وقتی بدهی جاری بانک ها از دارایی آنها بیشتر است/ تولید ناخالص داخلی ایران، صرف سود بانک‌ها می‌شود!

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سود سپرده‌های بخش غیر دولتی نزد بانکها تا پایان سال جاری 216 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مقدار سپرده‌های بخش غیر دولتی نزد بانکها به هزار و هشتاد هزار میلیارد تومان رسیده که با احتساب میانگین سود بسیار خوش بینانه 20 درصدی، مقدار سودی که برای یک سال به این سپرده‌ها تعلق می‌گیرد برابر با 216 هزار میلیارد تومان است.
وقتی بدهی جاری بانک ها از دارایی آنها بیشتر است/ تولید ناخالص داخلی ایران، صرف سود بانک‌ها می‌شود!

به گزارش سادس به نقل از بولتن نیوز، براساس این گزارش، آمارها نشان می‌دهد که کل تولید ناخالص ملی ایران در سال 94 کمی بیش هزار و صد هزار میلیارد تومان بوده است. در واقع تولید ناخالص ملی ایران در سال جاری باید رشد 18 درصدی داشته باشد، حال آنکه همه نتایج این رشد به سپرده گذاران داده می‌شود تا هزینه سود سپرده گذاری شود.

از سوی دیگر، نتیجه این بررسی‌ها نشان می‌دهد که 216 هزار میلیارد توما تنها مربوط به سپرده‌های بخش غیر دولتی است و حسابهای دولتی در سرجمع این اعداد قرار ندارد.

براساس این گزارش، کل دارایی‌های نقد شونده بانکها ۵۵ درصد از دارایی‌های بانکهاست که این عدد معادل هزار و صد و هشتاد و سه هزار میلیارد تومان است. از سوی دیگر، کل سپرده بخش خصوصی و دولتی نزد سیستم بانکی هزار هزار میلیارد تومان تا اسفند ۹۴ بوده که دویست هزار میلیارد تومان باید در سال ۹۵ به آن سود پرداخت شود. در واقع بدهی جاری بانکها تا آخر امسال هزار و دویست هزار میلیارد تومان است.

کارشناسان تحلیل می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد، بدهی جاری سیستم بانکی از دارایی جاری آن بیشتر است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *