ثبت رکوردی جدید در زنده نگه داشتن جنین انسان در آزمایشگاه

با افزایش دوبرابری زنده نگهداشتن نطفه (جنین) انسان در فضای آزمایشگاهی امیدهای تازه ای را برای درمان نازایی پیش روی دانشمندان قرار داد، اگرچه در همین رابطه مسائل اخلاقی هم جدیدی را هم مطرح خواهد کرد.

به گزارش سادس به نقل از “رویکرد” ایندیپندنت نوشت: دانشمندان برای اولین باردر سال ۱۹۶۹ یک جنین را درلوله آزمایش بارور کردند ولی هرگز موفق به زنده نگهداشتن آن برای مدت طولانی نشدند.

با این حال محققان دانشگاه کمبریج به تازگی موفق شده اند جنینی را برای مدت ۱۳ روز در فضای ازمایشگاهی زنده نگهدارند و اگر محدودیت های قانونی به آنها اجازه بدهد، تا ۱۴ روز آن را افزایش دهند.

توانایی مشاهده جنین انسان در این مرحله “مبهم و معجزه آسا” از زنده نگهداشتن جنین در فضای آزمایشگاهی است و امیدهای تازه ای را در رابطه با درمان بیماری های ژنتیکی و معلولیت به وجود آورده است.
امید است این دستاورد جدید ناکامی هایی را که در درمان با IVF که در ۷۰ درصد موارد ناموفق است را بهبود بخشد.

دانشمندان بر این باوردند که این دستاورد علمی می تواند دردرمان برخی از بیماری از جمله بیماری های قلبی و آلزایمر استفاده شود.

پرفسور « ماگندا زرنیکا گوتس»، یکی از روسای اجرای این تحقیق، در این رابطه می گوید: این نخستین بار است که جنینی را تا ۱۳ روز توانسته ایم در فضای ازمایشگاهی نگهداریم و تحقیق کنیم که این مرحله مهم ترین و مبهم ترین مرحله این تحقیق است.

وی می افزاید: این دستاورد جدید همچنین فرصتی منحصربفرد است برای تحقیق و درک بهتر از فرایند برخی از بیماری از جمله سقط جنین.

پرفسور «ماگندا زرنیکا گوتس»، تصریح می کند: قابلیت و توانایی های سلول ها برای ما واقعا ناباورانه و شگفت انگیز است چراکه آنها با یکدیگر صحبت کرده و بعضی چیزها را بسیار زیبا می کنند.

او در عین حال با اشاره بر مسائل اخلاقی مرتبط با این موضوع می گوید که ما نمی دانیم تا ما نمی دانیم مسائل اخلاقی تا چه حدی به ما اجازه می دهد در این رابطه تحقیق کنیم؟ بر همین اساس ما باید این تحقیق را با همکاری سایر دانشمندان در حوزه های اخلاقی و حقوقی ادامه دهیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *