موسیقی‌دان روس، بر سکوی اعدام داعش می‌نوازد

رسانه‌های روسیه اعلام کردند که والری گیرگیف موسیقی‌دان مشهور این کشور امروز پنجشنبه در آمفی‌تئاتر باستانی شهر آزادشدۀ تدمر سوریه برنامه اجرا خواهد کرد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، برنامه والِری گِرگیِف که در آمفی تئاتر باستانی شهر تدمر (پالمیرا) برگزار خواهد شد، از برخی شبکه های تلویزیونی روسیه به طور زنده پخش خواهد کرد.

گرگیف مدیر فنی تئائر مارینسکی شهر سن پترزبورگ روسیه و نیز رهبر گروه ارکستر لندن و مونیخ است و ارکستر سمفنیک سن پترزبورگ را با خود به تدمر برده است. چندین خبرنگار روسی هم برای پوشش خبری برنامه گرگیف به تدمر منتقل شده اند.

داعش از آمفی تئاتر باستانی شهر تدمر برای اعدام افراد استفاده می کرد و فیلم ها و تصاویر وحشتناکی از اقدامات وحشیانه تروریست ها در دوره اشغال شهر تدمر منتشر شده بود.

ارتش سوریه روز ۲۷ مارس ۲۰۱۶ شهر تدمر را کاملاً به کنترل خود درآورد و این شهر را از تروریست های داعشی پاکسازی کرد.

شهر تدمر در استان حمص در مرکز سوریه واقع است و ارتش برای پاکسازی این شهر و مناطق حومه اش از تروریست ها از نیروی هوائی روسیه کمک گرفت.

ماه گذشته نیز هیأتی از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از شهر تدمر برای اطلاع از خسارت های وارده به این شهر به دست تروریست های داعشی دیدن کرد.

هیأت یونسکو در پایان سفر خود به تدمر در گزارشی اعلام کرد که داعش خسارت بسیاری به موزه شهر تدمر وارد کرده و مجسمه های باستانی بزرگ که جابجا کردن آن دشوار است، آسیب فراوان دیده اند؛ ولی شهر همچنان اصالت باستانی و تاریخی خود را حفظ کرده است.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *