حمايت سرلشگر فيروزآبادي از اجراي طرح امنيت اخلاقي

 رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ضمن حمايت از اجراي طرح امنيت اخلاقي تاکيد کرد: اين طرح منطبق بر قانون و خواست مردم بوده و نيروي انتظامي با هوشمندي و مراقبت‌هاي لازم بايستي تمامي همت و تلاش خود را در اجراي موثر و مفيد آن بکار گيرد.
به گزارش سادس به نقل از خبري پليس، سرلشکر «سيدحسن آقايي فيروزآبادي» رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در سخناني با اشاره به رسالت خطير نيروي انتظامي در اجراي طرح امنيت اخلاقي اظهار داشت: امنيت اخلاقي سرمايه و مزيت بزرگ جامعه ي اسلامي ما است و نهادهاي متولي امنيت و نظم اجتماعي نبايد اجازه دهند با سهل انگاري و سهل انديشي عده اي، اين عرصه مورد تعرض و تاخت و تاز هنجارشکنان بي مبالات و يا اشرار و نفوذي هاي دشمن قرار گيرد.

وي افزود: اقدام نيروي انتظامي در پرداختن به طرح امنيت اخلاقي منطبق بر قانون و خواست مردم بوده و اين نيرو با هوشمندي و مراقبت هاي لازم بايستي تمامي همت و تلاش خود را در اجراي موثر و مفيد آن بکار گيرد.

سرلشکر فيروزآبادي منظومه ديدگاه هاي حضرت امام (ره) و رهبر عزيز حضرت امام خامنه اي، پيرامون موضوع فرهنگ، اخلاق و صيانت از ارزش هاي ديني و احکام شرع مقدس در مسائل مختلف را راهنماي آحاد جامعه به ويژه نهادي مسئول در اين موضوع دانست و تصريح کرد: مراجعه به آراء و فتاواي امام عظيم الشأن راحل (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به ويژه در مقوله حجاب که منبعث از آموزه هاي قرآن و احکام شرعي و تعاليم اسلام عزيز است، براي آحاد مردم و مسئولان ارجمند جامعه لازم است و مي تواند به دور از هر گونه هيجان و تعصب به گونه اي منطقي و مستند ملاک اقدام و عمل نهادهاي قانوني قرار گيرد و موجبات امنيت و آرامش اجتماعي را فراهم آورد.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح بروز برخي از رفتارهاي ناهنجار و مفاسد اخلاقي در جامعه را ناشي از فقدان يک نگاه و برنامه قوي، قاطع، هوشمند و همه جانبه در کشور قلمداد و تأکيد کرد: در يک تحقيق انجام شده دانشگاهي نشان داده شده؛ هنجارشکني ها و مفاسد باعث بدبيني و وسواس جوانان نسبت به سلامت اخلاقي جامعه شده و جوانان حدود 30 ساله کشور اعم از دختر و پسر را از ازدواج ترسانده است . بطوريکه هر جواني نگران آن است که اگر زوجي انتخاب کند خداي ناکرده او نيز مثل آنهايي باشد که او در جامعه مشاهده مي کند!بنابراين نبايد اجازه داد با کج فهمي و وسوسه برخي ناپاکان، دام بسيار خطرناکي که به نام هنجارشکني هاي اخلاقي در جامعه سر راه آحاد مردم به ويژه جوانان آينده ساز گسترده شده است به نتيجه دلخواه برسد و اين امر موجب کاهش ازدواج جوانان و در نتيجه کاهش باروري جمعيت کشور شود.

سرلشکر فيروزآبادي با اشاره به چند بعدي بودن طرح امنيت اخلاقي و نقدهاي غيرمنصفانه پيرامون آن گفت: در حالي که اين طرح چهار جرم هنجارشکن «مزاحمت نواميس»، «کشف حجاب»، «آلودگي صوتي» و «رفتارهاي پرخطر» را شامل مي شود، تمرکز بر يک بعدي معرفي کردن آن که متأسفانه با جنجال آفريني برخي رسانه ها و ترويج مطالب نادرست و غيردقيق در شبکه هاي اجتماعي همراه شده است، امري ناپسند و محکوم است.

وي افزود: بايد با هوشمندي و جلب حمايت دولت مردان و مردم بسترهاي موفقيت طرح امنيت اخلاقي جامعه فراهم شود. لذا نه تنها نبايد چند وجهي بودن اين طرح با هوچي گري در محاق فراموشي قرار گيرد ، بلکه تبيين و آگاهي بخشي نسبت به ابعاد و زواياي مختلف اين طرح در منابر وعظ و خطابه، دانشگاه ها، مدارس و رسانه هاي جمعي امري ضروري است که اهتمام جدي و هوشمندانه در قبال آن ضمن تقويت حمايت ملي، بسترهاي موفقيت طرح را نيز تنظيم و فراهم تر خواهد کرد.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح کوتاهي برخي از دستگاه هاي فرهنگي، آموزشي، تربيتي کشور را عامل بعضي هنجارشکني ها در عرصه فرهنگ و اخلاق جامعه دانست و خاطر نشان کرد: اگر دستگاه هاي مسئول به رسالت و وظايف خطير خود عمل کنند از اجراي طرح هايي چون طرح امنيت اخلاقي در جامعه توسط نيروي انتظامي بي نياز مي شويم.

سرلشکر فيروزآبادي تأکيد کرد: اگر در جامعه تکليف واجب قرآني امر به معروف و نهي از منکر ساري و جاري باشد، جامعه مصونيت پيدا مي کند و در برابر زمينه هاي ناهنجاري و نيز هنجارشکنان مقاوم مي‌شود.

وي ملت ايران را ملتي فهيم، خردمند و با بصيرت معرفي و با برجسته دانستن ويژگي دشمن شناسي آنان افزود: آنچه امروز نيروي انتظامي درصدد مقابله با آن است در واقع همان واقعيت تلاش و برنامه دشمن براي مقابله با ارزش هاي ديني، انقلاب و نظام اسلامي است که پس از ناکامي توان و ظرفيت خود در عرصه جنگ هاي سخت و نيمه سخت به جنگ نرم و آماج قرار دادن ارزش ها و بنيان هاي اخلاقي و فرهنگي جامعه روي آورده است.

سرلشکر فيروزآبادي تصريح کرد: طرح امنيت اخلاقي هنجارشکنان را نگران و اشخاص و جريان هاي غرب گرا و مروجان بي بند و باري در جامعه را منفعل ساخته است به گونه اي که به اظهار نظرهاي متناقض و در تضاد با قانون و احکام اسلام پرداخته اند.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان اينکه «برخي از ما مسئولان کشور، متأسفانه فراموش کرده ايم که زمامدار و کارگزار در چه کشوري هستيم؟» گفت: اين ملت چند صد هزار شهيد و جانباز در راه قرآن داده است؛ بهتر است عينک سياسي و جناحي را بر زمين بگذاريم و مقداري به اجراي فريضه ي فراموش شده امر به معروف و نهي از منکر در جامعه بيانديشيم چرا که اگر چنين نکنيم علاوه بر تحمل آثار تخريب فرهنگ ملي اسلامي، در آخرت بايستي پاسخگو باشيم.

وي تصريح کرد: غيرت ملي و تعصب ديني به ما حکم مي کند براي خشنودي خداوند و امنيت و آرامش روحي و رواني جامعه به اقامه امر به معروف و نهي از منکر برچسب سياسي نزنيم و با يک اراده و عزم فراگير و همگاني به برپا داشتن آن بپردازيم تا به جامعه اي در تراز انقلاب و اسلام ناب محمدي (ص) برسيم و الگوي نو به جوامع بشري معرفي و عرضه کنيم.

فيروزآبادي بازگشت به اعتماد به نفس ملي و يادآوري پيشينه متعالي فرهنگ ملت بزرگ و داراي تمدن و فرهنگ ايراني که بر اثر برخي رويکردهاي منفعل غرب پرستانه در کشور مورد تهديد قرار گرفته است را امري ضروري معرفي و گفت: ملتي که شناخت صحيح و دقيقي از هويت تاريخي و الگوهاي متعالي خود نداشته باشد هر آن به دنبال الگوهاي يک بار مصرف وارداتي و بي هويتي حاصل از اين رويکرد است که گسترش معضلات فرهنگي، سياسي و امنيتي در جامعه را در پي خواهد داشت.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان اينکه حجاب مقوله اي عجين شده با هويت ايراني است که با ظهور اسلام و پديدار شدن احکام اسلامي در جامعه ايراني، مورد توجه جدي و مستمر قرار گرفته است گفت: حجاب به عنوان يک ارزش در جامعه ايران قرن ها است که پذيرفته شده است و با توجه به تأثير آن در امنيت، سلامت و آرامش جامعه، دشمنان اسلام همواره در صدد بوده اند با خدشه دار کردن آن جامعه ما را به سمت بي تقوايي ببرند تا بتوانند اهداف شوم خود را دنبال کنند.

وي تصريح کرد: از آنجا که نياز به حجاب و پرهيز از برهنگي از گرايشات فطري انسان است خداوند آن را در وجود بشر قرار داده است ، دشمنان در آسيب رساندن به آن نتوانسته اند طرفي ببندند.

سرلشکر فيروزآبادي برنامه ريزي همه جانبه و اعمال سياست هاي متناسب با شرايط و امکانات محيطي را از جمله الزامات موفق ساختن طرح امنيت اخلاقي قلمداد و خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبري (مدظله العالي) فرموده اند، امنيت، امنيت اخلاقي و امنيت اجتماعي مسئوليت جمهوري اسلامي است و مظهر اين امنيت و عامل وسط ميدان اين امنيت نيز نيروي انتظامي است که بايستي مهربانانه ، مقتدرانه و هوشمندانه و بدون توجه به جنجال‌آفريني هاي جاري قاطعانه از آن صيانت کند.

وي امنيت اخلاقي و امنيت رواني را از حقوق اساسي و مسلم مردم بر شمرد و تصريح کرد: ملتي که در آرامش و امنيت رواني زندگي کند مي تواند مسير پيشرفت و تعالي را با سرعت طي کند و طرح امنيت اخلاقي با ابعاد چندگانه خود در پي تأمين چنين شرايطي براي جامعه به ويژه نسل جوان آينده ساز کشور است.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در پايان با حمايت جدي از اقدام نيروي انتظامي در اجرائي کردن طرح امنيت اخلاقي تأکيد کرد: اقدام نيروي انتظامي اقدامي قانوني است و هر گونه مخالفت با آن مقاومت برابر اجراي قانون تلقي مي شود ، لذا انتظار است با همدلي و همکاري و حمايت هاي درخور و هنجارسازي مطمئن، دغدغه مردم در خصوص احتمال انحراف اخلاقي خويش و خانواده و فرزندان خود در جامعه را رفع کنيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *