اولین دوره لیگ ورزش های سنتی راه اندازی شد

اولین دوره لیگ ورزش های سنتی راه اندازی شد

با حضور رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی، مراسم قرعه کشی اولین دوره لیگ ورزش های سنتی برگزار شد.

به گزارش سادس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی،  امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی در مراسم قرعه کشی اولین دوره لیگ ورزش های سنتی با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش و هفته وحدت، گفت: خوشحالیم که در این دو مناسبت مبارک اولین دوره لیگ ورزش های سنتی را راه اندازی می کنیم.

وی با بیان این که همه ما اعضای یک تیم و خانواده هستیم، اظهار داشت: لیگ هفت سنگ با عنوان شهید هادی ذوالفقاری (شهید مدافع حرم) و لیگ چوب کشی با عنوان شهید مجید قربان خانی (شهید مدافع حرم) نام گذاری شده است.

امیری خراسانی با بیان این که لیگ امسال در سطح یک و دو برگزار می شود افزود: اگر هر استانی درخواست بیشتری هم برای حضور در لیگ داشت می تواند در لیگ سه فعالیت کند. به هر حال ما چند سال باید در لیگ یک، دو و سه فعالیت کنیم تا رفته رفته ماهیت حرفه ای بگیریم و به سمت لیگ حرفه ای برویم.

وی با تاکید بر اخلاق مداری در لیگ ورزش های سنتی اظهار داشت: برای ما اخلاق مداری، احیا و حفظ ورزش های سنتی از همه اهداف مهم‌تر است. در دیدار اخیری که مقام معظم رهبری با قهرمانان المپیک و پارالمپیک داشتند، توجه ویژه معظم له بر توجه و حفظ ورزش های اصیل بود.

رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی در پایان گفت: امیدوارم با همکاری و هم افزایی همه ارکان فدراسیون و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، بتوانیم ورزش های سنتی و بومی ایران را گسترش و توسعه دهیم.

در این مراسم همچنین از لوگوی سازمان لیگ ورزش های سنتی ایران توسط دکتر امیری خراسانی رونمایی شد.

اولین دوره لیگ چوب کشی و هفت سنگ آقایان و بانوان در چهار گروه و با حضور ۲۲ تیم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *