گلایه از شهرداری برای عدم پلاک کوبی درختان کهنسال پایتخت

عضو سابق شورای شهر تهران از عدم پلاک کوبی درختان پایتخت در راستای حفظ حریم آنها گلایه کرد.

آرش میلانی کارشناس حوزه محیط زیست شهری در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به لزوم شناسایی و پلاک کوبی درختان پایتخت گفت: در برنامه سوم توسعه شهر تهران به سازمان بوستان ها تکلیف شده که نسبت به شناسایی درختان کهنسال هر محله و پلاک کوبی آنها اقدام شود.

کارشناس حوزه محیط زیست شهری با بیان اینکه متاسفانه این تکلیف بر زمین مانده است، گفت: در تهران درختانی قدیمی وجود دارد که هرکدام  بخشی از تاریخ این شهر هستند به گونه ای که در محله درکه ۱۳ چنار که منشعب از یک چنار هستند وجود دارد و متاسفانه با خبر شدیم در اطراف این درختان، ساخت و سازی شروع شده است.

رئیس سابق کمیته محیط زیست شورای شهر پنجم، افزود: متاسفانه می بینیم که نه تنها پلاک کوبی درختان میراثی متوقف شده بلکه در سایه این تعلل، ثبت ملی و تعیین حریم  درختان کهنسال نیز مورد غفلت قرار گرفته است؛ این درحالی است که این غفلت خسارات و صدمات جبران ناپذیری به درختان قدیمی شهر و در نهایت تهران می زند.

میلانی با تاکید بر اینکه باید فکری به حال حفظ درختان کهنسال تهران کرد، ادامه داد: درختان قدیمی، ریشه های عمیق و گسترده ای دارند که باید حریم آنها از گودبرداری ساخت و سازهای اطراف در امان بماند و شهرداری باید فکری به حال آنها کند.

وی همچنین ضمن نگرانی از توسعه ناسازگار با محیط زیست  در محدوده رود دره فرحزاد گفت: شنیده شده است که سازمان اوقاف با کمک شهرداری منطقه ۲ درنظر دارد نسبت به توسعه  امامزاده های عینعلی و زینعلی و ایجاد دسترسی به رود دره فرحزاد اقدام کند؛ این درحالی است که شهرداری باید نسبت به اقداماتی که در رود دره فرحزاد در نظر دارد، شفاف سازی کند تا مبادا به بهانه توسعه امامزاده، ساخت و ساز شدیدی در این« رود دره» اتفاق بیافتد و درختان زیادی قطع شود.

گلایه از شهرداری برای عدم پلاک کوبی درختان کهنسال پایتخت

گلایه از شهرداری برای عدم پلاک کوبی درختان کهنسال پایتخت

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *