اوغلو نامزد ریاست حزب حاکم ترکیه نمی شود

اوغلو نامزد ریاست حزب حاکم ترکیه نمی شود

برخی منابع ترکیه اعلام کرد که احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نامزد ریاست حزب حاکم عدالت و توسعه نخواهد شد.

به گزارش  سادس به نقل ازپایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع در دولت ترکیه اعلام کردند: احمد داود اوغلو درپی ریاست نشست هیئت مدیره حزب عدالت و توسعه که ریاست آن را خودش برعهده دارد، امروز(پنجشنبه) کنفرانسی مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

رسانه های نزدیک به حزب عدالت و توسعه گفتند: پیش بینی می شود که اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی برگزاری کنفرانس عمومی این حزب را برای انتخاب رئیس جدید را اعلام کند.

در همین حال، یک روزنامه نگار نزدیک به رهبر حزب عدالت و توعسه گفت که احمد داود اوغلو بار دیگر برای ریاست حزب نامزد نخواهد شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری در شهر آنکارا با احمد داود اوغلو ملاقات کرد؛ اما هیچ یک درباره علت این ملاقات توضیح ندادند و دفتر ریاست جمهوری ترکیه به اعلام این نکته بسنده کرد که نشست عادی بود.

روزنامه ینی شفق نزدیک به دولت ترکیه نوشت: حزب حاکم عدالت و توسعه کنفرانس عمومی خود را اواخر ماه مه جاری برگزار خواهد کرد و اطلاعاتی از درون حزب در این زمینه به دست روزنامه رسیده است.

اوغلو پیشتر تهدید کرده بود که به خاطر اینکه نزدیکان اردوغان به وی اتهام خیانت زده اند، استعفا خواهد کرد.

نخست وزیر ترکیه در برابر نمایندگان حزب عدالت و توسعه گفت: فقط از خدا می ترسم؛ نه از چیزهایی که درباره من نوشته شده یا گفته می شود. آماده استعفا و فدای خودم به خاطر منسجم بودن حزب هستم.

برخی گزارشها در اینترنت ، احمد داود اوغلو را به خیانت و توطئه علیه اردوغان متهم کرده بود و دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز واکنشی به این گزارشها نداده بود.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *