دولت تا رفع کامل مشکلات زلزله‌زدگان اندیکا در کنار مردم است

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مناطق زلزله‌زده اندیکا گفت: دولت تا رفع کامل مشکلات مردم زلزله‌زده اندیکا در کنار آنها خواهد بود تا نیازهای آنها به طور کامل برطرف شود.

به گزارش سادس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا در استانداری خوزستان با بیان این که رییس‌جمهوری، وزیر کشور و رییس مجلس شورای اسلامی پیگیر مشکلات منطقه زلزله‌زده اندیکا هستند، افزود: استاندار خوزستان با تشکیل قرارگاه تاکنون توانسته اقدامات خوبی را در منطقه زلزله‌زده اندیکا انجام دهد.

وی اظهار داشت: قطعا در اندیکا نیز  منازل آسیب‌دیده با کمک مردم ساخته خواهند شد.

وی با تاکید بر این که پس از وقوع زمین‌لرزه در اندیکا همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح اقدامات خوبی برای کمک‌رسانی به مردم منطقه انجام دادند، توضیح داد: با وجود همه اقدامات صورت‌گرفته اما محرومیت منطقه به قدری بالا است که نیاز به کمک و مساعدت بیشتر دولت و دستگاه‌های اجرایی همچنان وجود دارد. به نظر می رسد خداوند با  این زلزله همه را مامور کرده تا توجه بیشتری به این منطقه شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ارزیابی‌های انجام‌شده از منطقه زلزله‌زده اندیکا تصریح کرد: آمار و ارقام بناهایی که باید تعمیر، بازسازی و احداث شوند یا زیرساخت‌های آنها آسیب دیده مشخص شده است.

وی تعمییر و بازسازی واحدهای مسکونی در اندیکا را با توجه به عشایری بودن منطقه به دو بخش تقسیم بندی کرد و گفت: بخشی از بازسازی مربوط به افرادی است که در شهرها و روستاها استقرار دارند و بخش دیگری عشایر کوچ‌رو هستند که مدت کمی در منطقه حضور دارند و مکان استراحت و جای خواب آنها آسیب‌دیده است. از این رو باید با سازوکاری ویژه کار بازسازی در منطقه زلزله‌زده اندیکا جلو برود تا اقداماتی صورت نگیرد که بعدها از انجام آنها پشیمان شویم.

نجار با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با بنیاد مستضعفان برای تامین سیمان مجانی برای ساخت و ساز و تعمییر واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز متولی ساخت و ساز در منطقه است و مقرر شده متناسب با بافت و ویژگی ها منطقه طراحی و نوع ساخت و ساز را انجام دهد. در زمینه ساخت جایگاه‌های دام در منطقه زلزله زده اندیکا نیز طراحی خوبی در گذشته انجام شده اجرایی و عملیاتی می‌ شوند.

وی با بیان این که بنیاد برکت، نوسازی و بازسازی کامل مدارس آسیب دیده از زلزله اندیکا را تقبل کرده است گفت: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف اند کمک های مورد نیاز را به منطقه زلزله زده اندیکا ارسال کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تشکر از اقدامات سازمان های مردم نهاد توضیح داد: جهاد کشاورزی ۲۰۰ تن علوفه و نهادهای دامی برای دام عشایری که در حال برگشت به منطقه زلزله زده اندیکا هستند آماده کرده است تا در زمینه تعلیف دام با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به بازدید زمینی و هوایی از مناطق مختلف زلزله زده اندیکا بیان داشت: مناطق مختلف صعب العبوری در منطقه زلزله زده وجود دارد که انتقال امکانات به آنها سخت است از این رو نیاز است در بازسازی واحدهای آسیب دیده این مناطق از مصالح بومی استفاده شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *