دهقان: با مشارکت عربستان در روند حل بحران سوریه مخالفیم

[ad_1]

به گزارش سادس:

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با یک شبکه روس اعلام کرد که ایران با مشارکت عربستان در روند حل بحران سوریه مخالف است.

به گزارش مشرق، حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم گفت که نباید به عربستان اجازه داد در روند ایجاد راه حل برای بحران سوریه مشارکت داشته باشد.

وزیر دفاع ایران در این مصاحبه به مسائل مهم منطقه‌ای از جمله سوریه و نبرد حلب پرداخت و گفت: «تروریست‌ها از ترس اینکه نابود نشوند، حاضر به تسلیم و خروج از حلب شدند».

سردار دهقان در مورد اهمیت نبرد حلب و بازپسگیری آن از تروریست‌ها اظهار داشت که این شهر به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه، یکی از اهداف اصلی تروریست‌ها برای سیطره بر آن بودند و از لحظه ورود آن‌ها به سوریه قصد داشتند به سمت جنوب از جمله استان‌های حمص، حماه و حتی دمشق حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد، شهر حلب منطقه راهبردی و تأثیر گذاری در صحنه سیاسی و اقتصادی سوریه بوده و به همین دلیل دولت سوریه و حامیان آن به اهیمت آن پی بردند و در طرح‌هایی که برای آزادسازی سوریه ترسیم شده، این شهر در اولویت قرار گرفت.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در مورد شرایط اخیر شهر حلب نیز این گونه گفت که اقدامات نظامی دولت سوریه و متحدان آن باعث جلوگیری از تداوم مقاومت تروریست‌ها در این شهر شد و به تبع آن، حامیان آنها به این نتیجه رسیدند که تداوم وضع به همان صورت یعنی قبل از آزادسازی شهر، منجر به نابودی تروریست‌ها شده و روحیه و حدت آن‌ها را از بین خواهد برد؛ به همین دلیل تسلیم شده و به خروج از شهر تن دردادند.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *