نقش تاثیر گذار رویکرد باز سازگاری در زندان بر خرده فرهنگ های بزهکاری

 رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: رویکرد بازسازگاری در زندان، خرده فرهنگ های بزهکاری را از بین می برد.
به گزارشسادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “شرفی” رئیس پلیس پیشگیری ناجا در دیدار با دکتر “اصغرجهانگیر” رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، اظهار داشت: زندان، انعکاس شکست های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه است که با توجه بر آن می توان بزه کاری را در سطح جامعه کنترل و به حداقل رساند.

وی افزود: زندانی، مانند فردی است که از لحاظ روحی و روانی زخمی و نیازمند درمان است و عدم توجه به وضعیت روانی وی در بدو ورود به زندان، باعث تشدید بزه و ایجاد ناهنجاریها و خسارات و لطمات جبران ناپذیر می شود.

سردار شرفی به هزینه های زیادی که بزهکاران به جامعه تحمیل می کنند از قبیل تعقیب، دستگیری، حبس و بازپروری اشاره کرد و گفت: رویکرد “بازسازگاری” در زندان، خرده فرهنگ های بزهکاری را از بین می برد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، اصلاح و بازسازگاری اجتماعی مددجویان از طریق برنامه های فرهنگی و هنری، اعطای مرخصی در مناسب های سال، آموزش های فنی و حرفه ای و برنامه های نوین اصلاحی و تربیتی را از موانع تکرار جرم و تقلیل دهنده هزینه های مادی و معنوی جرم به جامعه برشمرد.

در این دیدار، دکتر “اصغر جهانگیر” رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد یگان حفاظت سازمان زندانها و در راس آن پلیس پیشگیری، بر تعامل بیشتر تاکید کرد

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *