تهدید یک نماینده توسط یک مسئول

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه مربوط به بحث شفاف سازی درآمدهای شرکت ملی گاز توسط یکی از مسئولان تهدید به تسویه حساب و پاسخ در رسانه ها شده است.

به گزارش سادس، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری گفت: چند روز گذشته کمیسیون تلفیق مصوبه ای برای روشن و شفاف کردن درآمدهای شرکت های دولتی داشت که از مهمترین آن ها شرکت ملی گاز است. تا پایان مجلس دهم هیچ کسی در مجلس نمی پرسید که درآمد شرکت ملی گاز از محل صادرات فراورده هایی همچون اتان، پروپان و بوتان کجا می رود و کجا هزینه می شود.

وی با اشاره به ماده ۲۲ آیین نامه درباره وظیفه هیئت رئیسه برای دفاع از حقوق نمایندگان گفت: با این مصوبه حق مردم از ۹۰ هزار میلیارد تومان شرکت دولتی گاز به بودجه عمومی آورده می شود. در جلسه کارشناسی یکی از دوستان از دولت گذشته که بازمانده دولت قبلی است، با شفاف شدن این موضوع مخالفت کرد و حتی من را تهدید کرد که در رسانه ها پاسخ من را می دهد و اینکه به خاطر این تصمیم تسویه حساب می کند.

شریعتی خطاب به قالیباف گفت: هیئت رئیسه و رئیس مجلس کمک کنند که حق نماینده ضایع نشود. یک نماینده وظیفه قانونی خود را انجام می دهد بعد توسط مقام دولتی تهدید می شود. این ها باقی مانده از دولت گذشته هستند. ایراد ما هم این است که چرا کسانی که به دولت انقلابی اعتقاد ندارند در بدنه دولت باقی مانده اند. الان تصمیمات بودجه را کسانی می گیرند که از دولت روحانی هستند. با آن ها بحث هم می کنیم می گویند که مجبوریم نظر دولت را انجام دهیم اما به آن اعتقادی نداریم.

وی معتقد است: کسانی که به رویکرد دولت آقای رئیسی اعتقاد ندارند تصمیم گیری می کنند و بعد که ما می گوییم چرا به وظیفه‌شان عمل نمی کنند ما را تهدید می کنند. این حق مردم در بودجه عمومی نباید ضایع شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *