حضور شعرای ۲۵ ملیت جهان در شب شعر المصطفی

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی، از برگزاری محفل شعر المصطفی، با حضور بیش از ۱۰۰ شاعر بین المللی جامعه المصطفی از ۲۵ ملیت جهان خبر داد.

به گزارش سادس ، حجت الاسلام مراد دولت آبای، در گفتگو با حوزه ، ضمن تشریح وظایف این اداره کل، تصریح کرد: بهره برداری از تمام ظرفیت ها و ابزارهای فرهنگی و نیز به کار گیری آن در عرصه های تربیتی، یکی از مهمترین وظایف اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی به شمار می رود.

وی توجه به تربیت مباحث اصیل اسلامی در کنار عمق بخشی به تربیت سیاسی را از جمله مولفه های مهم تربیتی عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به بصیرت افزایی و روشن گری دینی، یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی است.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی با بیان این که برنامه ها و نشست های مختلفی در قالب های متعدد فرهنگی به منظور بصیرت افزایی و آگاهی بخشی هدف گذاری شده است، اظهار داشت: اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی، همواره از ظرفیت اساتید، رسانه ها و نیز واحدهای علمی و اجرایی در راستای پویایی برنامه های فرهنگی استفاده می کند.

حجت الاسلام دولت آبای به حماسه ملی 9 دی به عنوان تجلی بصیرت مردمی اشاره نمود و اظهار داشت: اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی، همزمان با 9 دی روز بصیرت افزایی، محفل شعری را با حضور بیش از 100 شاعر بین المللی المصطفی از 25 ملیت جهان برگزار خواهد نمود.

وی با اشاره به این که شب شعر شاعران بین المللی المصطفی روز پنج شنبه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ولایت مداری، دشمن شناسی و رصد فعالیت های دشمنان الهی، بیداری اسلامی، وحدت اسلامی، تاکید بر انسجام اسلامی و نیز صیانت از دستاوردهای عظیم اسلامی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این شب شعر خواهد بود.

مدیر کل فرهنگی جامعه المصطفی با تأکید بر این که شعر به عنوان هنر قدسی، ابزاری کارآمد برای نشر معارف ناب الهی است، یادآور شد: در بسیاری از جوامع بشری، شعر از گستره و عمق میدانی خاصی برخودار می باشد، که هیچ یک از ابزار های فرهنگی از آن بهره مند نیستند.

حجت الاسلام دولت آبادی توجه به شعر آئینی و مذهبی را یکی از تأکیدات شب شعر المصطفی عنوان کرد و اظهار داشت: شعرا در این محفل نورانی، ضمن ارائه اشعار آئینی به زبان های بین المللی، فرازهایی از سروده های خود را به زبان پارسی بازگو خواهند نمود.

وی حمایت از فعالان عرصه هنر، ارائه اندیشه و راهبردهای شعری با توجه به نیازها و اقتضائات جوامع اسلامی و انسانی را از مهمترین رویکردهای محفل شعر طلاب المصطفی عنوان کرد و گفت: تکمیل انجمن های شعر و ادب، چاپ مجموعه شعرهای برتر، تشویق شعرای ممتاز و ارتقاء سطح شعری شاعران المصطفی با توجه به ارائه جلسات نقد و بررسی اشعار و نیز مهارت افزایی و آموزش تکنیک های روز شعری از مهمترین هدفگذاری های این برنامه است.

حجت الاسلام دولت آبای در پایان با تأکید بر این که بیش از 200 شاعر در جامعه المصطفی شناسایی شده و بانک اطلاعات این عزیزان تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از شعرای المصطفی در محافل بین المللی شعر، از جمله، شعر غدیر، شعر منا، شعر رضوی و… شرکت نموده رتبه های ممتازی را کسب نموده اند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *