29ميليون خودرو و موتورسيكلت در كشور سلامت مردم را تهديد مي كنند// حمايت نيروي انتظامي از طرح هاي فرهنگي در زمينه ترافيك //ارتقاي امنيت مردم كار هر روز پليس

 فرمانده نيروي انتظامي كشور با بيان اينكه تردد 29 ميليون خودرو و موتورسيكلت در كشور سلامت مردم را تهديد مي كنند خواستار پيوستن همه ارگان ها به پويش مردمي هواي پاك شد.
به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس،سردار حسين اشتري در مراسم رونمايي از “نشان و شعار پويش مردمي ترافيك شهر اصفهان” گفت: امروز سلامتي كودكان، بزرگسالان و عموم مردم ايران بستگي به هواي سالم دارد و هرچقدر بتوانيم در زمينه سالم نگهداشتن هواي شهر و كشورمان كار كنيم قطعاً در جهت سلامتي بيشتر مردم قدم برداشته ايم.

وي با اشاره به شعار “من هواي اصفهان را دارم” كه از سوي شهرداري اصفهان ارائه شده اظهار داشت: اين يك حركت بسيار خوب و اثرگذاري است كه مسئولان شهري اصفهان انجام دادند و اين كار را مي توان مصداق بارز پيشگيري قبل از درمان دانست.

اين مقام مسئول عنوان داشت: اگر بتوانيم هواي پاك و فضاي مناسب را در شهرهاي كشورمان ايجاد كنيم قطعاً بيماري ها كم شده و از مراجعه به بيمارستان ها كاسته مي شود و اين نيازمند هزينه هاي كلان در راستاي فرهنگ سازي است و اگر اين هزينه ها صورت بگيرد نه تنها از سرمايه كشور كم نمي شود بلكه به سرمايه هاي ما اضافه نيز خواهد شد.

سردار اشتري نگاه علمي به موضوع ترافيك را بسيار مفيد و موثر قلمداد كرد و تاكيد كرد: از تمام مسئولان نهادها و ارگان ها مي خواهم كه به پويش مردمي هواي پاك بپيوندند و انشاء اله “اقدام و عمل” را در تحقق اين شعار ببينيم و با اين كار گسترده فرهنگي، بسياري از مشكلات كشور را كم كنيم.

فرمانده نيروي انتظامي كشور با بيان اينكه امروز تردد 29 ميليون خودرو و موتورسيكلت در كشور سلامت مردم را تهديد مي كنند بيان داشت: البته اين وسايل نقليه علاوه بر ايجاد آلودگي هوا خسارت هاي ديگري نيز ببار مي آورند كه از آن جمله مي توان به كشته شدن تعداد زيادي از هم وطنان ندر تصادفات رانندگي سال گذشته اشاره كرد.

اين مقام ارشد انتظامي كشور تصريح كرد: استان اصفهان با حدود 3 ميليون خودرو و موتورسيكلت  آمار بالاي وسايل نقليه را در كشور دارد كه اميدواريم با اقدامات فرهنگي به سمتي برويم كه بالاترين آمار دوچرخه سواران را در اين شهر داشته باشيم.

وي عنوان داشت: هرچقدر بتوانيم از وسايل نقليه عمومي ، مترو و دوچرخه استفاده كنيم و از آوردن خودروهاي تك سرنشين به خيابان ها خودداري نماييم مسلماً به سلامت خودمان، خانواده و مردم شهرمان كمك بزرگي خواهيم كرد.

اشتري با بيان اينكه هنوز خيلي از قديمي ها در شهر اصفهان از دوچرخه استفاده مي كنند گفت: چقدر خوب است به دوران گذشته شهر اصفهان كه به شهر دوچرخه ها معروف بود برگرديم و آثار مثبت آن را در زندگي خود تجربه كنيم.

فرمانده ناجا گفت: اگر اصفهان تا ديروز پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي نام داشت در آينده بايد به پايتخت گردشگري جهان اسلام تبديل شود و براي تحقق اين هدف بايد ابتدا هواي اين شهر پاك و مناسب براي زيستن و نفس كشيدن باشد.

سردار اشتري خاطر نشان كرد: مردم فهيم و با فرهنگ اصفهان از مردمان نمونه در كشور و دنيا هستند و پيشتازي خود را در تمام عرصه هاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي، سياسي و دفاع مقدس به اثبات رساندند و قطعاً با اين پيشينه بزرگ خواهند توانست در زمينه ترافيك نيز الگوي همه شهرهاي دنيا باشند.

وي تصريح كرد: امروز نيروي انتظامي در كنار مردم عزيز، مسئولان خدوم شهر اصفهان و سراسر كشور است و از هرطرحي كه در جهت سلامت و امنيت مردم تهيه و تدوين شود با تمام توان و با آمادگي كامل حمايت مي كند.

سردار اشتري به نام گذاري سال 95 به عنوان” سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل ” اشاره كرد و اظهار داشت: قطعاً يكي از سازمان هايي كه مي تواند در تحقق اين شعار موثر واقع شود نيروي انتظامي است.

وي ناجا را متولي تامين امنيت كشور عنوان كرد و گفت: مسلماً هرچقدر كه امنيت كشور بيشتر باشد اقتصاد نيز شكوفا خواهد شد و زمينه براي سرمايه گذاري و حضور گردشگران خارجي فراهم مي شود.

فرمانده ناجا با اشاره به وضعيت منطقه ، امنيت كشور را مثال زدني عنوان كرد و با بيان اينكه كشور ايران مهد امنيت در خاورميانه است اظهار داشت: امروز در حالي كه مردم در برخي از كشورها زندگي مي كنند تا زنده بمانند به حمد اله كشور ما به بركت حضور مردم و هوشياري آنان، تدابير مقام معظم رهبري وايثار و شهادت و از خودگذشتگي نيروهاي مسلح از امنيت بسيار خوبي برخوردار است.

سردار اشتري ارتقاي امنيت مردم را در دستور كار هر روز پليس عنوان كرد و اظهار داشت: امروز نيروي انتظامي با استفاده از دانش و تجهيزات نوين و بروز خود اين آمادگي را دارد كه هر روز امنيت و آرامش مردم را ارتقاء ببخشد و باعث عزت و پيشرفت و اعتلاي نظام جمهوري اسلامي شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *