اقتصادنوين در ايجاد و به کارگيري “مراکز داده” استاندارد و به روز بانکي پيشرو است

 مديرعامل بانک اقتصادنوين گفت: تمامي سازمان‌هاي پيشرو دنيا،‌ امکانات خود را در سه بخش طراحي سازمان، سرمايه انساني و توجه به زيرساخت‌هاي “فناوري اطلاعات” معطوف مي‌دارند که اين نشانگر اهميت بخش فناوري اطلاعات در سازمان‌هاي بزرگ جهاني است.
 به گزارش سادس به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين،حسن معتمدي،درمراسم افتتاح مرکز داده پرديس اين بانک با اشاره به اهميت ايجاد اين مرکز اظهار کرد: بايد به اين موضوع اذعان داشت که بدون توجه به موضوع فناوري اطلاعات در دنياي بانکداري، رقابت عملاً امکان‌پذير نيست و براي رسيدن به نقطه مطلوب در اين بخش، بايد به صورت هماهنگ در زيربخش‌هاي نرم‌افزار، سخت‌افزار و زيرساخت‌هاي ارتباطي سرمايه‌گذاري و تلاش کرد.
مديرعامل بانک اقتصادنوين در ادامه سخنان خود با تاکيد بر ضرورت عمل به استاندارد‌هاي جهاني بانکداري در حوزه فناوري، افزود:‌ کميته‌هاي جهاني به تمامي بانک‌ها توصيه‌هايي در اين بخش ارائه مي‌دهند که بانک اقتصادنوين اين توصيه‌ها را مقرارت الزام‌آور و ضروري تلقي مي‌نمايد و استانداردهاي جهاني ارائه شده را در سازمان خود مد نظر قرار داده است. از ديگر سو بانک مرکزي نيز دستورالعمل‌هاي مشخصي را در بحث ايمني و ظرفيت مراکز داده بانکي کشور ارائه نموده است که بانک اقتصادنوين خود را ملزم به تبعيت از اين دستورالعمل‌ها مي‌داند.
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر، با بهره‌مندي از اين مرکز مي‌توان به قاطعيت گفت که امروز به نقطه‌اي رسيده‌ايم که در ايجاد و به کارگيري مراکز داده استاندارد و به روز در سراسر کشور، رتبه نخست را داريم و علاوه بر بهره‌مندي از مراکز داده سه گانه اصلي، پشتييبان و اضطراري، مي‌توانيم ادعا کنيم که اين مراکز از استانداردهاي کيفي بسيار بالايي نيز برخوردارند.
زهرا ميرحسيني معاون فناوري اطلاعات بانک اقتصادنوين نيز در اين مراسم گفت: در سازمان‌هاي پيشرو، مراکز داده، زيرساختي حياتي و شالوده اي مهم مي باشند که اهميت اين مراکز در بانک‌ها و موسسات مالي بيش از ديگر سازمان‌ها است. تا آنجا که بانک مرکزي و سازمان پدافند غيرعامل، استانداردهاي ويژه‌اي را براي اين مراکز تعريف و اعلام کرده‌اند. معاون فناوري اطلاعات بانک اقتصاد نوين خاطرنشان کرد: خوشبختانه در احداث اين مرکز نيز با همت نيروهاي متخصص و حمايت مديران ارشد بانک، کليه استانداردهاي الزام آور رعايت گرديده است.
مهندس ميرحسيني استفاده از با کيفيت ترين برندها در تجهيزات،رعايت بالاترين استانداردها و صرف مناسب ترين هزينه را از جمله ويژگي‌هاي بارز اين پروژه برشمرد که دستاورد بزرگي براي بانک اقتصادنوين به شمار مي‌رود.
وي مرکز داده پرديس را يک مرکز داده سبز معرفي کرد و افزود: در طراحي انجام شده براي اين مرکز، صرفه‌جويي در مصرف انرژي مورد توجه قرار گرفت و اين مرکز با بهره‌مندي از فناوري “فري کولينگ”، به عنوان يک مرکز داده سبز در صنعت بانکداري، به بهره‌برداري رسيد.
ميرحسيني در پايان تصريح کرد: احداث اين مرکز نشان داد که بانک اقتصادنوين از نيروهايي با توانمندي بالا برخوردار است که علاوه بر توانمندي علمي و فني، از شور جواني نيز بهره‌مند هستند. وي گفت: بانک اقتصاد نوين آمادگي به اشتراک گذاري تجارب به دست آمده در احداث اين مرکز با ساير بانک‌ها را دارد.
لازم به ذکر است در ادامه اين مراسم مهندس احمد بهمنيار مدير مهندسي زيرساخت بانک اقتصادنوين و مهندس مسعود مروج معاون توسعه و عمران شرکت خدمات و پشتيباني اقتصادنوين نيز گزارشي از روند اجراي پروژه ارايه نمودند.
همچنين در پايان اين مراسم مدير عامل و رئيس هيئت مديره بانک اقتصادنوين از زهرا ميرحسيني معاون فناوري اطلاعات بانک اقتصاد نوين، کريم نيکوکار معاون اداري و پشتيباني، مهندس بهمنيار مدير مهندسي زيرساخت، علي احمدي رييس اداره تدارکات و پشتيباني، محمد رضا اميني مديرعامل شرکت خدمات و پشتيباني، مسعود مروج معاون توسعه و عمران اين شرکت و تني چند از پيمانکاران پروژه قدرداني نمودند.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *