ابراز نگرانی گروه های سیاسی آمریکا از قدرت گرفتن ترامپ

 اگر دونالد ترامپ برنده نامزدی حزب جمهوری خواه شود، آن زمان است که رهبران جمهوریخواه نهایتا متوجهه اشتباهات خود در مدیریت این مساله خواهند شد.
 به گزارش سادس به نقل ازرویکرد، “استیو رتنر” در “نیویورک تایمز” می نویسد: ” اگر دونالد ترامپ برنده نامزدی حزب جمهوری خواه شود، آن زمان است که رهبران جمهوریخواه نهایتا متوجهه اشتباهات خود در مدیریت این مساله خواهند شد. نه فقط به این خاطر که آنها ظهور و پیشروی ترامپ را نادیده گرفته و در برخورد با آن واکنش بیجا و نامناسبی نشان دادند، بلکه آنها به طور سیستماتیک و عامدانه قوانینی که می توانست باعث توقف رای دهندگان خشمگینی شود که همان روزهای اول اطراف بنر این نامزد انتخابات گرد هم آمده بودند، مسدود کردند.

باراک اوباما تلاش های متعددی برای ایجاد شغل و کمک به افرادی که از پدیده جهانی شدن و همچنین اتوماسیون آسیب دیده بودند انجام داد؛ اما کنگره جمهوری خواهان با سنگ اندازی در این زمینه، تقریبا تمامی این تلاش ها را بی ثمر کرد. قرارداد پیشنهادی ۴۴۷ میلیارد دلاری اوباما در سال ۲۰۱۱، می توانست صدها هزار نفر از متقاضیان بیکار را برای بازسازی جاده ها و پل های در حال تخریب این کشور بکار گیرد، و همچنین این قانون، شامل کاهش مالیات بر حقوق برای انگیزه دهی و افزایش سرمایه گذاری در کار بود. قانونی که می توانست به طور کامل توسط افزایش نرخ مالیات بر ثروتمندان و برخی از شرکت ها و موسسات بزرگ و پرسود تامین شود، به محض ورود به کنگره رد شده و از بین رفت.

اوباما همچنین پیشنهادی مبنی بر افزایش اعتبار مالیاتی برای مراقبت و درمان کودکان و همچنین بیمه دستمزد به کنگره ارائه داد، که راه حلی مناسب برای ترغیب و اجبار کارگران برای قبول شغل هایی با دستمزد پایین تر بود. اما باز هم جمهوری خواهان عامدانه و غرض ورزانه تمامی این تدابیر را با هدف جلوگیری از موفقیت اقتصادی اوباما مسدود کردند. از کار افتادگی واشنگتن میلیون ها آمریکایی را متقاعد کرد که هیچ کس در این دولت به فکر آنها نیست. و در این میان، پاداش جمهوری خواهان، پدیده “ترامپیسم” شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *