ارجاع تنها بند قرآنی برنامه ششم به کمیسیون تلفیق

بند مربوط به تقویت معارف قرآنی در روستاها با رأی نمایندگان مجلس برای تکمیل و اصلاح به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ارجاع داده شد.

به گزارش سادس به نقل از ایکنا ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز، یک شنبه، ۵ دی ماه در نوبت سوم جلسه علنی در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با ارجاع ماده ۳۲ این لایحه به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.
این ماده در مورد تکالیف دولت به منظور تحقق سياست های كلي برنامه و اقتصاد مقاومتی، شناسايی و بهره برداری از ظرفيت های موجود در نواحی روستايی و ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جايگاه روستاها در اقتصاد ملی و ايجاد بستر لازم برای شكوفايی و پيشرفت عدالت محور روستاها بود.
بر اساس یکی از بندهای این ماده لازم بود برنامه هدف گذاری شده و مدون فرهنگی برای روستاها و مناطق عشايری با محوريت تقويت معارف قرآنی و اهل بيت عليهم السلام، احداث و توسعه مساجد، خانه های عالم و كتابخانه ها و آموزش نيروهای متعهد در روستاها و مناطق عشايری برای هدايت امور فرهنگی و دينی تهيه و انجام شود.
بنابراین گزارش، بند ۸ بخش اول ماده ۳۲ تنها موضوع قرآنی برنامه ششم توسعه است. این ماده با موافقت نمایندگان برای تکمیل و اصلاح برخی موارد به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *