درخت کریسمس؛ ۴ میلیون تومان!

در آستانه بیست‌وپنجم دسامبر وقتی به مراکز خرید، پاساژها و خیابان‌های تجاری بزنید کاملا می‌شود دریافت که بازارهای مصرف با تغییر دکور، اضافه‌ کردن نمادهای جشن آغاز سال نو میلادی یا فروش کالاهای مربوط به این ایام رنگ و بوی کریسمس به خود گرفته‌اند.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سال‌هاست که در آستانه بیست‌وپنجم دسامبر وقتی به مراکز خرید، پاساژها و خیابان‌های تجاری بزنید کاملا می‌شود دریافت که بازارهای مصرف از کتابفروشی‌ها گرفته تا فروشگاه‌های لباس، برخی فروشگاه‌های لوازم خانگی و الکترونیک، رستوران‌ها و بارزتر از همه اسباب‌بازی فروشی‌ها و مغازه‌های فروش کالاهای تزیینی با تغییر دکور، اضافه‌ کردن نمادهای جشن آغاز سال نو میلادی یا فروش کالاهای مربوط به این ایام رنگ و بوی کریسمس به خود گرفته‌اند.

در این بین برخی فروشگاه‌ها به مناسبت این ایام به کل کالاهای خود را به کالاهای تزیینی ایام کریسمس تغییر داده‌اند و اتفاقا از این بازار پر تب و تابی هم که ایجاد می‌شود سود خوبی عاید خود می‌کنند که بررسی لیست قیمت‌ کالاهای شب عید میلادی و همچنین حجم تقاضایی که به خصوص در شب‌های نزدیک به ۲۵ دسامبر وجود دارد به خوبی گردش بالای مالی آن را نشان می‌دهد.

قیمت درخت کریسمس بدون تزیین آن بسته به اندازه و کیفیت ساخت از ۸۰ هزار تومان تا حدود یک میلیون تومان قیمت دارد و لوازم تزیین آن نیز نسبتا گران به‌ شمار می‌رود؛ به‌طوری که گوی‌های تزیین بنابر جنسی که دارند اعم از شیشه‌ای، پلاستیکی، طرح‌دار، رنگی یا تک رنگ در بسته‌های مختلف شش تا ۱۸ تایی عرضه می‌شود که بسته‌های شش تایی آن از ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان قیمت دارند.

با توجه به کالاهای موجود با قیمت‌هایی که برای آن به دست آمده است یک درخت کریسمس تزیین شده را می‌توان بسته به میزان هزینه‌ای که یک مشتری مدنظر دارد بین ۱۲۰ هزار تا چهار میلیون تومان به فروش رساند.

همچنین دیگر کالاها مانند عروسک‌های موزیکال نیز با تخفیف شب عید از ۳۵ تا ۶۵ هزار تومان در اندازه‌های کوچک عرضه می‌شوند و در این بین می‌توان عروسک‌های بادی بزرگ مکانیکی بابانوئل را هم پیدا کرد که قیمتی معادل ۴۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان در بازار دارند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *