کاهش 4.5 درصدي سرقت در کشور

رئيس پليس آگاهي ناجا از کاهش 4.5 درصدي وقوعات سرقت طي 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: امسال در بحث سرقت 22 طرح عملياتي، به اجرا درآمد که در نتيجه آن 13 هزار پرونده سرقت کشف شد.

 به گزارش سادس، صبح امروز نشست تخصصي روساي پليس آگاهي سراسر کشور با حضور فرمانده نيروي انتظامي، رئيس پليس آگاهي ناجا و جمعي از روساي پليس آگاهي سراسر کشور برگزار شد.

سردار «محمد رضا مقيمي» ضمن سلام و درود بر ارواح شهداي کارآگاه و کساني که جان خود را فداي برقراري امنيت کشور کردند، اظهار داشت: اين نشست دومين نشست تخصصي روساي پليس آگاهي سراسر کشور در سال جاري است.

وي افزود: مبارزه با جرايم خشن، قاچاق کالا و سرقت در اجراي منويات مقام معظم رهبري از اولويت هاي پليس آگاهي است.

سردار مقيمي تصريح کرد: پليس آگاهي ناجا در سال جاري 15 استان را از طريق اعزام  19 تيم نامحسوس با محوريت ارزيابي حقوق شهروندي و تکريم ارباب رجوع، مورد بازرسي قرار داد.

رئيس پليس آگاهي ناجا با اشاره به برگزاري کارگاه هاي آموزشي در 7 استان کشور، گفت: تشکيل کارگروه مبارزه با قاچاق کالا يکي از خدمات پليس آگاهي در 9 ماهه امسال است.

رئيس پليس آگاهي ناجا با اشاره به استفاده از کارآگاهان باتجربه در مقابله با جرايم جنايي تصريح کرد: يکي دلايل کسب توفيقات در کشف پرونده هاي قتل استفاده از تجارب کارآگاهان بازنشسته است به طوري که بسياري از استان ها و حوزه هاي قضائي خواستار به کارگيري کارآگاهان بازنشسته هستند.

وي در رابطه با پرونده سرقت هاي مسلحانه بيان کرد: در حال حاضر کليه پرونده هاي سرقت هاي مسلحانه روي ميز قرار دارد و به صورت مستمر پيگيري مي شوند.

مقيمي در خصوص مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: در بحث قاچاق کالا تاکنون 27 طرح عملياتي اجرا و 5 کارگروه آموزشي برگزار شده است.

سردار مقيمي از افزايش 43 درصدي کشفيات قاچاق کالا خبر داد و گفت: آنچه براي ما مهم مي باشد ايجاد فضاي ناامن براي قاچاقچيان در سراسر کشور است تا ريسک قاچاق کالا در کشور افزايش پيدا کند.

وي، ادامه داد: يکي ديگر از عملکردهاي پليس اجراي بند 9 قانون قاچاق کالا و ارز با اتخاذ رويکرد ارتقاء سلامت روحي و رواني کارکنان است که در اين راستا، امکانات رفاهي در راستاي افزايش رو حيه خدمتي در اختيار  270 نفر از کارکنان قرار گرفت.

وي با اشاره به اجراي 22 طرح عملياتي در راستاي مبارزه با سرقت، طي 9 ماهه گذشته تاکنون، بيان داشت: با اجراي اين طرح ها موفق به کشف 13 هزار پرونده سرقت شديم.

سردار مقيمي، با اشاره به کاهش ميزان سرقت گفت: طي 9 ماهه گذشته شاهد کاهش  4.5 درصدي سرقت در کشور هستيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *