چطور اضطراب محيط ‌کار را ضربه‌فني‌کنيم؟

گروه ناجا- اضطرابي که ما همراه خود به محل کار مي‌بريم و حتي اضطرابي که در محل کار منتظر ما است، طغيان مي‌کند، سطح بهره‌وري را کاهش داده و ازلحاظ فيزيکي و رواني صدماتي به ‌همراه دارد

اضطراب محل کار يکي از مشکلاتي است که اغلب کارمندان در محيط کارشان به آن دچار هستند، کنار‌ آمدن با مشکلات شغلي گاهي اوقات بيش‌ از حد سخت به ‌نظر مي‌رسد‌. اضطرابي که ما همراه خود به محل کار مي‌بريم و حتي اضطرابي که در محل کار منتظر ما است، طغيان مي‌کند، سطح بهره‌وري را کاهش داده و ازلحاظ فيزيکي و رواني صدماتي به‌همراه دارد. در اين ميان پيدا کردن راهکارهايي براي مقابله با اين ميزان از اضطراب بسيار حائز اهميت است و البته بايد گفت که خوشبختانه راه‌هاي زيادي براي کاهش اضطرابي که در محيط کار منجر به کاهش بهره‌وري مي‌شود، وجود دارد.

با خودتان مهربان باشيد

هر‌چه احساس بهتري داشته باشيم، نسبت به اضطراب و نتايج مخرب آن مقاوم‌تر و انعطاف‌پذيرتر خواهيم شد‌. لازم نيست که تغييرات عمده‌اي در زندگي‌تان به‌‌وجود آوريد؛ حتي موارد ريز و کوچک نيز مي‌تواند در بهبود شرايط روحي شما بالقوه تأثيرگذار باشد‌. اين را بدانيد که با انتخاب نکات مثبت زندگي تغيير قابل‌توجهي در محيط کاري و محيط خانه پديد خواهد آمد.

ورزش کنيد

ورزش‌هاي ايروبيک يک روش ضد‌ اضطراب است و منجر به افزايش انرژي، افزايش هوشياري و تنش‌زدايي از فکر و جسم مي‌شود. حتي مي‌توانيد براي آرامش خاطر بيشتر هر روز به‌‌مدت چند دقيقه به صداي آب گوش دهيد.

مواظب وعده‌هاي غذايي‌تان باشيد

حجم غذايي کم با افزايش وعده‌هاي غذايي درطول روز مي‌تواند سطح قند خون بدن‌تان را در حد مطلوبي نگاه دارد‌. قند خون پايين باعث تحريک‌پذيري و اضطراب مي‌شود و ازطرف ديگر پرخوري بيش‌ از حد شما را سست و بي‌حال مي‌کند‌.

سيگار را کنار بگذاريد

استعمال دخانيات به‌خصوص زماني‌که اضطراب داريد، اگرچه ممکن است احساس آرامش را به فرد تلقين کند، اما نيکوتين موجود در سيگار يک ماده مخدر محرک است که خود مولد سطح بالايي از اضطراب محسوب مي‌شود.

خوب بخوابيد

بي‌خوابي شما را مستعد اضطراب بيشتر‌ مي‌کند‌. پس نبايد فوايد داشتن خوابي آرام و کافي را در حفظ تعادل روحي و رواني انکار کرد.

برنامه‌ريزي متعادلي داشته باشيد

برنامه‌، مسئوليت‌ها و وظايف روزانه‌ را تحليل و بررسي کنيد‌. کار مداوم و نداشتن تفريح، صبر شما را در يک آن لبريز خواهد کرد. بين کار و زندگي خانوادگي‌، فعاليت‌هاي اجتماعي و فردي خود تعادل برقرار کنيد‌.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *