تخفیف ۸ دلاری دولت در هر بشکه نفت/ افرادی وابسته به دولت ‌پول‌هایی بدتر از ‌بابک زنجانی جابه‌جا کرده‌اند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: افراد وابسته به دولت یازدهم در طول دوره استقرار خود پول‌هایی بدتر از پول بابک زنجانی جابه‌جا کرده‌اند.
به گزارش سادس به نقل از مشرق، علیرضا زاکانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ۹ دی در جمع دانشجویان و قشرهای مختلف مردم در کانون جوانان بسیج ارومیه با انتقاد از فقدان شفافیت در موضوع برجام از سوی دولت یازدهم اظهار داشت: پیش‌تر در کمیسیون برجام از یکی از وزرا‌ سؤال شد که آیا از ابعاد و زوایای برجام آگاهی کامل دارید ‌که وی گفت ما اصلاً اطلاع چندانی از برجام نداریم چون اطلاعات کافی داده نمی‌شود.

وی در تشریح ابعاد دیگر برجام افزود: اساساً اصل موضوع FATF توسط یکی از جاسوسان لو رفت در حالیکه تا لحظه فاش شدن این موضوع حتی هیچ کدام از اعضای دولت به ویژه شخص وزیر اقتصاد از آن اطلاع لازم را نداشت.

زاکانی با اشاره به سیستم فسادآور دولتی تصریح کرد: سؤال این است آیا مسئولین دولتی می‌توانند بگویند در خارج از کشور چقدر سرمایه گذاری کرده‌اند؟

وی با تقیبح نگاه غلط به سرمایه‌های نظام که توسط برخی‌ها ترویج می‌شود گفت: ذخیره اصلی نظام آحاد ملت هستند که حق آزادی و حق تنفس، حق مشارکت و حق رفاه دارند و برای اعتلای نظام و عدالت در جامعه همیشه در صحنه حضور داشته‌اند.

زاکانی با تبیین ابعاد متعدد مفاسد اقتصادی در جامعه گفت: در دوره‌ای علیه ‌کسانی که داشتند فساد را به صورت سیستمی انجام می‌دادند در دادگاه شکایت انجام شد اما کسی پاسخگوی این شکایات نشد.

وی تصریح کرد: معتقدم در کشور شرایطی حاکم است که جامعه را دچار آفتی کرده ‌چون عده‌ای با نگاه نئولیبرالیستی مسیر غلط و پر هزینه‌ای را دنبال می‌کنند و راه مقابله با این نوع نگاه، آگاهی دادن به مردم در مورد وقایع است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: ریشه‌های فتنه در سال ۸۸ به جریانات چندین سال قبل‌تر و اصل ادعای تقلب در انتخابات نیز به سال ۸۴ بر می‌گردد چراکه در آن زمان کارگزاران به دنبال انتخابات گزینشی در ایران بودند و همچنان نیز در همین مسیر هستند.

وی با تشریح وقایع انتخاباتی در دهه هشتاد گفت: در مردم‌سالاری دینی وجوه اساسی و عینی آن حاکمیت قانون هست در حالیکه در انتخابات سال ۸۸ آقای هاشمی گفتند موسوی ابطال انتخابات را کف خواسته‌هایش می‌داند و قانون را قبول ندارد و این در حالیست که اگر در جامعه مشکل داریم علتش در عملی نشدن مطالبات قانون اساسی است.

وی افزود: تا کنون در اجرای اصول ۸، ۲۸ و ۲۹ قانون اساسی کم کاری شده ‌و موضوعاتی همچون امر به معروف و نهی ازمنکر، اشتغال و تأمین مسکن برای افراد جامعه به فراموشی سپرده شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با پیگیری فسادهای اقتصادی و ارتباط آن با سیستم آلوده دولتی گفت: افراد وابسته به دولت یازدهم در طول دوره استقرار خود پول‌هایی بدتر از پول بابک زنجانی جابجا کرده است و مثلاً در معاملات نفتی در هر بشکه ۸ دلار تخفیف داده شده است.

زاکانی گریزی به انتخابت اردیبهشت ۹۶ زد و افزود: رهبر معظم انقلاب پیوسته بر حضور حداکثری در انتخابات و نهادینه آن تاکید کرده‌اند بنابراین همه مقدمات برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری باید در کشور فراهم آورده شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *