روح حاکم بر نيروي انتظامي برگرفته از ايمان و عمل صالح است

حضرت آيت الله مصباح يزدي گفت: روح حاکم بر نيروي انتظامي برگرفته از ايمان و عمل صالح کارکنان اين نيرو است.

به گزارش سادس ، استاد فلسفه اسلامي در جمع فرماندهان عالي ناجا در موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در قم، با اشاره به اهميت شغل نيروي انتظامي، اظهارداشت: هيچ جامعه متمدني نيست که هدف از تشکيل دولت راحفظ امنيت نداند.

آيت الله مصباح يزدي گفت: در گذشته شهرباني بود و امروز نيروي انتظامي آيين نامه ها و کيفيت استخدام همان است تنها اسم آن عوض شده ، درست است پليس ما مانند زمان شاه از لحاظ پيکره فرق نمي کند اما روح آن تفاوت زيادي کرده است.

وي با بيان اينکه امنيت کشور ما در سايه اعتقاد به خدا و دين است، گفت: سرانجام جهان اين است که مومنين امنيت جهاني بوجود خواهند آورد و در روايات تفسير به ظهور حضرت حجت(عج) مي کنند که امنيت براي همه تامين مي شود.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: البته امنيت به شرط ايمان و عمل صالح است که اين امنيت در هيچ نظام ديگري نيست و روز به روز ناامني دنيا بيشتر مي شود و به سايرين هم سرايت پيدا کرده است.

سردار حسين اشتري فرمانده ناجا نيز در ابتداي اين جلسه طي سخناني با اشاره به برگزاري دوره هاي بصيرت در قم اظهارداشت: از سال هاي گذشته به دليل نياز نيروي انتظامي دوره هاي بصيرت راه اندازي شد و تقريبا تمام فرماندهان در سطوح مختلف به قم مشرف مي شوند تا از فيوضات حرم مطهر حضرت معصومه(س) و علماي بزرگ بهره ببرند.

وي گفت:در اين دوره ها از محضر علما و برجستگان ديني در موضوعات اخلاقي و احکام استفاده مي شود و تاثيرات خوبي اين کلاس ها براي مجموعه ناجا داشته و البته دوره متمرکز در قم برگزار و در ساير استان ها نيز نظير اين دوره ها اجرا مي شود .

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي افزود:ناجا با توجه به گستردگي و تنوع ماموريت همواره نيازمند دوره هاي مباني ديني و اخلاقي بوده تا شاهد پليسي شايسته و بايسته در طراز جمهوري اسلامي ايران باشيم.

وي به تامين امنيت زائران در مراسم اربعين حسيني(ع) نيز اشاره کرد و گفت:با توان مضاعف بيش از 20 هزار نيرو در سه مرز شلمچه، چزابه و مهران با جديت و مجاهدتي که داشتند و به برکت آقا امام حسين(ع) ماموريت را به خوبي انجام دادند.

فرمانده ناجا با بيان اينکه بحمدالله وضعيت امنيتي خوبي در کشور حاکم است، گفت: فرماندهان ناجا ولايي و مطيع اوامر مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و فرمانده کل قوا هستند و تبعيت محض از فرماندهي معظم کل قوا بهترين مدالي است که بر گردن آن هاست.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *