مبارزه با قاچاق کالا يکي ازاهداف مرزباني در تحقق شعار سال/اجراي 3 طرح مبارزه اي در حوزه قاچاق کالا

 فرمانده مرزباني ناجا ،درحاشيه نهمين كارگاه توانمند سازي مهارتهاي ماموريتي مرزباني در استان مازندران در جمع خبرنگاران مبارزه با قاچاق کالا را يکي ازاهداف مرزباني در تحقق شعار سال عنوان كرد.
به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار «قاسم رضائي» با حضور در استان مازندران در جمع خبرنگاران اين استان گفت: سال 94 سال خوبي براي کسب توفيقات براي مرزباني به خصوص در مرزهاي شرقي بود، در همين راستا ماموران ما موفق شدند در نقطه صفر مرز از ورود بيش از 66تن مواد مخدر جلوگيري کنند.

پاکستان در مراقبت از مرزهاي مشترک مسئوليت پذير نيست

 فرمانده مرزباني ناجا، تعاملات ديپلماتيك با مرزبانان کشور هاي همسايه را از ديگر توفيقات مرزباني در سال گذشته عنوان كرد و افزود : مرزباني كشورمان ارتباط و تعاملات خوبي با مرزبانان کشورهاي همسايه بويژه کشور عراق و افغانستان داشته و دارد، تنها كشور پاکستان است كه در زمينه حفظ و مراقبت از مرزهاي مشترك خود كوتاهي كرده كه اميدواريم با اقدام موجدانه دستگاه ديپلماتيك بتوانيم دولت اين كشور را در مراقبت از مرزهاي مشترك خود مسئوليت پذير نماييم.

افزايش 30 تا 50 درصدي کشفيات قاچاق در سال 94

وي با اشاره به اقدامات مرزباني در مباره با قاچاق كالا در سال 94، تصريح كرد: ما در سال گذشته توفيقات خوبي را در مبارزه با قاچاق کالا داشتيم به نحوي که ميزان کشفيات بعضي اقلام نسبت به سال قبل افزايش 30 تا 50 درصدي را نشان مي دهد.

اين مقام ارشد مرزباني در جمع خبرنگاران به توفيقات مرزباني در سال 95 نيز اشاره کرد و گفت : در سال جديد در بحث مبارزه با ورود کالاي قاچاق،  دستاوردهاي خوبي را بدست آورده ايم همچنين بيش از 5/7 تن مواد مخدر و بيش از 80 درصد “پيش ساز” مواد مخدر صنعتي کشف شده است.

وي همچنين از افزايش سه برابري کشفيات سيگار ، 4 برابري مواد محترقه و 8 برابري لوازم صوتي و تصويري نسبت به مدت مشابه درسال قبل خبر داد.

اجراي 3 طرح مبارزه اي در حوزه قاچاق کالا

فرمانده مرزباني ناجا، با تأكيد بر اينكه مبارزه با قاچاق كالا يكي از اهداف مرزباني در تحقق شعار سال 95 است، ادامه داد: ما امسال در ادامه اقدامات سال 94 برنامه هاي زيادي در مقابله با قاچاق کالا داريم ، در همين راستا نيز قرارگاه مبارزه با کالاي قاچاق را براي تحقق شعار سال تشکيل داده ايم و تاکنون سه طرح مبارزه اي به همين منظور در کشور اجرا کرده ايم.

سردار”رضايي” در ادامه بيان داشت: در راستاي به روز رساني و اشرافيت اطلاعاتي و ارتقاء مهارت هاي ماموريتي، مراتب در دستوركار برنامه هاي آموزشي مرزباني قرار گرفته است كه نهمين كارگاه ارتقاء توانمندسازي مهارتي با حضور فرماندهان يگان هاي ساحلي منطقه خزر در استان مازندران به مدت3 الي 4 روز تشكيل شد.

اشرافيت مرزبانان بر مرزهاي کشور

وي با اذعان به اينكه مرزباني اشرافيت خوبي بر مرز هاي خود دارد،خاطر نشان کرد: در سال 95 نيز برنامه ريزي در راستاي ارتقاء مهارت هاي مديريتي انجام شده است.

فرمانده مرزباني ناجا، تصريح کرد: خوشبختانه در سه استان مرزي شمالي با وجود کمبود تجهيزات فني و دريايي، اقدامات خوبي در تحقق اشرافيت مرزي انجام شده است، اميدواريم با پيش بيني اعتبار هشت هزار ميليارد توماني در برنامه ششم توسعه و با مساعدت مجلس و دولت محترم، بودجه پيشنهادي محقق شود، تا نسبت به تجهيز کردن مرزباني به فناوري هاي نوين پيش از پيش موفق شويم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *