نقش تاثير گذار رويکرد باز سازگاري در زندان بر خرده فرهنگ هاي بزهکاري

 رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت: رويکرد بازسازگاري در زندان، خرده فرهنگ هاي بزهکاري را از بين مي برد.
به گزارشسادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “شرفي” رئيس پليس پيشگيري ناجا در ديدار با دكتر “اصغرجهانگير” رئيس سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور، اظهار داشت: زندان، انعكاس شكست هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي جامعه است كه با توجه بر آن مي توان بزه كاري را در سطح جامعه كنترل و به حداقل رساند.

وي افزود: زنداني، مانند فردي است که از لحاظ روحي و رواني زخمي و نيازمند درمان است و عدم توجه به وضعيت رواني وي در بدو ورود به زندان، باعث تشديد بزه و ايجاد ناهنجاريها و خسارات و لطمات جبران ناپذير مي شود.

سردار شرفي به هزينه هاي زيادي كه بزهكاران به جامعه تحميل مي كنند از قبيل تعقيب، دستگيري، حبس و بازپروري اشاره كرد و گفت: رويكرد “بازسازگاري” در زندان، خرده فرهنگ هاي بزهكاري را از بين مي برد.

رئيس پليس پيشگيري ناجا، اصلاح و بازسازگاري اجتماعي مددجويان از طريق برنامه هاي فرهنگي و هنري، اعطاي مرخصي در مناسب هاي سال، آموزش هاي فني و حرفه اي و برنامه هاي نوين اصلاحي و تربيتي را از موانع تكرار جرم و تقليل دهنده هزينه هاي مادي و معنوي جرم به جامعه برشمرد.

در اين ديدار، دكتر “اصغر جهانگير” رئيس سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور، ضمن تقدير و تشكر از عملكرد يگان حفاظت سازمان زندانها و در راس آن پليس پيشگيري، بر تعامل بيشتر تاكيد كرد

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *