تشکیل قرارگاه انتخابات در ناجا/دستگیری و برخورد با ۳۰۰ کانال تلگرامی و اینستاگرامی

معاون اجتماعی ناجا از تشکیل قرارگاه انتخابات در نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این قرارگاه به منظور تأمین امنیت انتخابات در قبل، حین و بعد از آن برای خلق حماسه‌ای دیگر تشکیل شده است.

به گزارش سادس به نقل از شبستان، سردار سعید منتظرالمهدی، امروز در نشست خبری با اشاره به تشکیل قرارگاه انتخابات در ناجا گفت: تشکیل قرارگاه امنیت انتخابات در ناجا به منظور تامین امنیت انتخابات در قبل، حین و بعد از آن ایجاد شده است. زیرساخت‌های لازم برای خلق حماسه ماندگار دیگری فراهم شده است.

وی بیان کرد: شروع به کار شورای عالی تحول کلانتری ها و پاسگاه ها با 234 کلانتری هدف با تاکید فرمانده نیروی انتظامی بر تسهیل و تسریع در ارایه خدمات مضاعف به شهروندان و کاهش دغدغه‌های آنان در خصوص پرونده های متشکله و جرایم ضمن افزایش راندمان کاری، آموزش و استانداردسازی رفتار و همچنین جلب مشارکت مردمی لذا قرار است اتفاق بسیار خوبی در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها رخ دهد.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به سامانه پیامکی 110 پلیس تصریح کرد: سامانه پیامکی 110 آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در سراسر کشور به منظور اعلام معضلات و مشکلات در جامعه به صورت 24 ساعت فعال است. کلیه این گزارش ها در سامانه ثبت و به پلیس های تخصصی و استان ها ارجاع داده می شود، این سامانه یکطرفه است و صرفا پل ارتباطی برای ارایه گزارش های مردمی به پلیس است. یقینا پلیس گزارش شهروندان را بررسی به صورت نامحسوس بررسی و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: یامان باشد که تلفن 110 اورژانس پلیس است و فقط در مواقع ضروری شهروندان می توانند با 110 تماس بگیرند تا ما بتوانیم در کمترین ساعت ممکن در صحنه حاضر و به مشکلات رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه شماره‌گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری کماکان توسط پلیس انجام نخواهد شد، گفت: حدود 11 میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که 3 میلیون آن در تهران و یک و نیم میلیون تردد می کنند، به ازای پیمایش یک کیلومتر موتورسیکلت حدود 15 گرم آلایندگی تولید می شود این در حالی است که بر اساس استاندارد یورو3 باید حدود 2 گرم باشد و به ازای 16 میلیون کیلومتر پیمایش موتورسیکلت ها روزانه در تهران 380 تن آلایندگی تولید می شود. آلایندگی موتورسیکلت های کاربراتوری 5 تا 8 برابر خودروهای استاندارد است.

سردار منتظرالمهدی از کاهش 3 درصدی تلفات رانندگی در هشت ماهه امسال خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.6 درصد کاهش تلفات داشته است.

معاون اجتماعی ناجا همچنین از افزایش 42 درصدی ارزش ریالی کشفیات و قاچاق کالا در هشت ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: 17 تریلیون و 144 میلیارد و 627 میلیون و 901 هزار و 984 ریال ارزش ریالی کشفیات در هشت ماهه امسال بوده است.

وی از کاهش 19 درصدی نزاع و درگیری در 9 ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: از نظر میزان وقوع تهران با 69 هزار و 851 فقره نزاع تهران در صدر نزاع و درگیری و مرگ در صدر قرار دارد و بعد از آن به ترتیب استان خراسان رضوی و فارس در صدر نزاع و درگیری ها قرار دارند و استان خراسان جنوبی، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و کیش در پایین ترین رده جدول قرار دارند.

وی ادامه داد: اما اگر بخواهیم میزان را بر اساس مقیاس جمعیتی بسنجیم میزان نزاع و درگیری متفاوت می شود مثلا جمعیت کیش هزار برابر کمتر از جمعیت تهران است که اگر بخواهیم آن عدد را ضربدر هزار کنیم که خود در صدر جدول قرار می گیرد لذا 520 هزار و 188 فقره درگیری و نزاع در کل کشور در این ایام صورت گرفته است و کیش با 205 فقره درگیری و نزاع در آخرین رتبه قرار می گیرد.

سردار منتظرالمهدی از افزایش 15 درصدی کشف مواد مخدر در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: 475 تن مواد مخدر توسط همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شده است.

معاون اجتماعی ناجا همچنین از شناسایی، دستگیری و برخورد با 300 کانال تلگرامی و اینستاگرامی خبر داد و گفت: این کانال ها در سایه تبلیغات نامتعارف، مزون ها و مدلینگ با اسامی مختلف با ایجاد صفحات جعلی، صفحه فیشینگ، سایت های همسریابی، دوست یابی و صیغه مبادرت به سرقت اطلاعات شخصی و عکس های خصوصی افراد می کردند و به تبع آن اخاذی مالی و حیثیتی نیز می کردند لذا 24 درصد جرایم یارانه ای در زمینه فضای مجازی در حوزه سرقت اطلاعات شخصی و عکس های خصوصی افراد صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده بیش از 90 پرونده ها منتج به نتیجه و کشف می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه وظیفه عمومی 160 هزار و 639 نفر که مشمول پرداخت جریمه غیبت بیش از 8 سال بودند در 9 ماهه امسال ثبت نام کردند و از این تعداد و از این وضعیت خدمتی 120 هزار نفر از آنها مشخص شد.

وی ادامه داد: بیش از 45 هزار کارت معافیت صادر شد این در حالی است که سال گذشته 320 نفر ثبت نام کرده بودند که 200 هزار نفر آنها کارت معافیت پایان خدمت دریافت کردند.

سردار منتظرالمهدی در ادامه افزود: تا زمان موجود است افراد دیگری که مشمول این غیبت می باشند و شامل یک میلیون نفر هستند باید تا پایان سال مبادرت به تشکیل پرونده پرداخت جریمه خود کنند.

معاون اجتماعی ناجا گفت: هم شرایط نقدی و هم شرایط اقساطی برای این افراد مهیا است در شرایط اقساطی لازمه آن پرداخت یک سوم جریمه است و مابقی در طی 24 ماه انجام خواهد شد. پس از پرداخت 50 درصد جریمه مشمولان می توانند هم از کشور خارج شوند، هم گواهینامه دریافت کنند و هم برای استخدام نامه معرفی از سازمان وظیفه عمومی بگیرند.

وی با اشاره به بودجه نیروی انتظامی گفت: امنیت هزینه بر است، مکاتبات زیادی با دولت و مجلس مبنی بر افزایش بودجه نیروی انتظامی صورت گرفته است ولی در سال 96 فعلا خبری از افزایش آن صورت نگرفته است.

وی با اشاره به افزایش ترافیک تهران خاطرنشان کرد: توصیه می کنم از افزایش اخبار غیرموثق در حوزه دستگاه های امنیتی و انتظامی حتما خودداری کنند، پلیس کارهای بسیار مهم‌تری دارد و ما را وارد بازی های خودشان نکنند.

وی ادامه داد: ترافیک زاییده چندین مولفه دیگر است و یک مشکل چندبعدی و چندوجهی است. از مدیریت شهری، از قوانین ناظر بر شهری، از تجهیزات نوین و سیستم های هوشمند و از فرهنگ ترافیک، از خودروها و نیروی انسانی و پلیس به عنوان ناظم شهری همه در کاهش ترافیک دخیل هستند. در کشور ما شرایط جوی و آب و هوایی اثر مستقیم بر ترافیک دارد.

وی ادامه داد: مهمترین مأموریت پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی در تهران بزرگ با بکارگیری بیش از 45 هزار نیرو و استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات در دست تلاش می کنند روان‌سازی ترافیک را انجام دهند. پلیس تنها مسئولیت حوزه ترافیک شهری را ندارد.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به توزیع خوشبوکننده در کیش اظهار کرد: ما گزارشی مبنی بر توزیع چنین خوشبوکننده‌هایی نداشتیم و هیچ شکایتی هم در این حوزه نه در پلیس مواد مخدر و نه در پلیس آگاهی خود نداشتیم اما آنچه که مسلم است این است که سوداگران مرگ و مواد مخدر تلاش می کنند به هر نحوی با اسامی جذاب و بسته‌بندی های متفاوت مواد مخدر را عرضه و به دنبال سودآوری های خود باشند. امروز در جهان بیش از 300 نوع مواد مخدر صنعتی شناخته شده است که بین همه آنها شیشه، آمفتامین و متامفتامین است. جوانان و نوجوان باید به هوش باشند حتی مصرف یک بار مواد مخدر احتمال اعتیاد بیش از 90 درصد افزایش می دهد.

وی ادامه داد: اخیرا ماده ای به نام ماده ای شادی زا هم در سایت ها نام برده می‌شود البته این ماده جدید نیست و به سال 1384 برمی گردد. ریشه آن از درختی به نام بتل در پاکستان گرفته می شود که امروز در آدامس یا پاستیل شاید موجود باشد ولی ما در سبد غذایی اعتیاد کشورمان دسته بندی نمی کنیم، بسیار مضر و سرطان زا است.

وی با اشاره به ساماندهی کانال های تلگرامی گفت: ساماندهی این حوزه بر عهده وزارت ارشاد است و دستورالعمل آن در حال تدوین می باشد.

وی با اشاره به علت دریافت کارت های پایان خدمت مشمولان اظهار کرد: لایحه ای در مجلس ارایه شده است چنانچه تصویب شود و نظر ستاد کل نیروهای مسلح نیز باشد در سال آینده اجرایی خواهد شد اما این ضمانت اجرایی برای سال آینده ندارد و توصیه ما این است که مشمولان همین امسال تکلیف خود را مشخص کنند. همه مبالغ مستقیما به حساب خزانه دولت ریخته می شود.

وی ادامه داد: اساسا در نیروی انتظامی و در سازمان وظیفه عمومی پس از اینکه همه موارد کامل و رسیدگی ها انجام شود بعد از پرداخت مبالغ به صورت هوشمند رسیدگی شود کارت هوشمند برای مشمولان صادر می شود و شرط دریافت کارت معافیت این است که آخرین قسط جریمه به حساب دولت واریز شود.

وی با اشاره به حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی که لازمه یک لیست هنجارمند و مسالمت آمیز است در ازای تکالیف شهروندی میسر می شود.

وی با اشاره به حادثه کرمان گفت: عامل این حادثه شناسایی شده ولی دستگیر نشده است ولی قطع به یقین دستگیر خواهد شد.

وی با اشاره به موج قاچاق فیلم های پرفروش تصریح کرد: همکاری بسیار خوب و وسیعی از چند سال پیش بین سازمان سینمایی و پلیس امنیت انجام شده است. با شناسایی ای که همکاران انجام می دهند با اخذ پلیس ورود پیدا می کنند، بخش اعظمی را وزارت ارشاد با پشتیبانی پلیس انجام می دهد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *