تربیت تک‌بعدی کودکان مورد تایید نیست

سادس/لرستان معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: اولیاء از تربیت تک‌بعدی کودکان پرهیز کنند.

رضوان حکیم‌زاده، عصر امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره کشوری شوق مهارت که در باغ گلستان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره که به میزبانی لرستان برگزار شد به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی افزود: در این جشنواره ۳۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان در سه محور ادبی علمی و هنری این فرصت را پیدا کردند که با توجه به توانمندی‌ها، علایق و استعدادهای خود به خلق آثار آثار بپردازند این فرصت برای آنان مهیا شده تا در زمینه‌های متنوعی که علاقمند هستند در جشنواره شرکت کنند.

حکیم‌زاده هدف اصلی آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت دوره کودکی متناسب با اقتضائات کودک دانست و با تاکید بر اینکه تربیت کودکان به صورت تمام ساعتی و تک بعدی را تایید نمی‌کنیم، بیان کرد: همچنین مسابقاتی که سبب شود دانش آموز و کودک دچار استرس شوند و آنها را تک بعدی بار آورد مورد تایید وزارت نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین خانواده‌ها باید اجازه دهند که کودکانشان به صورت طبیعی رشد کنند و از کودکی خود لذت ببرند.

وی یادآور شد: کودکان باید این فرصت را پیدا کنند که در جشنواره‌های متعدد و متنوع همچون شوق مهارت شرکت کنند تا بتوانندتوانمندی‌های خود را محک بزنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *