سید حسن نصرالله: محور مقاومت از این جنگ جهانی پیروز و مستحکم‌تر بیرون خواهد آمد

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه محور مقاومت از این جنگ جهانی پیروز و مستحکم‌تر بیرون خواهد آمد، گفت در حال حاضر مقاومت هدف قرار گرفته است.

به گزارش سادس به نقل از ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (سه شنبه) سخنرانی را به مناسبت بزرگداشت شیخ عبدالناصر جبری ایراد کرد. وی در این مراسم تصریح کرد: شیخ جبری به این مساله ایمان داشت که تمامی مسلمانان برادر هستند. وی نمونه یک عالم مجاهد خستگی ناپذیر بود.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: ما بسیار نیازمند افرادی چون این شیخ و روش و مسلک و اندیشه او هستیم چرا که جهان اسلامی ما با پدیده‌ای بسیار خطرناک مواجه است که همان خطر رادیکالیسم و تندروی چه در محافل سنی یا شیعه است. تکفیری‌ها چه در جایگاه‌های فکری یا رسانه‌ای یا میدانی موضع خود را بدون هیچ ضابطه‌ای مطرح می‌کنند و این بسیار خطرناک است.

وی افزود: نبرد تکفیری‌ها در حال حاضر به کشتار، سر بریدن، به اسارت گرفتن و به صلیب کشیدن تبدیل شده است و این خطرناک‌ترین چیزی است که امت می‌تواند به آن برسد. در برخی از محافل شیعه رویکردهای مشخصی وجود دارد که شیعه انگلیسی است و رویکرد تکفیر و اهانت به تمامی مقدسات و شخصیت‌های برجسته نه فقط شخصیت‌های برجسته اهل تسنن بلکه شخصیت‌های برجسته شیعه را به خود گرفته است. در حال حاضر می‌بینیم که تمامی امکانات برای این دو رویکرد جهت اهانت، دشنام و قتل فراهم است و تمامی رسانه‌ها برای آن‌ها در اختیار است. شبکه‌های مقاومت از عرب‌ست و نیل ست برداشته می‌شوند اما برای کانال‌های فتنه‌انگیز تمامی راه‌ها باز است. این مساله بی حساب و کتاب نیست بلکه کشورها و دستگاه‌های اطلاعاتی وجود دارند که فهمیده‌اند امت اسلامی و ملت‌های مسلمان رویکردهای مشخصی را در قبال سلطه‌جویی برخی گرفته‌اند و موضعی شفاف و تعیین‌کننده دارند.

وی افزود: ما بیش از هر زمان دیگری باید به مسئولیت خود عمل کرده و آن افراد را به انزوا بکشانیم و در مقابل‌شان بایستیم و برای همگرایی و همکاری و برادری و وحدت بیشتر تلاش کنیم چرا که هدف تکفیری و سروان‌شان این است که امت را چند تکه کنند.

نصرالله افزود: مقاومت در حال حاضر هدف قرار گرفته است و یکی از خطرناک‌ترین جنگ ‌ها در منطقه از سال‌های قبل جنگ علیه محور مقاومت است و این واقعیت روز به روز مشخص‌تر می‌شود. امروز کسانی هستند که برای تخریب ارتش های عربی به نفع اسراییل و سرنگون کردن نظام‌های مقاوم عربی به خاطر اسراییل تلاش می‌کنند و این امر پس از آن صورت می‌گیرد که مقاومت در لبنان و فلسطین ارتش اسراییل را به ذلت کشاندند و آن را به ارتشی پوچ تبدیل کردند و برخی تلاش می‌کنند تا ارتش‌های منطقه را به خاطر ارتش اسراییل از بین ببرند.

وی افزود: امروز تلاش می‌شود تا به وجهه جنبش‌های مقاومت لطمه بخورد. امروز تلاش می‌شود تا به وجهه تمامی حامیان مقاومت از سوریه تا عراق، بحرین، یمن و نیجریه که مردمش به خاطر فلسطین تظاهرات می‌کنند خدشه وارد شود. مقاومت در حال حاضر هدف قرار دارد و مسئولیت دفاع از آن بر عهده همگان است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: اسرائیل هر خردی را که حامی مقاومت باشد، هدف قرار می‌دهد همانند کاری که با ترور شهید محمد الزواری در تونس و حسان اللقیس و دانشمندان هسته‌ای ایرانی و عراقی انجام داد. اسرائیل تحمل هیچ خرد یا اراده و یا ارتش و یا مقاومت و دانشمندان را ندارد و نمی‌تواند هیچ اندیشه‌ای را تحمل کند که مقاومت را متحد می‌سازد.

وی افزود: ما به ملت‌هایمان و امت‌هایمان اعتماد و اطمینان داریم، حال دردها و فجایع به هر حدی برسد، این امت فلسطین را رها نخواهد کرد. در لبنان تمامی حساب‌ها و کتاب‌هایشان در سال ۱۹۸۲ به باد رفت الان این گونه با خود فکر می‌کنند منطقه که با جنگ و فتنه مواجه است، ملت‌ها و رهبران آن بدون قدرت و آسیب دیده خارج خواهند شد و در توجهات آنها رویارویی با اسرائیل قرار نخواهد داشت. آنها دچار توهم شده‌اند و محور مقاومت از این جنگ جهانی پیروز و مستحکم‌تر بیرون خواهد آمد. از ملت‌های منطقه، جنبش‌هایی خارج خواهد شد که در آن، اولویت در اندیشه و رسانه و احساسات به فلسطین و آزادسازی قدس داده خواهد شد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: باید با فتنه با منطق برادری و گذشت و سازش‌های داخلی مواجه شویم.

وی افزود: در یمن محاصره و گرسنگی و بمباران وکشتار صورت می‌گیرد اما مردم یمن برای فلسطین شعار سر می‌دهند این بدین معناست که خیر در این امت همچنان پابرجاست و من به صهیونیست‌ها می‌گویم که در آینده در این منطقه علیه طرح مقاومت حساب باز نکنید.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دولت بحرین از سال‌ها قبل روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کرده است، اما مردم بحرین و علمای این کشور فلسطین را فراموش نکرده‌اند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *