مشاوره يك راهبرد نيرومند در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است

 فرمانده انتظامي استان گفت: مشاوره و راهنمايي يك راهبرد نيرومند در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است و نقش مشاوران در ايجاد امنيت اجتماعي بي بديل است.
 به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “احمد علي گودرزي” در جمع مشاوران و مددكاران فرماندهي انتظامي استان فارس، بيان كرد: وقتي افراد در جامعه در معرض روابط و تقابل قرار مي گيرند ،دچار مشکل شده و آسيب پذير مي شود كه حاصل آن بروز مشکلات رفتاري و ناهنجاريهاي اجتماعي است.

وي با بيان اينكه وجود مراکز پيشگيري و مشاوره به همين دليل احساس مي شود، افزود: نيروي انتظامي به عنوان يکي از نهادهايي که با جامعه و اعضاي آن در ارتباط تنگاتنگي قرار دارد، مي تواند نقش موثري در اين راستا ايفا نمايد.

فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به نقش مهم و مؤثر مشاوران و مددكاران در توليد امنيت اجتماعي، گفت: بايد با توان مضاعف و مديريتي منسجم در اين حوزه به اعتماد و نياز جامعه پاسخ دهيم و اين يعني جامعه محوري در کار پليس و پيشگيري اوليه که در نتيجه کاهش هرينه ها ي انتظامي و قضائي را در پي دارد.

گودرزي گفت: پيشگيري از انحرافات، آسيب‌ها، ناهنجاري‌هاي رواني ، خانوادگي و اجتماعي كمك شاياني به تامين و توسعه امنيت اجتماعي و گسترش آن در جامعه دارد كه در اين راستا شما مشاوران و مددکاران پيشتازان پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بوده و با شناختي که از آسيب ها و معضلات اجتماعي داريد مي توانيد با بررسي محتوايي، راهکارهاي عملي، علمي و هدفمندي را جهت حل اين معضلات ارائه كنيد.

وي در پايان با اشاره به ويژگي ها و صفات يك مشاور خوب، افزود: شنونده‌اي خوب بودن، صبر و تحمل داشتن، دلسوز بودن، بي‌طرفي،اخلاق حسنه داشتن و محقق محور بودن از جمله اين ويژگي ها به شمار مي رود.

در ادامه، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس طي سخناني گفت: مهمترين، اساسي ترين و حساس ترين وظيفه مراکز و دواير مشاوره و مددکاري اجتماعي همانا حفظ، بقا، تقويت و بهسازي نهاد خانواده و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مي باشد و در اين ميان پليس مي تواند بهترين مشاور براي مردم باشد.

“فريبا استواري” افزود: در شرايط جامعه امروزي ضرورت وجود پليس مشاور و مددکار که از توانايي دانش و بصيرت لازم جهت مصالحه و حل مشکلات و اختلافات برخوردار باشد، کاملا احساس مي گردد .

وي گفت: سال گذشته بيش از 15 هزار پرونده قضائي به مشاوران و مددكاران پليس فارس ارجاع داده شده است كه 7/74 درصد از آنها به مصالحه انجاميده است.

در پايان اين جلسه توسط سردار گودرزي به تعدادي از مشاوران و مددكاران اجتماعي لوح تقدير و جوايزي به رسم يادبود اهداء شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *