوفاق بیان داشت: حکام بحرین برای پایان این ماه و جلسه پایانی محاکمه آیت الله عیسی قاسم نقشه ای در ذهن دارند. آن ها برای این نقشه خود از فرصت اعیاد میلاد مسیح در غرب استفاده می نمایند تا مقدمه سازی کنند.

قرار است دادگاه آیت الله عیسی قاسم روز ۱۶ دی ماه برای پنجمین بار برگزار شود و بیم این می رود که نظامیان رژیم آل خلیفه مرتکب جنایتی در این خصوص شوند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *