انتقاد میراسماعیلی از کمیته ملی المپیک: چرا هم از خارج سیلی بخوریم، هم از داخل؟

انتقاد میراسماعیلی از کمیته ملی المپیک: چرا هم از خارج سیلی بخوریم، هم از داخل؟

رییس فدراسیون جودو گفت: چرا کمیته ملی المپیک ۵۰ درصد بودجه ما را کاهش داده است؟ چرا باید هم از بیگانگان سیلی بخوریم، هم از داخلی‌ها؟

به گزارش سادس، آرش میراسماعیلی در نشست حمید سجادی وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها، با شدید از عملکرد صالحی‌امیری و کیکاووس سعیدی در موضوع تعلیق رشته جودو، گفت: ما محرومیت را چشیدیم و بهترین مدال المپیک را هم از دست دادیم، پس ترسی نداریم. دو سال و چهار ماه است تعلیق هستیم چون پای آرمان‌های خود هستیم و می‌مانیم، اما بنده یک صحبتی دارم. در دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند: برای ورزشکاران ما به رسمیت نشناختن نمایندگان رژیم صهیونیستی یک اصل است چون رژیم صهیونیستی قصد دارد با حضور در میادین بین‌المللی خود را به رسمیت برساند و دشمنان نیز در این مسیر این رژیم را حمایت می‌کنند. با این وجود مسئولان ورزش ما نباید در بحث رژیم صهیونیستی منفعل باشند و نیاز است در این زمینه به طور جدی فعال باشند تا مشکلی شامل حال ورزشکاران نشود.

میراسماعیلی ادامه داد: با این سخنان مقام معظم رهبری فکر می‌کنم تکلیف و استراتژی توسط ایشان مشخص شد و حمایت از ورزشکارانی که این کار را می‌کنند باید در دستور کار باشد. دو سال و چهار ماه است بنده شب را نخوابیده‌ام، بخاطر جوانان کشورم. آقای صالحی امیری‌ چرا هیچ یک از ورزشکاران من را در کمیسیون ورزشکاران راه ندادید؟ آقای کیکاووس سعیدی، چرا ۵۰ درصد بودجه ما را کاهش دادید؟ دلیل این کارهایتان مشکل شخصی است؟ چرا هم باید از خارج سیلی بخوریم و هم از داخل؟

او همچنین گفت: اگر ما از بیگانگان سیلی خوردیم در داخل باید حمایت شویم. این وظیفه تک‌تک ما است، اما چرا حمایت نشدیم؟ یک روز من را به وزارت ورزش خواستند و گفتند در مورد اسرائیل حرف نزنم. چرا نباید این کار را کنم؟ بهترین مدالم را دادم و ورزشکارانم دو سال و چهار ماه است که سرخورده شده‌اند. اول سال با بدبختی به ۲۹ استان را رفتم فقط برای اینکه بتوانم جدوی ایران را سر زنده نگه دارم و نمی‌خواستم ورزشکاران من از جودو فرار کنند و به رشته‌های دیگر مهاجرت کنند.

وی خطاب به وزیر ورزش گفت: آقای سجادی و دوستان عزیز! شما خودتان ورزشی هستید. وقتی نزدیک المپیک سهمیه ورزشکار من را از او می‌گیرند باید چه جوابی بدهم؟ من هم باید هم پای او گریه کنم. چرا قول‌هایی که به او داده شد را عملی نکردید؟ آنوقت اگر ورزشکار مهاجرت کند سوال می‌کنید که چرا ورزشکار مهاجرت کرده است؟ چرا حرف ورزشکار را گوش نمی‌دهید؟ اگر استراتژی چیز دیگری است به من هم بگویید و اگر استراتژی مشخص است، به قول‌هایی که می‌دهید عمل کنید.

میراسماعیلی ادامه داد: واقعا مدیریت کردن در این شرایط سخت است، چون هر کسی از من می‌خواهد این تعلیق برداشته شود. یک روز به من تهمت زدند که چون در راس قرار گرفتم خواستند معامله کنند که من در راس کار نباشم، که دروغ گفتند. آقای داورزنی و صالحی امیری روبروی رییس فدراسیون جهانی جودو نشستند و دیدند که اصرار می‌کند ورزشکاران ایران باید با رژیم صهیونیستی مسابقه بدهند، من چگونه بیایم پا روی خط قرمز نظام بگذارم و چرا باید این کار را کنم؟ الان اینجا ایستاده‌ام تا از آرمان‌های نظام دفاع کنم.

به گزارش سادس، پس از این صحبت‌ها، صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در واکنش به صحبت‌های میراسماعیلی گفت: من از آرش ناراحت نمی‌شوم. از او دعوت می‌کنم به اتاقم بیاید تا مشکلات برطرف شود. شعار من برادری و گفت‌وگو است. هیچ شکافی بین من و جامعه نیست، به‌جز چیزی که تشخیص می‌دهیم. هفته آینده با آرش به تفاهم‌ می‌رسیم. او قهرمان ملی ما است. اینجا جای بحث نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *