آنچه در دومین روز از رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ گذشت

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ با اشاره به استقرار اکیپ‌های امدادی و پزشکی در ۱۲ نقطه محروم منطقه رزمایش و خدمات رایگان این اکیپ‌ها از عملیات‌های ویژه راداری این رزمایش خبر داد.

به گزارش سادس ، امیرسرتیپ دوم عباس فرج‌پور علمداری، سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 در گفت و گو با شبستان در مورد دومین روز این رزمایش گفت: در دومین روز از این رزمایش با وجود شرایط جوی بسیار ویژه و مه بسیار غلیظ تهاجم نیروهای دشمن فرضی علیه مواضع و نقاط حساس و حیاتی منطقه عمومی رزمایش آغاز شد. در این مرحله سامانه های کشف پدافند هوایی اعم از رادارها در باندهای فرکانسی مختلف و همچنین سیستم های شنود سیگنالی و همچنین دیده بان های بشری اهداف کشف شده را با استفاده از هواپیماهای طرح پدافندی اعم از هواپیماهای با سرنشین و بی سرنشین به رهگیری و درگیری با این هواپیماها اقدامات اولیه را انجام دادند.

امیر فرج‌پور علمداری خاطرنشان کرد: در ادامه دومین روز از این رزمایش شلیک سامانه های موشکی ارتفاع کم یا زهرا 3 (س) و ارتفاع متوسط مرصاد را خواهیم داشت که این دو سامانه تولید صنایع داخلی و مجمع نیروهای مسلح است و امیدواریم به خوبی و مقتدرانه بتوانند اهداف هوایی متخاصم به نقاط حساس و حیاتی کشور را منهدم کنند و در خدمت نظام جمهوری اسلامی و صیانت از آسمان ولایت باشند.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 در مورد خدمات بهداشتی و پشتیبانی از مناطق محروم رزمایش اظهار کرد: مردم‌یاری یکی از قصوری است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران چه در زمان رزمایش و چه در سایر مواقع از جمله حوادث و بلایا انجام می شود و این امر از اهداف ارتش جمهوری اسلامی به شمار می رود. در این رزمایش و در تمام رزمایش های دیگر به دلیل تمرین مردم‌یاری این هدف دنبال می شود.

وی گفت: در این رزمایش نیز اکیپ هایی از بهداری و کادر درمانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در روستاهای اطراف و مناطق کم‌بضاعت مستقر هستند و به کمک و امدادرسانی از مردم منطقه اقدام می کنند و تا پایان رزمایش این اقدامات ادامه دارد.

امیر فرج‌پور علمداری تصریح کرد: این گروه ها در بیش از 12 نقطه استقرار یافته اند و در این نقاط به امدادرسانی و انجام امور درمانی به صورت رایگان برای مردم مناطق محروم می پردازند.

گفتنی است، رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 به مدت سه روز از روز 6 دی ماه آغاز شده و فردا 8 دی آخرین روز این رزمایش است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *