سه شرط ایران برای آدیداس و نگرانی آلمان‌ها

به گزارش سادس:

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال روند مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران و آدیداس را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، امیر عابدینی در خصوص سفرش به امارات و مذاکره با آدیداس که به گفته وی ۹۰ درصد قرارداد با این شرکت آلمانی قطعی شده است، گفت: توافقات بسیار خوبی رسیدیم و فقط امیدوار هستیم که زودتر مسئله جیووا حل و فصل شود.‌آدیداس اکثر شرایط ما را پذیرفت و ان‌شاءالله که سایر قضایا به زودی مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: از نظر ما مذاکرات با آدیداس نهایی شده و فکر نمی‌کنم برای انجام این کار مشکل بزرگی باقی مانده باشد.

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در مورد جزئیات این قرارداد گفت:‌ واقعیت این است که تا وقتی مذاکرات نهایی نشده است صلاح نیست همه جزئیات بیان شود اما من می‌گویم که ۹۰ درصد کار قطعی شده و فقط ۱۰ درصد مانده است.

عابدینی با بیان اینکه ۳ درخواست را از آدیداس مطرح کردیم در این خصوص گفت: البته مطمئنم که این ۳ درخواست با پاسخ مثبت آدیداس مواجه خواهد شد. اولین بحث این است که آنها همه رده‌های تیم‌های ملی را تأمین کنند. دوم بحث پاداش برای تمام رده‌های سنی مطرح شد یعنی اینکه اگر به جام جهانی صعود کردیم آدیداس یک پاداشی را به تیم‌های ما بدهد. البته بر سر رقم و عدد این پاداش پیشنهاد ما بیشتر بود.

وی افزود: سومین بحث این بود که در رابطه با لیگ برتر و لیگ دسته اول و همچنین در بخش داوری قصد داریم در امکانات یک نوع برندسازی انجام داده یعنی اگر ان‌شاءالله با آدیداس به توافق برسیم داوران ما نیز از این برند برای قضاوت استفاده کنند یا به طور مثال برای رقابت‌های لیگ از توپ آدیداس استفاده کنیم و یا حتی با امتیازی که این برند آلمانی برای باشگاه‌های ایرانی در نظر می‌گیرد، باشگاه‌ها نیز بتوانند از آدیداس استفاده کنند. البته به شرط اینکه امتیازاتی که به تیم ملی می‌دهند نیز به باشگاه‌ها هم داده شود. در خصوص درخواست ما در رابطه با لیگ نیز مقرر شد تا آدیداس بررسی‌های لازم را به عمل آورده و پاسخ ما را بدهد.

عابدینی گفت: بر همین اساس هم این آمادگی را داریم تا قراردادمان را پیش برده با این حال واقعیت مطلب این است که همه پیشنهادات ما و چانه‌زنی‌هایی که داشتیم مورد استقبال طرف آلمانی قرار گرفته چون برای ایران جایگاه خوبی قائل هستند.

وی افزود: فقط آدیداس یک نگرانی دارد که آیا کپی‌رایت در ایران وجود دارد یا خیر که آنها معتقدند این امر در ایران وجود ندارد که مقرر شد در این مورد بررسی‌های لازم از سوی ما به عمل آمده و این تضمین را بدهیم که در رابطه با این برند، کپی‌رایت در ایران وجود خواهد داشت به شرط اینکه آنها هم گزارش بدهند و نمایندگی‌های فروش خود در ایران را از این لحاظ حمایت و تقویت کرده تا آنها نیز بتوانند این بازار را رونق دهند.

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه طرح پیشنهادی این فدراسیون برای لباس تیم ملی از سوی آدیداس پذیرفته شده است، گفت: مسئولیت ساکت در این سفر این بود که از لحاظ کمیت سفارش لازم را بدهد و از نظر طراحی و رنگ ایشان باید این مسائل را لحاظ قرار می‌داد چون او با مسئولان تیم ملی در این خصوص به نتیجه رسیده بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *