عملیات ارتش سوریه در ریف دمشق

به گزارش سادس:

ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی برای جلوگیری از حملات خمپاره‌ای و راکتی گروه‌های مخالف به شهر دمشق، عملیاتی را از چند محور در ریف‌های شرقی و غربی دمشق در دست اجرا دارند.

به گزارش مشرق، در حمله خمپاره‌ای گروه‌های مخالف دولت سوریه، شماری از ساکنان محله «القصاع» در شهر دمشق زخمی شدند.
 
رسانه‌های دولت سوریه اعلام کردند، بر اثر سقوط چندین راکت و خمپاره در نزدیکی «بیمارستان فرانسوی‌ها»، تعدادی از افراد غیر نظامی زخمی شدند که برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.
 
به گفته این منابع، این حملات گروه‌های مخالف از محله «جوبر» واقع در شرق شهر دمشق صورت گرفته است.
 
وبگاه خبری «آرا» وابسته به معارضان به نقل از یک فعال رسانه‌ای به نام «محمد الأحمد» از درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در اطراف شهرک‌های «المیدعانی» و »جسرین» در غوطه شرقی  دمشق خبر داد.
 
شهرها و شهرک‌های ریف دمشق که نزدیکی مناطق تحت کنترل گروه‌های معارض قرار دارند، روزانه در معرض حملات توپخانه‌ای و راکتی آن‌ها هستند و هر از گاهی درگیر‌یهایی در چندین محور از جمله شهرک المیدعانی واقعه در غوطه شرقی و روستای «بسیمه» در غوطه غربی اتفاق می‌افتد.
 
ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی برای تأمین امنیت این شهرها روز یکشنبه (امروز) عملیاتی از چندین محور شروع کردند و توانستند تعدادی از ساختمان‌ها را در روستای بسیمه واقع در منطقه «وادی بردی» به تصرف خود درآورند.
 
منابع وابسته به معارضان، از کشته و زخمی شدن شماری از عناصر مسلح در این درگیر‌ی‌ها خبر دادند.
 
نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی از هفته گذشته برای تأمین امنیت اتوبان «دمشق-بیروت» عملیات گسترده‌ای را در وادی بردی شروع کرده اند.
 
پیش از این نیز تعدادی از شهرک‌های تحت کنترل معارضان بر اساس توافق با دولت سوریه تخلیه شده و یا به روند آشتی پیوسته‌اند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *