کمکهای دولتی چین برای ترغیب زوجین به فرزندآوری

چین برای ترغیب زوجین به فرزندآوری کمک هزینه دولتی در نظر گرفته است.

به گزارش سادس، قانونگذاران ملی چین به طور رسمی سیاست سه فرزندی را در ماه اوت تایید کردند که یک تغییر سیاست مهم در رسیدگی به بحران جمعیتی این کشور است.

قانون اصلاح‌شده جمعیت و تنظیم خانواده به زوج‌های چینی اجازه می‌دهد سه فرزند داشته باشند چرا که به دلیل هزینه‌های زندگی، زوجین به داشتن فرزندان بیشتر تمایلی ندارند.

رسانه های داخلی چین اعلام کردند: مناطقی از جمله پکن، سیچوان و جیانگ شی اقدامات حمایتی را در نظر گرفته اند که بر افزایش مرخصی به زوج ها مانند ارائه مرخصی والدین، تمدید مرخصی زایمان و مرخصی ازدواج و افزایش مرخصی پدر تاکید دارد.

مسئول کمیسیون ملی بهداشت چین با بیان اینکه دولت باید نقشی پیشرو در تامین هزینه های فرزندآوری ایفا کند، خواستار اقدامات حمایتی بیشتر در خدمات مهد کودک، یارانه های فرزندآوری و کاهش مالیات شد.

اصلاحیه قانون جمعیت و تنظیم خانواده به زوجین اجازه می دهد تا سه فرزند داشته باشند و اقدامات حمایتی را پیش بینی کرده است. همچنین اقدامات محدودکننده مربوطه از جمله جریمه زوج‌هایی که قانون را نقض کرده و خواهان تعداد فرزند بیشتری بوده اند، لغو شد.

به گزارش سادس به نقل از هندوستان تایمز، این تصمیم که زوجین بتوانند سه  فرزند داشته باشند پس از آن گرفته شد که سرشماری طی یک دهه نشان داد جمعیت چین کمترین سرعت رشد را داشته است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *