کوچکی‌نژاد: پالایش جدی در مدیران بانکی صورت نگرفته است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه پالایش جدی در مدیران بانکی صورت نگرفته است، گفت که باید مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی و هیأت مدیره آنها به صورت دقیق رصد شده و اجازه ندهیم مدیران ضعیف و دوتابعیتی در آنجا رسوخ کنند.

به گزارش سادس، جبار کوچکی‌نژاد در تذکری با اشاره به مشکلات بانک ها گفت: دولت‌های سابق و فعلی بارها مشکلات و درد مردم را گفته‌اند اما هیچگاه بانک‌ها قدمی برای رفع این مشکلات برنداشته اند.‌ دولت آیت‌الله رئیسی مستمرا در مورد اینکه بانک‌ها باید در خدمت مردم باشند اظهاراتی داشته و بارها گفته که نباید سود مرکب گرفته شود و حتی رئیس کل بانک مرکزی هم در این باره مواردی را بیان کرده است.

وی افزود: در این بین متاسفانه پالایش جدی در مدیران بانکی صورت نگرفته است، حال اینکه باید مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی و هیأت مدیره آنها به صورت دقیق رصد شده و اجازه ندهیم مدیران ضعیف و دوتابعیتی در آنجا رسوخ کنند. مدیران دو تابعیتی نگاه به خارج از کشور داشته و حضور آنها در راس یک بانک می‌تواند تبعات امنیتی و اقتصادی برای کشور داشته باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دو کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی مجلس در مورد مدیران دوتابعیتی بانک‌ها حساسیت بالایی دارند لذا از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌خواهم با مدیران عامل دوتابعیتی بانک‌ها برخورد کند. دستگاه‌های نظارتی و امنیتی بایستی سفرهای متعدد این مدیر دوتابعیتی لندن‌نشین را رصد کرده و مانع از استمرار مدیریت چنین افرادی شوند چون وقتی خانواده یک مدیر دوتابعیتی در لندن سکونت دارند و فرزندانش هم در آن کشور متخاصم زندگی می‌کنند نباید پدرشان هم در بخش‌ مدیریتی پولی و بانکی کشور جایگاهی داشته باشد پس اگر مدیریت این مدیر دوتابعیتی بانکی ادامه پیدا کند باید مجلس به سمت تحقیق و تفحص از این افراد گام بردارد. مدیر دوتابعیتی لندن‌نشین درکی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط فعلی ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *