نوشيدن چاي چه مواقعي براي بدن خطرناک است

 يک متخصص طب سنتي گفت: اگر چاي سياه را به درستي مصرف نکنيم مشکلات فراواني را براي بخشهاي مختلف بدن به وجود خواهد آورد.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، “فرهاد صبري” متخصص طب سنتي درخصوص مضرات مصرف چاي اظهار داشت: مصرف هر گونه مواد خوراکي اگر به اندازه کافي و معقول باشد نه تنها خطري براي بدن ندارد بلکه مفيد نيز است اما چنانچه همين ماده خوراکي بيشتر از حد معمول و نادرست مصرف شود، مضرات بسياري براي بدن در پي دارد.

وي بيان کرد: چاي سياه نيز از اين قاعده مستثني نيست و مصرف بيش از حد آن آسيب هاي فراواني به بدن وارد مي کند.

اين متخصص طب سنتي تصريح کرد: اولين نقطه در بدن که مورد آسيب مصرف بيش از حد چاي قرار مي گيرد، ميناي دندان است که به عنوان يکي از عوامل مهم در تيره شدن و پوسيدگي دندان به شمار مي رود.

صبري تصريح کرد: در چاي سياه ماده اي به نام تئين وجود دارد که موجب افزايش ضربان قلب مي شود و مصرف بيش از حد ان براي افرادي که ضربان قلب آنها بيشتر از 80 است، توصيه نمي شود.

وي بيان کرد: به دليل وجود همين ماده در چاي و درصورت مصرف بيش از حد موجب تهييج اعصاب و بروز عصبانيت شده و در برخي خانمها موجب بروز اضطراب مي شود.

اين متخصص طب سنتي گفت: از آنجا که چاي سياه حاوي مقادير زيادي کافئين و تئين مي باشد به افراد مبتلا به زخم معده توصيه مي شود که مصرف آن را کاهش دهند و يا حداقل 3 ساعت بعد از غذا چاي بنوشند.

صبري در همين رابطه مطرح کرد: اين مسئله مهم است که چاي در چه ساعتي از روز مصرف شود و توصيه من اين است که به علت خالي بودن معده افراد يک ساعت قبل از غذا از نوشيدن چاي پرهيز کنند.

وي با اشاره به اين موضوع که بلافاصله بعد از غذا نبايد چاي مصرف شود، افزود: مصرف چاي بلافاصله پس از غذا به کاهش جذب اسيد فوليک، آهن و کلسيم در بدن منجر شده و به مرور مشکلاتي همچون پوکي استخوان در افراد را به دنبال خواهد داشت.

اين متخصص طب سنتي اظهار داشت: البته مصرف کم چاي سياه در طول روز به عملکرد بهتر کليه و آرامش اعصاب کمک مي کند و ما ايراني ها بايد ياد بگيريم که هر ماده اي را به مقدار کم و به ميزان تعيين شده مصرف کنيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *