راه‌اندازي سامانه ثبت مشخصات افراد و خودروهاي تحت تعقيب

رئيس پليس پيشگيري ناجا از راه‌اندازي سامانه ثبت مشخصات افراد و خودروهاي تحت تعقيب به صورت پايلوت در سه استان کشور خبر داد.
به گزارش سادس سردار “محمد شرفي” در گفت و گو با پايگاه خبري پليس از راه‌اندازي سامانه ثبت مشخصات افراد و خودروهاي تحت تعقيب به صورت پايلوت در سه استان کشور خبر داد و گفت: اين سامانه که با تلاش کارکنان اداره فناوري اطلاعات و ارتباطات پليس پيشگيري، طراحي و راه اندازي شده است به مدت يک ماه، به صورت آزمايشي در 3 استان‌ کشور ، مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت و پس از آن با رفع کاستي‌هاي احتمالي سراسري خواهد شد.

وي افزود: اين سامانه براي يکپارچه‌سازي و شفاف کردن اطلاعات، سوابق اشخاص و خودروهاي تحت تعقيب و همچنين در راستاي بهره‌گيري هرچه بيشتر از فناوري‌هاي روز، بهره برداري شده است که از نخستين روزهاي راه‌اندازي آن شاهد بازخوردهاي مثبتي در اين حوزه بوده‌ايم.

رئيس پليس پيشگيري ناجا در توضيح بيشتر کارکرد اين سامانه خاطر نشان کرد : هدف اصلي از راه‌اندازي اين سامانه جلوگيري از ارائه خدمات به اشخاص يا خودروهاي تحت تعقيب قضائي در تمام يگان‌ها و سازمان‌هاي تابعه پليس پيشگيري در سراسر کشور است.

وي با اشاره به اينکه پيش از راه اندازي اين سامانه، شناسايي اشخاص يا خودروهايي که براي گرفتن خدمات از پليس، به کلانتري‌ها يا ديگر يگان‌ها مراجعه مي‌کردند ولي خود تحت تعقيب مراجع قضائي قرار داشتند، بسيار دشوار بود، مطرح کرد: با راه‌اندازي اين سامانه، اشخاص به محض ورود به کلانتري‌ها يا ساير مراکز وابسته به پليس شناسايي شده و در صورت وجود قرار تعقيب قضائي براي آنها، اقدامات لازم، بلافاصله انجام خواهد شد.

اين مقام ارشد انتظامي تاکيد کرد: يکپارچه شدن اطلاعات در اين سامانه از مهم‌ترين نتايج اين پروژه است و با اين کار، حتي گرفتن خدمات پليسي از مراکز پليس +10 که در واقع مراکز اداري هستند نيز مشروط به تاييد اين سامانه خواهد بود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اين سامانه در آينده و به تدريج به يک بانک اطلاعاتي جامع و گسترده تبديل خواهد شد که در عرصه‌هاي گوناگون راهگشاي ماموريت‌هاي پليس پيشگيري و در سطح عام ماموريت‌هاي کل مجموعه ناجا خواهد بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *