محاصره داعشی‌ها در مکه؟!

 رسانه‌های عربستان، از آغاز عملیات بزرگ امنیتی علیه گروهک داعش در یکی از مناطق اطراف شهر مکه مکرمه خبر می‌دهند.

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری شبکه العالم، برخی رسانه‌های عربستانی، امروز پنجشنبه، از آغاز “عملیات بزرگ امنیتی” علیه اعضای داعش در اطراف مکه مکرمه خبر دادند.

نیروهای وضعیت اضطراری و پلیس، تروریستهای داعشی را در یکی از مناطق اطراف مکه مکرمه محاصره کرده و از آنها خواستند تسلیم شوند، پیش از آنکه تروریست ها برای مقابله با نیروهای امنیتی به استفاده از بمب روی بیاورند… در این درگیری ها ۴ فرد تحت پیگرد که در استراحتگاهی در منطقه وادی نعمان در شرق مکه متحصن بودند، کشته شدند و یک نفر دیگر همچنان در آنجا تحصن کرده است.

مردم عربستان نیز از صبح امروز به منظور “همبستگی” با نیروهای امنیتی سعودی که می کوشند تروریستها را تحت کنترل در آورند، هشتگی با عنوان “محاصره داعشی ها در مکه” ایجاد کردند.

این در حالی است که وزارت کشور عربستان درباره این گزارشهای رسانه ای هیچ اظهارنظری نکرده، اما فعالان رسانه ای تاکید می کنند که عملیات امنیتی همچنان ادامه دارد.

ادعای مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی از سوی مقامات عربستانی هر از چندی در رسانه ها مطرح می شود، در حالی که رژیم عربستان بزرگترین حامی گروه های تروریستی در منطقه و جهان است و تفکر “وهابیت تکفیری” که پایه و اساس شکل گیری حکومت آل سعود است، تروریستی ترین اندیشه سیاسی-مذهبی موجود در جهان معاصر است؛ امری که هم پیمانان غربی آل سعود هم به آن اعتراف کرده و برای رهایی از شر آن به فکر چاره و راهکار آبرومندانه هستند.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *