از سیاسی کردن ترافیک تهران تا حاشیه سازی برای قالیباف

به گزارش سادس:

پس از اظهارات بی اساس حافظی درباره ترافیک مصنوعی تهران توسط شهرداری عده ای از مدیران شهری و کشوری واکنش نشان دادند.

سرویس جامعه مشرق، پس از ادعای رحمت الله حافظی درباه فشار شهردار تهران به ناجا برای تغییر فرمانده پلیس راهور تهران و افزایش ترافیک به دنبال این تغییر، تعدادی از مسئولان شهری و نمایندگان مجلس به این ادعای بی اساس پاسخ دادند که شرح خلاصه آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

 

ترافیک شهر تهران را نباید وارد فازها و بازی‌های سیاسی کرد  
 
حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستنداقبال شاکری گفت: ترافیک شهر تهران را نباید وارد فازها و بازی‌های سیاسی کرد و این واقعیتی است که همیشه وجود داشته است.  
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: دولت باید تمام عزم خود را جزم کند و به تکالیف قانونی خود در راستای افزایش حمل و نقل عمومی کمک کند. شهرداری تاکنون با تمام ظرفیت و حمل و نقل عمومی به خصوص مترو کمک کرده است ولی دولت به تعهدات خود عمل نکرده است.  
 
وی یادآور شد: در حال حاضر تهران حدود ۵ هزار اتوبوس کمبود دارد و نیمی از ناوگان اتوبوسرانی نیز فرسوده است. از سوی دیگر ۲۰ هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران تردد می‌کنند ولی دولت هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است.
 
 حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است  
 
حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستند⁣سید مهدی هاشمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی⁣ گفت: حاشیه‌سازی‌های نماینده‌های اصلاح‌طلب شورای شهر تهران برای شهردار پایتخت امری منسوخ و البته مسبوق به سابقه است و ما پیش از این نیز موارد مشابهی را از آنها شاهد بوده‌ایم.  
 
سید مهدی هاشمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه‌سازی‌های نماینده‌های اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در مورد ترافیک شهری برای شهردار پایتخت گفت: باید گفت که این روش‌ها و این رویه‌ها قدیمی و منسوخ شده است.
 

 

 

حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست  
 
حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستند حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی،عضو جامعه روحانیت مبارز گفت:مطرح کردن مسائلی همچون ترافیک مصنوعی دامن زدن به مسأله انتخابات است.
 
دولت طلب‌های شهرداری را پرداخت کند تا حمل‌ونقل عمومی تقویت شود.حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست.
 
اگر طلب‌های شهرداری از دولت داده شود آنها می‌توانند امکانات و حمل‌ونقل عمومی را تقویت کنند و مردم نیز در این صورت همراهی خواهند کرد اما نمی‌شود شهرداری را در میدان تنها گذاشت و در عین  حال نیز از شهرداری انتقاد کرد.
 
 
دود جهت گیری‌های سیاسی دولت نباید به چشم مردم برود
 
حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستندابوالفضل قناعتی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم نباید به موضوعات و جهت گیری های سیاسی پیوند بخورد، گفت: لحاظ کردن این اقدام قطعا دودش در چشم شهروندان پایتخت خواهد رفت.
 
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه جهت گیری های سیاسی نباید مانع خدمات دهی به شهروندان شود، گفت: کماکان امیدواریم دولت تغییر رویکرد داده و سهم مردم شهر را از درآمدهایی که حق قانونی آنهاست، پرداخت کند.
 
اظهارات حافظی درخصوص تضعیف جایگاه نیروی انتظامی مصالح نظام و مملکت را مخدوش می کند.
 
 پلیس اعاده حیثیت کند. این مطلب بی احترامی به جایگاه نیروی انتظامی است.
 
برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستند
 
حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستندمهدی ذاکری گفت: مگر می توان ورود روزانه حدود هزار خودرو به این شهر را نادیده گرفت. عدم رعایت تکالیف قانونی برای خروج خودروهای فرسوده را نادیده گرفت و آن وقت با انتشار توهم یک توطئه آن هم در روزهای گذشته زخم کهنه این شهر را ساختگی دانست.
 
رییس شورای اطلاع رسانی شهرداری تهران تاکید کرد: مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر با اختصاص سهم عمده بودجه شهر به توسعه حمل و نقل عمومی شبانه روزی برای حل این معضل تلاش می کند. اما متاسفانه برخی به جای همکاری در جهت رفع این معضل و پیگیری مطالبات به حق شهروندان به دنبال حاشیه سازی هستند.
 
 برخی قصد دارند ترافیک تهران را به یک بحران سیاسی تبدیل کنند
 
حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستندمحسن پیرهادی: دولت سهم خودش را در توسعه و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو نپرداخته است. دلیل اصلی برخورد سیاسی با مسائل تخصصی و صرفا اجتماعی، بی تقوایی سیاسی است. وقتی منافع شهر را قربانی نگاه سیاسی خود می کنند از داشتن تقوا بی بهره اند.
   

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: حافظی اتهام و توهینی به مجموعه ناجا و شهردار تهران وارد می کند که باعث تاسف است..برخی قصد دارند ترافیک تهران را به یک بحران سیاسی تبدیل کنند و آن را غیرطبیعی جلوده دهند.

 

 

  سیاسی کردن مشکلاتی مثل ترافیک پذیرفتنی نیست

 

حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستندمرتضی طلایی گفت: مشکلات تهران مشکل همه شهروندان است و نمی شود آن را با عیار سیاسیت ورزی و سیاست کاری سنجید. سیاسی کردن مشکلات پایتخت و اظعارات نسنجیده از سوی هیچ کس پذیرفته نیست. شورای شهر به خصوص در کلانشهرها نباید آلوده به سیاست شوند چرا که مردم متضرر می‌شوند.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بنده در سال های خدمت در نیروی انتظامی حتی یک بار نیز با نقش آفرینی مجموعه های خارج از نیروی انتظامی برای تغییر فرماندهان و مسئولان روبه‌رو نشده ام که البته این روند همچنان جاری است.

 

از همین رو اظهار نظر یکی از همکاران محترم شورا در این ارتباط برای بنده قابل قبول نیست و آن را توهینی عجیب و بزرگ به مجموعه خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی می‌دانم.

  اتهامات اخیر به شهردار تهران، غیر انسانی و غیر اخلاقی است

 

حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستندمعصومه آباد: در اتهام زنی به شهرداری تهران در موضوع ترافیک،‌ بی اخلاقی نه تنها درحق آقای قالیباف بلکه در حق بدنه نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است.

 

عضو شورای شهر گفت: ترافیک یک بحث تخصصی است و عده ای نشسته اند و مثل همیشه شروع به برچسب زنی های سیاسی کرده اند. اگر مساله ای مانند توان جابجایی یک فرمانده ناجا واقعیت هم داشته باشد به این معناست که آقای قالیباف خیلی قدرتمند هستند که این کار را می تواند انجام دهند.

 

در حالیکه نه آقای قالیباف این قدرت را دارند و نه این موضوع واقعیت دارد و حتی به حیثیت و اقتدار ناجا توهین شده است.

 

مدعیان ساختگی‌بودن ترافیک تنها خود را نزد مردم بی‌اعتبار می‌کنند
حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستندمجتبی شاکری دبیرکل جبهه جانبازان انقلاب اسلامی در واکنش به اظهارات برخی اعضای شورای شهر درباره ترافیک ساختگی تهران گفت:معضل ترافیک پایتخت موضوع امروز و دیروز نیست.

عضو شورای شهر تاکید کرد: مدعیان ساختگی‌بودن ترافیک تنها خود را نزد مردم بی‌اعتبار می‌کنند.کاملا معلوم بود یک هماهنگی فراکسیونی میان اصلاح‌طلبان شورا انجام شده که این قضیه را مطرح کنند.

نسبت‌دادن این حرف‌های سست و غیرمنطقی به ارگان یا اشخاص جز گناه و تشویش اذهان عمومی سودی ندارد.

 تحمیل فضای سیاسی از بیرون به شورای شهر

حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستند رضا تقی پور عضو شورای شهر: متاسفانه فضای سیاسی و شانتاژها از بیرون به شورای شهر تهران تحمیل می‌شود.

 

علت ترافیک تهران روشن است. سیاست های غلط دولت و تزریق خودروهای بسیار به شهر با توجه به اینکه ظرفیت خودرویی شهر محدود است موجب ترافیک شده است.

 

اظهارات حافظی اهانت به ناجا است

 
حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستندپرویز سرورى، عضو شورای شهر تهران:  شهرداری تهران امسال ۱۰۰ کیلومتر مترو تحویل می دهد که این به نظرم رکورد بین المللی و تاریخی است. اما همه این ها با عدم همکاری دولت کمتر خودش را به صورت جدی نشان می دهد.

اظهارات حافظی مبنی بر فشار شهرداری بر ناجا برای تغییرات در سطح فرماندهان بیشتر  و براین اساس این اتهام مطرح می شود که بگویند ناجا تصمیم گیرنده نیست.

 نباید ترافیک تهران را با مؤلفه‌های سیاسی تحلیل کرد

حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  اظهارات حافظی اهانت به ناجا است/ برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستندسید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس: وقتی بودجه و زیرساخت‌ برای روان‌سازی حمل‌ونقل عمومی فراهم نیست، نباید مشکل ترافیک را با مؤلفه‌های سیاسی تحلیل کرد.

 

 

 

 

 

 

 واکنش رئیس پلیس تهران بزرگ به اظهارات اخیر برخی اعضای شورای شهر

 

حاشیه‌سازی‌ برای قالیباف امری منسوخ است/ حل ترافیک تهران به تنهایی کار شهرداری نیست/  برخی اعضای شورای شهر فقط به دنبال حاشیه سازی هستندسردار حسین ساجدی‌نیا در واکنش به اظهارات اخیر برخی اعضای شورای شهر تهران و مباحث مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی از سوی برخی از این اعضا اظهار داشت: ضمن تشکر از اعضای شورای شهر پایتخت برای حساسیت نسبت به موضوعات انتظامی و ترافیکی و همکاری تنگاتنگ با پلیس پایتخت، متاسفانه تنی چند از اعضای شورای شهر تهران اظهاراتی در  جلسه هفته گذشته شورا و برخی از شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند که با وجود واکنش مردم و همکاران آنها (اعضای شورای شهر)، پلیس لازم نمی‌بیند اظهارنظری نسبت به این مباحث داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: البته این عدم ورود پلیس به مباحث مطرح شده حق پیگیری نسبت به اظهارات مطرح شده را منتفی نکرده و این حق برای ما محفوظ است.  
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *