چطور هوش کودک مان را بالا ببريم؟

نوازش يک شيوه محبت کردن است و کودکاني که نوازش مي‌شوند، در ابراز محبت به خود و ديگران به‌خوبي عمل مي‌کنند. علاوه بر اين از رشد اجتماعي بالايي در کودکي و بزرگسالي برخوردار هستند، زيرا الگوي ارتباطي درستي را تجربه مي‌کنند.
سرویس اجتماعی سادس: نوازش يک شيوه محبت کردن است و کودکاني که نوازش مي‌شوند، در ابراز محبت به خود و ديگران به‌خوبي عمل مي‌کنند. علاوه بر اين از رشد اجتماعي بالايي در کودکي و بزرگسالي برخوردار هستند، زيرا الگوي ارتباطي درستي را تجربه مي‌کنند، اما گروه مقابل، کودکان پرخاشگر، غمگين، عصبي و تنهاتر هستند و حتي در دوران بزرگسالي، محبت کردن و استفاده از الفاظ محبت‌آميز براي‌شان مسخره به نظر مي‌رسد، چراکه ساده‌ترين رفتار محبت‌آميز را که همان نوازش است، تجربه نکرده‌اند.

نوازش موضوع بسيار مهمي است که در گذشته به‌عنوان يک اصل اساسي و ضروري مورد توجه قرار نمي‌گرفت، چراکه تصور مي‌شد خلأ آن هيچ مشکلي را به‌همراه نخواهد داشت،  اين درحالي است که پژوهش‌هاي متعدد و گسترده سال‌هاي اخير به تأثيرات شگرف و همه‌جانبه نوازش تأکيد دارند.

نوازش، موجب ترشح يکسري از انتقال‌دهنده‌هاي عصبي در بدن مي‌شود که علاوه بر تقويت سيستم ايمني بدن، احساس لذت و شادابي را همراه دارد. همچنين ثابت‌ شده که‌نوازش کردن يکي از راه‌هاي تقويت هوش کودک است.

کودکاني که کمتر توسط والدين و اطرافيان‌شان مورد نوازش قرار مي‌گيرند، از سيستم ايمني ضعيف‌تري برخوردار هستند که دليل اين واقعيت به موضوع مهم نوازش بستگي دارد، اين کودکان به‌دليل دريافت نکردن نوازش نسبت به ساير کودکان، با بيماري‌هاي بيشتري مواجه مي‌شوند.

همچنين ازلحاظ علمي هم مشخص‌شده کودکاني که نوازش مي‌شوند، سرحال و شادتر هستند و کمتر در معرض اضطراب و افسردگي قرار مي‌گيرند، از اين‌رو کودکاني سالم‌ و قوي‌تري هستند، اين‌گونه شد که نوازش به‌عنوان يک اصل ثابت فرزندپروري در نظر گرفته مي‌شود و همان‌قدر که تغذيه کودک بسيار مهم است، نوازش هم مهم تلقي مي‌شود و به کارکرد درست سيستم اعصاب رشد اجتماعي و کاهش بروز اختلالات در وي مي‌انجامد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *